• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Skoj att du är tvilling Fiji! Måste vara roligt
    Jag har iof en syster som bara är 11 månader äldre än mig, det är också bra. Vi har varit som kompisar hela uppväxten (och fortfarande förstås).

Hoppas på att ägg och spermier sköter sig nu därinne... och gör vad de SKA!

Jag kommer att vara utom data-håll hela helgen tills på tisdag :-/ Men återkommer då efter mitt första VUL med lägesrapport...

Trevlig helg tjejer!

• Bliglin

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka online... Jisses vilken FL-abstinens jag haft hela helgen. Och idag är det dags för VUL, dag 9. Ska in kl 13 och jag rapporterar såklart tillbaka efteråt till er

Är lite nervös, mest för att de ska säga att jag svarat för mycket på clomiden och att de därmed ställer in inseminationen... (eller att jag svarat för lite och inte har äl alls)... jag menar, kroppen vet man ju aldrig var man har, verkar det som.

Hoppas du har äl nu JennyHI,måste ju vara dag 15 för dig nu, eller? fast jag har läst om många som är oregelbundna och först får äl kring dag 18-20 med clomid... så den kanske låter vänta på sig några dagar till. Låter iaf som att du har en bra strategi för att inte missa den

Jobbigt att du fick lite ont efter inseminationen Fiji. Jag trodde knappt att det kändes nåt... Ska bli intressant att se hur det blir för mig... Och jag tror som dig, dvs att smärtan i brösten kommer av clomiden, jag känner inget ännu, men det kommer väl... Känner mig rejält mycket mer sugen på sex, dock
    Japp, pseudotvilling Fast vi är födda på olika år. (Jag menar, teoretiskt sett hade ju en av oss kunnat var född i jan, och den andra i dec, samma år.)

Återkommer med rapport e vul!

Katarina118: Jag förstår inte riktigt din fråga... men försöker svara ändå Alltså, insemination kan föreslås av läkare efter en fertilitetsutredning där man antingen inte hittat några fertilitetsfel på någondera parten, eller där mannan har slöa simmare som därmed kan få "hjälp på traven" gm insemination, eller av andra skäl. Vissa läkare anser att man lika gärna kan gå direkt på ivf (provrörsbefruktning) medan andra läkare (som våra t ex) anser att det är bra att försöka med insemination några ggr innan det blir aktuellt med ivf.

• Bliglin

Ho ho!

Har försökt komma in här på FL hela eftermiddagen, men det har inte fungerat pga "arbete med webplatsen". Nåja, nu lyckades jag logga in iaf

Japp, själva vul:et gick bra! Men jag har tydligen fyra folliklar !!!!, gulp! dvs två på varje äggstock. Redan när vi kom så började jag med att ursäkta mig för doktorn att jag på eget bevåg hade valt att bara ta en clomid istf två. Men sedan, under själva vul:et, så sa läkaren själv att "vilken tur att du bara tagit en clomid/dag" och "hur gammal är du nu igen". För jag har tydligen svarat lite för bra på clomiden...

Och enligt doktorn så skulle han ha skippat inseminationen denna månad om jag hade varit 24-26 år pga 4 äggblåsor. Men eftersom jag är 36 så ska vi göra inseminationen.... antar att det beror på att äggen blir sämre med åldern!?

Han sa att risken för flerbörd är otroligt liten eftersom vi ju gör detta pga min mans nedsatta spermier. Han sa också att 3 av folliklarna var mogna medan 1 var "lite omogen", dvs några millimeter mindre, och att han hoppades att om jag skulle ta pregnylen ikväll (vilket jag nyss varit på akuten och gjort) så ska förhoppningsvis bara tre av äggen släppa. Hoppas att han har rätt

Så nu är jag vul:ad och pregnylad och klar och ska insemineras vid 13-tiden på torsdag.
    Spännande!

Låter som du har en lite märklig gyn, Fiji! Fast det kanske inte spelar ngn roll att hon är tystlåten, bara hon är duktig Och du får väl bara stå på dig och kräva att få komma in på ultraljud tidigt om (när) du är gravid! Jag håller tummarna för dig.
    Kram B

• Bliglin

Ja, så försöker jag med att tänka, dvs "man får vara glad om det tar sig"

Men visst blir man lite nervös... och förhoppningsvis har inte du svarat lika bra på clomiden (eller hur man nu ska säga). Men det funkar ju så olika på alla människor... och vem vet, jag kanske inte skulle ha haft fler ägg på gång även om jag hade tagit dubbeldos?

Men jag känner mig lite "harig" ... och jag frågade min doktor om han alls tror att min livmoder klarar en tvillinggraviditet (snacka om att gå händelserna i förväg ). Och jag blev inte precis lugnad heller, för han sa att "ja, det kan kanske gå. Men risken är väl att du får tillbringa andra hälften av graviditeten i sängen, du kommer isf inte att kunna arbeta"...

Men, men. Nu hoppas jag på att bli gravid med EN bebis
    Resten får man väl tänka på OM det skulle uppstå några komplikationer...

Tummar tebax!

JennyHI: Ingen stegring ännu? Tummar för att den kommer snart nu!
    Kram B

• Bliglin

Låter som du har äl på gång Jenny Hi!
    Jag upplever att min temp går upp i två steg vid äl, dvs först stiger den med 0,2 och sedan dagen därpå med ytterligare 0,2... Och lite huvudvärk brukar "fördebåda" för mig också, under äggmognad (tror jag iaf, känner av det själv just nu) så du äl.ar nog vilken timme som helst!

Fiji: Hur känns det? Några symptom på äggfästning... eller försöker du att inte känna efter?

Jag är har svårt att få tiden att gå tills imorgon... ska bli så skönt att få det gjort. Nu oroar jag mig bara för att spermierna inte ska hålla måttet... och har svårt att tänka på annat. Har börjat spänna ordentligt över äggstockarna också, så jag antar att ägget/en släpper snart. Känner mig lite uppblåst i allmänhet och är glad över kjolinköpet Har svårt att stänga jeansen just nu...
    Kram B

• Bliglin

Godmorgon (eller godkväll för dig ) JennyHI!

Vet du, en läkare sa en gång till mig (när jag var där för ont i halsen) att det är jättevanligt att kvinnor känner sig förkylda och får förkylningsbesvär i samband med ägglossning. Det beror, enligt honom, på att slemhinnan i livmodern växer till vilket påverkar slemhinnorna i övriga kroppen också etc etc. han hade ngn ytterligare förklaring också som jag inte kommer ihåg. Men ville bara berätta att det tydligen är vanligt! Dock är det inget fel på immunförsvaret utan bara en slags "förkylningskänsla". Hoppas verkligen att det är det du känner av så att du INTE blir sjuk nu till påsk!

Jag tror att det är himla olika med sekretet för olika kvinnor... men för min egen del så upplever jag att jag har rikligt 1-2 dagar innan äl, och sedan försvinner det blixtsnabbt efter äl. Jag tror t o m att det ibland upphör för mig på själva äl-dagen (!?). Men denna månad har jag inte haft något alls!
    Beror kanske på pergon(clomiden)? För jag upplever att mitt sekret nu har varit jättetjockt och kletigt och lite gulare än vanligt (sorry för äckelbeskrivningen).

Men det låter ju strålande att du har äl-sekretet nu JennyHI

Hoppas vi blir tre plussare

(fast jag försöker hålla nere förväntningarna för min egen del... för jag vet precis hur det känns när mensen kommer och man hoppats så mycket... )

Tack för lyckönskningar! Snart är det dags *spännande*

• Bliglin

JennyHI: Aha, om det brukar gå över snabbt så är det säkert pga äl
    Jag hoppas det

Sambon ska in vid 10-tiden och lämna sperman och jag ska in vid 13-tiden och bli inseminerad... så nu ska jag logga ut och laga oss lite frukost...

Tack för dina tummar, jag tummar för dig med!

• Bliglin

Ho ho! Nu är inseminationen avklarad

Det gick bra men gjorde attans ont Fy fasen. Och jag är vanligtvis inte särskilt smärtkänslig... så jag tror att smärtan kom sig av att min livmoder är delad. Dvs, på en normal tjej så kommer man ju in i livmoderutrymmet sedan livmoderkanalen passerats med "sugröret" som de för in sperman med... men på mig så möts ju sugröret av en "vägg" eftersom min livmoder har "två rum" som ligger till höger och till vänster. Kanske var det därför det gjorde ont? Jag vet inte, nu har det gått över i alla fall och jag har blött litegrand (som också slutat nu, pust!). Och jisses vad ont jag hade i mina äggstockar efteråt, fast jag tror inte att det berodde på inseminationene, utan snarare på att äggen kanske precis skulle till att släppa?... för jag har mindre ont nu sedan jag vilat en par timmar....

Men jag blev himla GLAD för Dr Lejeune påpekade att jag är "yngre än min ålder" vad äggstockarna beträffar Tjohoo! Det är inte fy skam att få höra när man närmar sig 37 med stormsteg. (Alltså pga av mina blodprov från dag 9 visade har jag fsh-värde på 4 och pga att jag svarade så bra på clomiden). Så han tog mig i hand innan vi skiljdes åt och sa att "Ni kommer att bli gravida, förr eller senare, oroa dig inte". Vilken härlig påskpresent! Jag har glatt mig hela eftermiddagen... fast det återstår ju nu att se om han får rätt... För att hindra mig själv från att gå i "spinn" så har jag redan klottrat almanackan full med planer och "kom ihåg" inför nästa mens, clomidstart, vul och insemination.

Tack för era tummar! Och Glad Påsk nu tjejer! (Fick du stegring idag också Jenny?)
    Här är påskriset införskaffat och påskliljorna blommar...
    Kram B

• Bliglin

Ha ha, vilka sötnosar Fiji!

Hoppas allt känns bra för dig! Jag mår utmärkt nu ikväll och äl-värken har släppt... så jag har skurat hela lägenheten av ren och skär energikick

Fast nu är det dags att krypa isäng.

Kram B

• Bliglin

Godmorgon JennyHI!

Ja det låter mysko, som att kroppen försöker äl:a för andra gången!? Men nu kanske den gör det!
    Hoppas det!

Här finns inga känningar alls. Har nog aldrig känt mig så icke-gravid, med tanke på att jag ofta brukar inbilla mig . Men nu känns ingenting. Fast det är ju iof bara knappt 4 dagar sedan inseminationen, så jag kan ju knappast känna nåt, ens om ngt ägg har blivit befruktat...

Men Fiji, du börjar ju närma dig BiM nu väl ?
    Hur känns det?

Nu ska jag bege mig ut på en morgonpromenad. Kram.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?