• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Aussie, är det australien du menar? Oj, vad skoj med resa i sommar! Vi har än så länge bara planerat att åka hem till gamla svedala...

Usch, jag har börjat läsa trådar där det ältas tidiga graviditetsymptom. Fy på mig!
    jag vet ju att det är vanliga efter-äl-symptom jag känner och att det är omöjligt att känna någonting alls så här tidigt. Men kan liksom inte låta bli att tänka på att OM ett ägg blev befruktat så skull embryot kunna börja fästa sig snart...och vips, så rullar tankarna igång.

Hu, tålamod, tålamod.

• Bliglin

"Nu har jag förståss slutat hoppas eftersom jag både har rejäl värk och spotting, fast en liten del längst in har en gnutta hopp kvar att det ändå ska ha tagit sig"

Det förstår jag . Särskilt som många både har "mensvärk" och spottar innan plusset.
    Ååh vad jag hoppas att du ska få plussa här nu! Det skulle vara så skoj.
    Fast det är nog viktigt att inte gräva ned sig om mens-eländet kommer... Många lyckas ju på insemination nummer två också

• Bliglin

Jisses!
    Shit vad konstigt, att det kunde bli så många och alla friska

Fast man är ju inte förvånad, iof. Jag har hört att läkarna låter patienten bestämma mer själv om antal ägg/embryon i USA än i Sverige t ex.

Själv är jag ju skitskraj för flerbörd, fastän jag inte ens vågar hoppas på pluss *weird*

(Fast OM, OM, OM, jag skulle plussa denna gången så kommer jag nog att ha fjärilar i magen ända fram till första VUL... gulp!)

• Bliglin

Ska kila iväg och möta sambon, ha en trevlig kväll! (UTAN menskärring!)

• Bliglin

Morrn morrn!

Jag tycker också att vi skiter i statistiken Nu plussar vi i stället hela bunten!

Jenny skrev: "Jag tror jag fick min temp höjning igår. Det var ytterst lite, men det har stigit desto mer idag. och super ont i äggstockarna och i ljumskarna när jag är uppe och går. ingen aning vad det kan bero på!"

Grattis Jenny!

Jag har läst någonstans att smärtan efter ÄL kan bero på att äggblåsorna vätskefylls lite sedan de släppt äggen... eller på att äggblåsan/orna släpper ut pyttelite blod i buken efter att de brustit vilket är helt normalt och som blodkropparna städar bort... men det kan göra att äggstockarna smärtar lite även sen äl är över...

Vet inte om det stämmer, men jag läser så mycket överallt så jag kan ju dela med mig av min "internet-examen i oviktigt vetande" när någon undrar...

• Bliglin

JennyHI: Nä, jag tror inte att jag har några känningar
    Jag kan känna av lite pytte-smärta i livmodertrakten då och då... men det gör jag nästan alltid mellan ägglossning och BiM i vanliga fall. Och brösten är svullna, dock oömma, och det är också precis som vanligt. Så, nä, jag känner mig som vanligt (och ändå så känner jag efter en massa ).

Jag har BiM den 20 april... om jag räknar på 25 dagars cykel. Förra cykeln var dock bara 24 dagar... så om denna blir lika kort så bör mensen (inte) komma redan på torsdag om prick en vecka. Usch så spännande och nervpirrande!

När räknar du med BiM? (Antar du är en par-tre dagar efter äl nu... så du kanske har BiM strax efter mig)

• Bliglin

Näe, vad ledsamt Fiji
    Jag tycker att du gör klokt i att testa, för man vet ju aldrig. Särskilt då mensen betett sig lite annorlunda den här gången. Men det bådar ju inte gott med rejäl blödning

Men vi kanske får se vårt "umgänge" på den här tråden lite mer långsiktigt Kanske är det på 3:e eller 4:e försöket vi ska lyckas!? (krystad optimism, jag vet).

Själv är jag lite sur över min viktökning. "bara" två kilo, men jag promenerar och motionerar som en tokstolle och har inte ätit mer mat, så jag antar att det är "clomid-viktökning"... vilket ju genast får mig att tänka att efter 4 inseminationer kanske jag har ökat 8 kilo?
    Och 8 kilo är det verkligen värt att öka om det leder till en graviditet

Men om jag INTE blir gravid på dessa behandlingar... så känns det ju inte vidare värst kul att lägga på sig 8 pannor för att sedan KLÄ AV SIG i bikini på semestern

Nåja, fortsätter äta grönsaker och promenera... skam den som ger sig
    Styrkekramar kommer här!

• Bliglin

Usch vad trist! Låter som du fått en riktig störtflod Fiji
    Bävar för vad som ska komma ut ur mig om en vecka... blä! (Hope not)

Japp, det är alldeles säkert vätska. Har du inte samlat vätska Fiji?

Och den försvinner väl ngn gång... Problemet är bara att det verkar vara stört omöjligt att få kroppen att släppa den... oavsett hur många powerwalks jag går eller hur saltfattig och grönsaks-tung kost jag sätter i mig. Och det lär ju bara samlas mer i takt med att mensen kommer igång, å då ska jag ju börja med clomiden igen, blä för den. (hope not).

Nåja, jag ska inte gnälla. (Ännu lever ju hoppet).

Varma kramar till dig!

• Bliglin

Ha det så gott på jobbet, föresten. Jag sitter hemma och försöker jobba på en artikel som ska vara klar nästa vecka (är frilansjournalist) men solen utanför lockar mycket, och FL (hela tiden).
    Ska göra mig en kaffelatte och ta nya tag nu.
    Kram igen/B

• Bliglin

Visst, vita kläder och störtflodsmens... kul! (NOT). Åsså tänker man på den där bindreklamen om följsamma bindor och vackra kvinnor i tighta vita jeans... Jo tjena, säger jag bara. Morr!

Jag tänkte också på att clomiden kanske "lagras" lite i kroppen och funderar på halva tabletter nästa gång (nu vet jag ju iof att jag reagerade starkt pga vul:et). Hur tänker du? Tänker du testa med enkelkur?

Jag hoppas också att vätske-stinnheten det beror på "annat" . Men efter att man försökt så helsikes länge som jag/vi gjort så måste jag erkänna att jag har svårt att tro på "mirakel". Jag börjar misstänka att sambons simmare har problem med penetrationen, så det kanske bara är ivf/icsi som gäller för oss Och om (när) mensen kommer så kommer jag nog att ha svårt att motivera mig för ins. nr 2 och clomidätande en gång till... men det är väl bara att hoppa på't igen, antar jag.

Gott mod!

Trevlig helg önskar jag dig också

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?