• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Jag tycker att det låter som att du har mycket känningar Fiji!
    Både ont i brösten och lite mensvärk och konstiga flytningar... låter lite lurt åt det positiva håller skulle jag säga... (Hoppas!)

Jag känner inte av clomiden ett skvatt! Har aldrig ont i brösten eller vårtorna efter ägglossning i vanliga fall - och det har jag inte nu heller. Så jag tänker att... OM jag plötsligt börjar få ont i brösten kring tors-fre-lör så är det något lurt med tanke på att jag aldrig har haft ont i brösten någonsin (möjligen när jag var tonåring). Hoppas!

Mina sväller bara upp en aning efter äl, både vanligtvis och nu, men annars känner jag nada, faktiskt. Är egentligen nästan ledsamt att jag känner mig PRECIS som jag alltid gör denna tiden i månaden, varken mer eller mindre...

Nåja, tiden lär utvisa
    Kram Tjejer!

• Bliglin

Fiji: Intressant att du är kokhet och har svårt att sova! Det är/har nämligen jag också... fast det har "uppträtt" mer på senare dagar så jag har inte kopplat ihop det med clomiden... fast det kanske beror på den!? Jag vet iof att jag redan förra veckan (under tablettätandet) vaknade minst en gång per natt och var tok-varm och fick gå på toa och dricka lite vatten och kyla av mig... och tänkte nog att det var clomiden, men jag hade inga problem att somna om, så jag har glömt det. Men inatt och igår natt har jag sovit riktigt illa... Så man kanske är en clomidhäxa, trots allt
    (fast i mitt fall kanske det också är pregnylen?)

men det med cystan låter inte så kul ...

Tummar vidare!
    (När har du BiM förresten? )

• Bliglin

Hej!
    Här har det varit verksamhet Har läst tillbaka och såg att någon spekulerade i att alla kvinnor inte får tempstegring efter ägglossning. Det stämmer. Jag har läst på någon fertilitetssida på nätet att ca 80 procent av alla kvinnor får tempstegring, dvs 20 procent får det inte. Och det kanske tar ett tag att få kläm på isf man är en av dem som inte får tempstegring.

Välkommen Krost och n1ettan!

Krost: Ett bra sätt att ta reda på äggkvaliten/hur bra äl man har är att kolla sitt fsh-värde, på dag 21 i menscykeln eller på dag 9. Man kan göra ett så kallat clomifentest. Då tar man blodprov dag 3 och äter sedan enkel pergokur och tar sedan blodprov dag 9... för att se förändring av fsh-värde. Men man kan också nöja sig med att kolla dag nio. Värde under 5 är BRA. Närmre 10 är dåligt och tyder på att man närmar sig klimakteriet

(rätta mig gärna om jag har skrivit fel, jag kan nämligen vara ute och cykla en aning här... )

• Bliglin

Nej men hu Fiji.

Fast det är nästan otroligt vad många det är som blöder lite och spottar och skvittrar trots att de är gravida. Min syster har blött sig igenom två graviditeter och gått över tiden med bägge. Och en tjej på 35+tråden där jag håller till har spottat en massa, men är gravid ändå!

Jag håller tummarna allt vad jag kan för att det INTE är mensen Fiji.

Själv känner jag ingenting alls. Vi har haft en skön påskhelg och har haft gäster, som jag precis vinkat av, så jag känner mig också deppig och full av svarta tankar...
    Men jag fick lite distans till mina deppiga känslor nu... när jag läste ditt inlägg, så nu ska jag skärpa mig, tänka positivt och tumma för att din mens håller sig borta!

*Bamsekram*

• Bliglin

Jag med! Hatar veckan före BiM alltså. Jag har en pms som går till historien och när den når sin kulmen (=mensen kommer) så mår jag så jäkla illa och har sådan mensvärk att det, i kombination med sorgen, nästan knäcker mig. Så jag vet precis hur det känns!
    (Föga tröst, jag vet )

Jag är så ledsen för vår skull, och för er skull, och för alla andra som sitter i samma båt som oss. Fy fasen vad livet är orättvist! Just nu väntar sambons lillebror och tjej deras andra barn till midsommar. Vi började försöka samtidigt som dem, när de snabbt blev gravida med nummer 1. Det är drygt 3,5 år sedan. Ibland när jag tänker på det blir jag så bitter att jag nästan skrämmer mig själv. Och arg på livet!

Förlåt att jag öser ur mig här. Men jag är i obalans idag... och jag tummar så knogarna vitnar för oss nu. För nu måste det snart vara vår tur!

• Bliglin

Ja precis, efter all clomid vi petat i oss och fått flera ägg och tjock slemhinna så kanske det är äggrester eller "överlopps-slemhinna" som ska ut!
    Jag har haft lite orange-aktiga flytningar ända sedan inseminationen... och vet inte varför, liksom mörkgula. (I vanliga fall är de färglösa eller vita). Så kanske är det bara några liknande mina orangea som du har! Jag hoppas det.

• Bliglin

Hej! Hur mår ni tjejer! Hur går går det för er?

Hoppas din spottning försvunnit Fiji! Tänkte sedan att det kanske kunde vara nidblödning? Eller var det för sent i cykeln?

Jag känner mig nästan exakt som jag brukar göra en knapp vecka efter ägglossning. Dvs varm, nästan febrig och frusen på kvällarna. Brösten känns svullna men de ömmar inte det minsta.
    Alltså precis som vanligt!

Det enda som skiljer sig lite mot normalt är att jag har lite svampkänning, och har haft det sedan inseminationen ungefär, fast det har blivit lite värre nu fastän jag försöker "göra en Britney" (alltså gå troslös ) och bara tvätta med olivolja. Antagligen är det rektion på pregnylen, för det kan ju knappast vara svamp pga "eget hcg" för det har väl knappast börjat bildas ens OM något ägg blev befruktat...

Attans att man ska få svamp också... morrar..

• Bliglin

Näe, fy för den lede Fiji!
    *varma kramar*

Låter illavarslande, särskilt med tempdippen... Men jag hoppas in i det längsta att kärringen uteblir, såklart.

Vad duktig du är som tränar fastän du är deppig. Duktig tjej!

Jo, det är nog clomiden som ställer till det, och även pregnylen i mitt fall. Ska kila en vända till apoteket om det inte blir bättre.

Kram B

• Bliglin

Fiji: Jaa, jag förstår precis vad du menar.. med livet på "hold". Och det gäller ju nästan allting, känns det som. Jobb och bostad och resor och planer och allting, morr!

Jag behöver också nåt att se fram emot så att inte framtiden bara känns som som en lång räcka av menscykler travade på varandra :-/. Men Afrika låter underbart! Hoppas du får resa med en liten bebis fast då kanske ni borde välja ett annat resmål!? *kliar mig i huvvet*

Jag har kompisar som åkte 3 månader i Australien med sin 1,5 månads bebis, och det gick alldeles utmärkt... fast jag vet inte om jag skulle våga det själv.

Näe, fram för mer vin och pizza åt folket!... och bebisar också för den delen...

• Bliglin

Det är ju helt fascinerande vad en del klarar att packa light!
    Samtidigt pallar man väl inte med att baxa runt på både barn och massa packning...
    Vilken resa de gjort! Och ni med.

Jag drömmer också om Afrika, men vill gärna åka igen till Indien. Vi åkte till Goa över jul och nyår och jag tyckte att det var helt fantastiskt. Förvisso med charter, men det "märktes" knappt. Jag skulle gärna utforska mer av Indien på egen hand, med sambon förstås.

Fast nu när vi bor i Bryssel så passar vi på att göra korta weekendresor runt i Europa, allt ligger ju plötsligt så nära... Så jag ska väl vara nöjd, antar jag. fast det blir lätt så att "mycket vill ha mer"

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?