Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
"en hel del NEGATIV energi" skulle det stå...
"en hel del NEGATIV energi" skulle det stå...
Näe vilken knäppgök som du har på ditt jobb Fiji . Försök att inte bry dig (även om jag förstår att det är svårt). Det är säkert som du skriver, att problemet ligger hos henne. Det är ju hopplöst att försöka vara någon till lags som inte ens kan tala om vad som är "fel".
*styrkekramar*
Tänk att det är lunchtid för dig Fiji, jag har precis käkat middag
Tänkte på att du kanske borde be att få en pregnyl för att stärka upp slemhinnan denna kommande cykel, Fiji . Det verkar iaf som att det funkat på mig... för nu forsar det (vilket känns bra även om jag vanligtvis knappast jublar över "mycket mens")
Grisen: Vad härligt att höra att allt såg fint ut vid röntgen! Grattis! Kanske kommer plusset nu denna månad, då du är urspolad och "fin" . Hoppas det!
Det var inte illa pinkat Grisen!
Åtminstone 4 är ju nästan mogna. Ska du ta pregnyl/ovitrelle ikväll nu?
Jag hade vid min första insemination 4 st (2+2) varav tre var mogna = 20 mm någonting sa doktorn och då valde han att "beordra" pregnyl på kvällen samma dag (min dag 9) för att förhindra att det 4:e också skulle hinna mogna. Sedan gick allting klockrent. Jag inseminerades vid kl 11.00 dag 11, dvs 1,5 dygn efter pregnylen och jag kände själv hur jag ägglossade inom en timme efter inseminationen . Om bara 3 eller om alla 4 äggblåsorna släppte vet jag ju inte... men jag blev i vilket fall inte gravid.
Såhär i efterhand tror jag att timingen var perfekt men att orsaken till misslyckandet kan bero på att min livmoderslemhinna var för tunn, jag hade ju bara pyttelite mens i 2 dagar!
Vårt andra försök blev timingen urusel... så det är säkert förklaringen till att det misslyckades. Nu fick jag ju också en pregnylspruta 5 dagar efter inseminationen för att stärka slemhinnan... och det märks sannerligen skillnad. Nu har blöder jag ganska kraftigt t o m mer än en "vanlig" mens för att vara jag. Är ju bara på dag 2 än så länge... men det lär knappats upphöra imorgon med tanke på de mängder som kommer nu (Urk!)
Nåja, efter denna "utvikning" så skulle jag bara säga att jag tycker att det låter som du svarat bra på pergon (tog du enkel eller dubbeldos?) och du skulle väl få slemhinnestärkande medicin också efter inseminationen?
Jag håller tummarna!
Du ska inte be om yrsäkt för att du är lite deppig Fiji
Vi är ju här för att stötta varandra!
Jag förstår precis, även om man VET att det är tanten som är knäpp så blir man ju ledsen och frustrerad ändå... och när det dessutom kommer som "tårta på moset" efter att mens-kärringen just kommit... så orkar man liksom inte.
Kram!
Fy för den lede för blåsor på ryggen (av alla ställen ) Visste inte att man kunde få det där .
Är nog bra om du klarar att låta bli att pilla, men det är svårt. Jag är iaf en "pillare" av stora mått och drabbades av "Svinkoppor" = Impetigo precis innan vår första insemination troligtvis p g a långdragen förkylning. Usch vad äckligt det var, hela fejan full... Och naturligtvis blev det mycket värre då jag först inte fattade vad det var, och inte kunde låta bli att pilla... *skäms*
Kram igen!
Läste ditt inlägg i SH-tråden Grisen! Låter klokt att bara ta halv dos pergo nästa gång! (fast förhoppningsvis blir det ingen nästa gång för dig
Tja, vi är lika boostade... jag har också egen äl och är tokregelbunden (och Fiji också) och ändå ordinerdaes vi DUBBELDOS första gången. Fast jag vågade inte ta det... så jag tog bara enkeldos precis som dig, och åt halv dos nu senast och ska äta halvdos nu igen (börjar imorgon)...
Men skulle sannerligen vara intressant att veta hur många äggblåsor du kanske haft med dina dubbeldoser Fiji
Jo just ja, och pergo/clomid-effekten spiller över lite på cykeln efter också... så trotd att jag tog halv dos nu senast så hade jag iaf 4 blåsor
Ska bli himla intressant att se hur det blir för mig nu, när det blir en halv dos efter en cykel med halv dos... borde bli 2 eller 3 nu gissar jag...
Jag som är en lite rädd-hågsen-typ tycker nästan det är obehagligt att jag blöder så mycket nu... . Så fort jag är uppe och går så bubblar det liksom ut, huga!
Fast då tänker jag att det var väl så du hade första ggn efter clomiden Fiji?... så det kanske är helt "normalt", eller vad man nu ska säga?
Hur som helst, har varit hos frissan idag och är nu mycket snygg i håret (om jag får säga det själv ). Och tack o lov så blödde jag inte ned frisörstolen som jag oroade mig lite för innan...
har fått lite nya fräscha slingor sommaren till ära, även om det mest regnar här just nu.
men känner att det höjde mitt humör lite :).
Hoppsan, såg inte era inlägg. Du kan googla på svinkoppor eller på Impetigo så får du säkert upp någon netdoktor sida eller så med beskrivning och kanske t o m bild. Det gjorde jag iaf.
Men, kortfattat, det uppstår främst i ansiktet... men kan komma på kroppen också, jag hade runt naveln (jo, jag är en navelkillare också *skäms ännu mer*). Det börjar som illröda fläckar på huden som kliar lite och sedan bildas en "honungsfärgad skorpa" som är lätt att blöta loss med tvättsprit... vilket man SKA göra också eftersom man ska försöka torka ut bakterierna och inte låta dem frodas där under skorpan...
Hoppas verkligen att det inte är svinkoppor, blä! Jag hade dem i två veckor