• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Trist att det inte blev pluss Fiji! Fast jag tror att du gör rätt i att inte ta det så hårt... och fortsätter hoppas, för jag tror att det är mycket FÅ som plussar så tidigt. Så hoppet lever helt klart

Tack, vi har haft en skön helg. Var ute och "rajjade" lite i fredags och hade kompisar på middag igårkväll. Jättetrevligt. Fick också veta att de väntar barn, ska ha i november. Skoj (för dem).

Tack o lov så slumpade det sig så att vi fick höra det redan under dagen, så jag hann lipa en stund på eftermiddagen och torka tårarna och smälta "avundsjukan" lite innan de kom förbi.
    Och de är jättegulliga och jag tycker så mycket om dem, så jag missunnar dem inte alls! Blir bara så tragiskt påmind om hur "lätt" det KAN vara för vissa...

Gaahh! Jag är såå less på att vara den "eviga gratulanten" som ska gratta och skoja om den nya magen... Pallar liksom inte ibland. Har lipat lite till idag och blir så arg på mig själv att jag inte bara kan "ta det hela" som en "stor" människa. Jag vill inte vara en liten avundsjuk skit . men ibland så kan jag inte hjälpa hur det känns. Jag har tappat räkningen på hur många "glada graviditetsbesked" som jag tvingats genomlida de senaste 4 åren... och det blir faaaan inte lättare med tiden.

Phu! Skönt att få tömma ut lite. Nu är jag snäll igen

Söndagskramar! (och tummar hålles såklart)

• Bliglin

Godmorgon tjejer!

Tack för tummarna Jenny! Jag ber om ursäkt om det lät (i mitt förra inlägg) som att jag ville påstå att du har pco. Det menade jag inte. (Fast jag håller med om att det "låter så" när jag själv läser om inlägget ). Jag är själv väldigt rädd för mediciner i allmänhet (irrationellt, jag vet), så jag förstår absolut att du känner motstånd. Förslaget om metformin var bara en idé... och kanske inte ens en bra sådan . Men känner att jag måste skriva att jag också läst om en "nyare" medicin med samma effekt som metforminet som tydligen inte har några biverkningar alls!?. Fast nu kommer jag inte ihåg vad den heter... men läste om den här på FL någonstans...
    Hur som helst så tycker jag att det låter som att du har en bra viktminskningsplan och jag tummar tillbaka för att de envisa små cellerna ska släppa greppet snart!

Noor: Aha, det förklarar den lilla å-asterisken . Skönt kanske med en paus, även om den var ovälkommen .

Jag upplever att jag inte känner av pregnylet alls, faktiskt. Clomiden märker jag mycket väl att jag stoppat i mig. Även om jag kanske inte har så mycket biverkningar så känns det i hela kroppen på något sätt och jag känner mig varm, plufsig och trött samt att jag svettas på nätterna etc... och clomid-biverkningarna har ju börjat försvinna såhär i lutealfasen...
    Pregnylen känns, i jämförelse, inte alls. Varken den förra sprutan eller denna senaste. En del skriver att de får "mensvärk" och ömma bröst av den... men inte jag.

Jag har upplevt mig själv som extra svängig i humöret de senaste dagarna... och försöker skylla det på pregnylen när sambon tycker att jag är barnslig . Men, som sagt, i ärlighetens namn så märker jag inget. Har bara gamla vanliga "efter-äl-symptom" med svullna bröst, som jag alltid har. I övrigt ingenting spännande alls...

Fiji: Hur känns det? Har du några nya symptom som poppat upp på sistone? Jag håller tummarna stenhårt!

Kramar /B

• Bliglin

Hoppla... har börjat ömma lite i ffa det vänstra bröstet ... *hoppas*

Fast kanske beror på att jag klämt på det för mycket!?

• Bliglin

Instämmer Fiji. Jag hatar också den sista veckan innan BiM... när man hoppas på ökande symptom istället för avtagande...

Dag 22 för mig idag, förra cykeln fick jag mens dag 23. Men nu hade jag ju senare äl så den borde hålla sig undan tills på måndag, eller åtminstone till på lör-sön. Skitjobbigt!

Upplever att jag har molvärk i livmodertrakten av och till, och nästan äl-liknande flytningar... och kanske lite öm i brösten. Men det kan vara inbillning, eller pregnylsymptom, eller vad som helst. Pust!

Håller med, nu MÅSTE det vara vår tur snart.

• Bliglin

Äsch, nu känns det som att pms:en har hoppat på mig

Jag var förhoppningsfull fortfarande igår, men nu börjar jag tappa hoppet. Har allmän olustkänsla i kroppen och "surhuvudvärk", allmänt oredig i magen och börjar få tendens till svettighet och dålig hy = klockren pms i mitt fall.

Jag vet inte när (om) jag ska testa. Eftersom jag tog pregnyl i lördags så är det för tidigt ännu... och det vete fåglarna om jag ens hinner testa innan mensen kommer.

Sorry för mitt bittra inlägg, men känner mig som en bitterpadda idag.

Men hoppas att det går bättre för dig Fiji!

• Bliglin

Hej Fiji!

Vad skoj att det känns lite som att du är gravid . Men jag fattar, det pendlar upp och ned...
    Kanske bra idé att vänta ngn dag med att testa... fast det KAN ju bli positivt från en dag till en annan av vad jag läst här på FL

När jag skrev mitt förra inlägg i förmiddags var jag helt "säker" på att det är pms jag har, men under dagen så har "känslan" ändrats lite och det faktum att jag haft ganska påtaglig "mensvärk" av och till hela dagen har gjort mig mer förhoppningsfull. Dels för att mensen inte har kommit trots värken, dels för att jag inte brukar ha någon direkt mensvärk innan mensen sätter igång.

Men, många av mina symptom är exakt likadana som min vanliga pms.
    Det som skiljer lite är (förutom mensvärken då) är att jag också har liiite ömma bröst och att jag INTE är yr ... det brukar jag alltid vara under pms:en annars. Har också haft en del skumma flytningar, men jag är osäker på hur de brukar vara i vanliga fall...

Jag tummar också!

• Bliglin

Hoppas ni får en härlig resa JennyHI! Vad mysigt det låter med en dag i SF tillsammans *avis*.

Själv är jag gräsänka för närvarande då sambon är på jobbresa... trist!

Tack för din pepp, jag är själv toknervös och kan knappt tänka på annat. Och Fiji borde ju ha BiM idag om jag inte minns fel!? *hoppas på pluss*

Det kliar i fingrarna på mig att testa (har nog en liten testmissbrukare i kroppen är jag rädd ) men jag tog ju pregnylspruta i lördagsmorse så jag inser att risken fortfarande är stor för ett "falskt" (pregnylorsakat) pluss. Och ett minus kanske jag blir tvungen att "överleva"... men ett falskt pluss är mer än jag står ut med.

Hoppas Fiji kliver upp snart och kommer in och rapporterar till oss

Sköt om dig Jenny!

• Bliglin

Ååh vilken nervpress! Trist med minus i morse Fiji! Men det bådar onekligen gott att mensen håller sig undan. Lycka till med CB imorgon. Jag håller tummar och tår!

Jag är toknervös hela tiden och samtidigt både tror att jag är gravid, OCH känner mig tvärsäker på att mensen snart kommer att infinna sig... oj oj oj.
    Tålamod (har jag inget kvar) är en dygd!
    Kram och lyckospark!

• Bliglin

He he Klart du ska skriva i den här tråden Grisen!

Ja tänk vad det finns mycket att noja över i denna bebiskarusell . Flerbördsrisken har jag knappt tänkt på nu andra ggn, märkligt egentligen. Det var min största skräck för en månad sedan. men jag antar att det uteblivna plusset "botade" min flerbördsnoja för ett tag åtminstone...

Hoppas du slipper biverkningar från pergon nu. Usch, nattliga svettningar låter som en barnlek, men är faktiskt inget skoj. Uäck!

Japp, min cykel varierar mellan 23 och 28 dagar. Fast oftast har jag 25 dar. Rekordet på 22 dagars cykel sist skyller jag enbart på pergon... men ska bli intressant att se hur lång denna cykel blir... nu när äl var så sen.

Men förhoppningsvis blir den nio månader

Tummar för att din första pergkur gör susen nu!
    Kram B

• Bliglin

Attans Fiji . Fasen vad trist! Klart att hoppet lever ju alltid tills forsen kommer igång, men om du känner på dig att den är i antågande så ska inte jag tjata om några yttepyttechanser. Fy för den lede vad tråkigt

Kan du inte ringa din gyn och "säkra upp" om att de har alla attiraljer de behöver på labbet inför kommande gång? (om du nu väljer att köra på vill säga).

Och eftersom jag själv är en "chicken" och du ju haft lite smärtor ... så envisas jag som en gammal hönsmamma, igen, om att du väl kan tjata dig till ett vul nu och dessutom kanske bara köra på enkeldos denna gång? Dvs du har ju egen äl och clomid-effekten dröjer ju kvar lite, så det räcker säkert med enkeldos nu, tror du inte!? Jag tror det. *tröstkram*

Sniik: Välkommen till tråden du med! Skoj att vi blir fler (även om anledningen till det inte är så skoj). jag undrar också om din man blivit kollad? Och skulle nog råda dig också att tjata dig till ett vul. Och om du känt av din äl av enkelkuren redan så är det kanske onödigt att äta dubbel... tja, jag vet varken ut eller in... Jag menar, man måste väl lita på läkarna... men det vete fåglarna om det alltid vet vad d ehålle rpå med (jag är skeptisk )

Tack för dina tummar Fiji!

Hoppet lever och jag vet snart inte på vilket ben jag ska stå. Jag testade imorse och fick upp ett svagt, svagt, svagt nästan osynligt teststreck på ett test som heter Prelude och som känner av ned till 20 mg/ml (eller vad det nu är för enhet ). MEN OBSERVERA, jag tog min sista pregnylinjektion i lördags morse och det är prick 6 dagar sedan idag... så det är väl mycket troligt att det var ett pregnyl-orsakat streck som jag fick (I hate me, varför testade jag!?)
    Men nu ska jag tåla mig tills på söndag och se om jag testar minus då... eller om jag *hoppas* får upp ett starkare streck, kanske...

Phu, vilken nervpress!

Många kramar och trevlig helg! (så gott det nu går att ha trevligt när mensen kommer )

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?