• Hannas

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Var det inte så att valkyrian skulle upp och iväg tidigt idag, förresten? Skrev hon inte nåt sånt tidigare...
    Då kanske hon glömde eller inte hann rapportera (för knappast glömde hon väl testa..

• Hannas

Men, Piluttan, du fick alltså någonslags streck? Liiiiite spännande är det ju ändå...

• Hannas

Allt före mensen kommit KAN ju vara för tidigt...

• Hannas

Tråkigt att du också minusade, Valkyrian.

Du skrev tidigare att du hade ont, som mensvärk. Brukar du få det FÖRE mensen annars? Har du några andra symtom?

Det som känns underligt för mig är att jag inte brukar känna av någon smärta alls före jag få mens. Sen slår värken till några (4-8) timmar senare. Nu har jag fortfarande de här känningarna - mera ilningar nu - i buken o svanken.
    Dessutom brukar jag ha svullna och ömma bröst upp till en vecka före jag får mens (jag känner det mest när jag direkt från sängen tidigt på morgonen går ut med hunden utan att ta på mig en bh...ja, alltså, jag tar ju på mig lite andra kläder, men inte just bh... ) - Och nu är brösten precis som vanligt.

Men som sagt, trots detta, tänker jag försöka ställa in mig på att kampen fortsätter nästa månad. Känns faktiskt JÄTTESKÖNT att veta att jag har medicin mot den nalkande värken så jag slipper vara sämnlös i två nätter som vanligt. Har slarvat med att skaffa nytt för jag hoppats så att det inte skulle behövas.

Frågade gyn vad "förändrad blodbild" betyder (som var biverkningen till Litalgin) och hon förklarade något om att de vita blodkropparna (om jag minns rätt) kan minska o därför är det farligt om man använder det över en längre period.

Jag har typiska PMS-besvär mellan öronen just nu. Det kastar mellan ledsenhet, stort behov av ömhet och ilska. (Kan ha något att göra med att min sambo varit på jobbresa i en vecka nu.) Och inget av det jag borde göra får jag gjort...

• Hannas

Jo, jag skall hålla mig nu. Har inte mensen kommit före (vilket den säkert gör) så testar jag nästa gång på söndag.
    Jag har ett CB-digital kvar.

• Hannas

Det tycker jag du ska göra Smülschen. Vi behöver lite positiva nyheter här på tråden!

• Hannas

Underbart att "någon" plussat! Det ger lite hopp.
    Riktigt usel dag i övrigt. Antar att det är pms som spökar, tillsammans med minuset i morse (trots allt). Har bölat och haft mig och tyckt att jag inte lyckas med något, att allt saknar betydelse, ni vet hela köret. Stackars sambon som sitter i andra änden av telefonen och försöker distanströsta... Men han är väl van vid det här laget.
    Nu måste jag skärpa mig och gå på jobb.

• Hannas

Jättegrattis Piluttan!!!!
    De e ju fantastiskt. Du ska bara vara glad, oroade dig inte.
    Njut istället.

Själv fick jag inget pluss idag, däremot en total black out på mitt muskelträningspass (jag jobbar som instruktör, bl.a.). Det var obehagligt, riktigt skrämmande, har inte hänt tidigare. Sen tänkte jag att om det skulle varit så att jag var gravid så skulle jag ha tyckt att det var lite lustigt, nästan gulligt. Jag skulle genast ha utgått från att det var det som låg bakom...
    Men så är det ju inte.
    Statistik har aldrig talat sanning, störtis.

• Hannas

Godmorgon mina vänner.

Hur känns det Piluttan att vakna med vetskapen om att du bär på ett gryn? Måste ju vara en av de finare morgnarna i livet, eller?

Ny dag här också. Stark menskänsla... skulle inte förvåna mig om den kom redan idag.

Kram på er alla!

• Hannas

Hej Mia Jennie!

Då var det inte du som blivit gravid anonymt...

Vad bra att din mens inte kommit! Jag håller tummarna.
    Kram!

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!