Tråkigt att du också minusade, Valkyrian.
Du skrev tidigare att du hade ont, som mensvärk. Brukar du få det FÖRE mensen annars? Har du några andra symtom?
Det som känns underligt för mig är att jag inte brukar känna av någon smärta alls före jag få mens. Sen slår värken till några (4-8) timmar senare. Nu har jag fortfarande de här känningarna - mera ilningar nu - i buken o svanken.
Dessutom brukar jag ha svullna och ömma bröst upp till en vecka före jag får mens (jag känner det mest när jag direkt från sängen tidigt på morgonen går ut med hunden utan att ta på mig en bh...ja, alltså, jag tar ju på mig lite andra kläder, men inte just bh... ) - Och nu är brösten precis som vanligt.
Men som sagt, trots detta, tänker jag försöka ställa in mig på att kampen fortsätter nästa månad. Känns faktiskt JÄTTESKÖNT att veta att jag har medicin mot den nalkande värken så jag slipper vara sämnlös i två nätter som vanligt. Har slarvat med att skaffa nytt för jag hoppats så att det inte skulle behövas.
Frågade gyn vad "förändrad blodbild" betyder (som var biverkningen till Litalgin) och hon förklarade något om att de vita blodkropparna (om jag minns rätt) kan minska o därför är det farligt om man använder det över en längre period.
Jag har typiska PMS-besvär mellan öronen just nu. Det kastar mellan ledsenhet, stort behov av ömhet och ilska. (Kan ha något att göra med att min sambo varit på jobbresa i en vecka nu.) Och inget av det jag borde göra får jag gjort...