• Hannas

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

jag har bim på fredag. och i skåpet har jag ett "aco early detection"-test och tre cb digitala tester som jag handlade i all iver igår.
    men jag skall försöka hålla mig och inte testa förrän på torsdag...eller kanske på onsdag

• Hannas

du störtis... lek med tanken. TÄNK OM vi plussar båda två. Jag vågar inte riktigt ens tänka tanken ut att jag skulle plussa.

på andra trådar pratas det om vad man redan skaffat till sitt kommande barn (innan man plussat). gör du det - köper grejer redan nu? jag klarar inte av det. vill inte gå in i det ännu, den världen jag hoppas jag skall få tillträde till snart snart...

• Hannas

här där jag bor kostar 3 st. CB digital-tester (de säljs i 3-pack) 24 euro. det är ca 210kr, ungefär tror jag

• Hannas

jepp, jag fick min göteborgare till sambo att följa med mig till mitt hemland i öst på några år. före det bodde vi i sverige i tre år. gbg & sthlm

• Hannas

LH, just det, kollade bara att du var med.

den veckan cb-digitala stickan visade äl på torsdag (8/3) så hade vi sex måndag onsdag och torsdag.

vår aktivitet i sänghalmen går lite i vågor, främst beroende på hur mycket jobb vi har. (fast om jag ska tro min sambo så blir det ju en tillfällig ökning där nästa månad...) men vi har det senaste halvåret haft sex i medeltal ca 3 ggr kring äl.

• Hannas

jag har förstått att det är bra om det finns spermier färdigt i äggledarna när ägget lossnar, att det därför är viktigare att ha sex FÖRE äl än under och efter. Vet du?

• Hannas

alltså, nu när jag läste mitt tidigare inlägg så insåg jag att det verkade som jag skrev att vi hade sex i medeltal 3 ggr / månad. lite mer än så har vi nog, lyckligtvis, men 3ggr/månad har vi fifflat såna tider som jag tror kunnat resultera i barn, alltså...

• Hannas

spermierna kan leva i ca 5 dagar (undantagsfall tom upp till 9 dagar) men ägget lever bara i ett dygn. det betyder att om ni hade sex två gånger på torsdag så har du alla chanser i världen att bli gravid - om det skulle hänga på tajmningen vill säga.

nä, jag har inte druckit vin, dricker så sällan att det inte är någon uppoffring att låta bli. däremot har jag ätit sushi, något som jag inte fattar hur jag skall kunna vara utan om jag får till ett pluss...

• Hannas

sa du att det är ert första försök?

det där med hur svårt din mamma hade för att bli gravid tycker jag inte du skall tänka på alls, faktiskt (lätt att säga, jag vet) det behöver verkligen inte vara något genetiskt.

jag har bara min underliga känsla i buken, som om en skalbagge kröp omkring och knapprade på livmoderväggarna, ungefär... och sen små små mjuka kramper, lite likt mensvärk, då och då. men min riktiga mensvärk är helt annorlunda, ofantligt smärtsam, och kommer inte förrän mensen har börjat ordentligt, så det är inte det.
    men de här känningarna kan absolut lika gärna vara inbillning, eller bara ett resultat av att känna efter hela tiden - det är klart man kan känna av vilken del av kroppen som helst när man är så här spiderman-lyhörd varje dag...

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!