Vad tycker du om namnet Melanie ?
. . . . .
. . . . .
mao är ni fördomsfulla hela gänget, eftersom de alla har en amerikansk pappa.
Deez och Bonanza, jag ser i ni håller garden uppe i den här diskussionen. Jag håller med er!
Min dotter heter Melanie, därför startade jag tråden.
Tycker definitivt inte att namnet Melanie är WT. .
Men visst förstår jag grejen med att accosiera olika namn efter nåja kanske inte olika
samhälls grupper utan snarare efter olika personer och man uppfattar den personen.
Inte alls ett namn som faller mig i smaken.
Va? Men ärligt talat. Jordan är väl inte WT? Visst hon är trashig, billig och en jäkla sellout men kollar ni upp vad WT är så stämmer det inte in på henne.
Det är det här jag menar... Bara för att det är fult och inte går att uttala på engelska så är det inte WT...
Åh så fult namn!!!
Kul när de som anklagar andra för att vara fördomsfulla själva är de som besitter stört fördomar! 😄 Vanligt fenomen!
Vilken mäklare anlitar ni helst?
Peter Nilsson
Alfons Nilsson
Styrbjörn Nilsson
??
Fördomar på allihopa, eller hur?? Det är ju inget fel med det!
Jag tycker också Melanie låter "wt". En lägre samhällsklass där man måste utmärka sig på något sätt och då gör man det genom ett "märkvärdigt" namn på barnet. Men tiden går ju, jag tyckte samma sak om Kevin för 25 år sen, ingen som reagerar över det idag! Det ska vara de här udda stavningarna då, som det skriver "wt" om oavsett! "Cewin" etc.
Men jag är heller inte opartisk. Hade min första lägenhet i ett miljonprogramområde och närmaste grannarnas barn hette just Melanie, Celwin (jupp, med L) och Colin. Ständigt ett jädra liv, t.o.m ungarna stank tobaksrök och det var inte störande höga studieskulder där, mamman var förtidspensionär för nån hittepå-sjukdom.
Kul när de som anklagar andra för att vara fördomsfulla själva är de som besitter stört fördomar! 😄 Vanligt fenomen!
Vilken mäklare anlitar ni helst?
Peter Nilsson
Alfons Nilsson
Styrbjörn Nilsson
??
Fördomar på allihopa, eller hur?? Det är ju inget fel med det!
Jag tycker också Melanie låter "wt". En lägre samhällsklass där man måste utmärka sig på något sätt och då gör man det genom ett "märkvärdigt" namn på barnet. Men tiden går ju, jag tyckte samma sak om Kevin för 25 år sen, ingen som reagerar över det idag! Det ska vara de här udda stavningarna då, som det skriver "wt" om oavsett! "Cewin" etc.
Men jag är heller inte opartisk. Hade min första lägenhet i ett miljonprogramområde och närmaste grannarnas barn hette just Melanie, Celwin (jupp, med L) och Colin. Ständigt ett jädra liv, t.o.m ungarna stank tobaksrök och det var inte störande höga studieskulder där, mamman var förtidspensionär för nån hittepå-sjukdom.
. . . . .
Hemskt namn. Gillar inte alls Melanie. Skriker wt
Det blir inte mycket mer white trash än att heta Melanie när man är svensk, har svenskt efternamn, bägge föräldrar svenska.
Men namnet i sig är fint, absolut.
Det blir inte mycket mer white trash än att heta Melanie när man är svensk, har svenskt efternamn, bägge föräldrar svenska.
Men namnet i sig är fint, absolut.
Jag tycker faktiskt att Melanie i sig är ett fint namn. Jag associerar till den ljuva Melanie i Borta med vinden och till den nyligen avlidna sångerskan Melanie Safka.
Det är fint.