Inlägg från: Angels with silverwings |Visa alla inlägg
  • Angels with silverwings

Vad tycker du om namnet Melanie ?

men allvarligt talat, menar ni white-trash? för i USA skulle Melanie inte vara white-trash och det är ju därifrån uttrycket kommer. Sverige har ingen riktig motsvarighet till white-trash, i så fall borde ni hitta på ett bättre ord för låg-status namn...

jag gillar inte riktigt när man sätter sådana etiketter på andra utan att veta vilka de är. okay om man har personliga dåliga associationer till ett namn, men om man börjar kalla något white-trash undrar jag nästan om det är för att distansera sig själv från vad man själv anser vara white-trash. och för att behöva distansera sig själv från något måste man ju ligga ganska nära det själv. är man inte orolig för att själv uppfattas som white-trash är nog det uttrycket inte det första man kommer att tänka på när någon ber om ens åsikt gällande ett namn... vad jag menar är att det är ett ganska nedlåtande sätt att tala till folk...

till er som tycker att engelsk-klingande namn är WT: vad tycker ni om namnet jordan? eller jason och jessie för den delen?

mao är ni fördomsfulla hela gänget, eftersom de alla har en amerikansk pappa.

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Melanie ?