• Jencie

Vad tycker du om namnet Melanie ?

. .  . . .

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Melanie ?
  • deez

Helt fel om man inte bor i engelstalande land. Definitivt ett WT-namn.

• Triss i Damer

Hehe jag förstod vad du menade fillay. Så jag tror att det var du som missuppfattade mig. Jag vet att du inte ställde frågan direkt till mig utan att du precis som jag var intresserad av att höra om dina barns namn var wt eller inte. Men jag svarade ändå att jag inte tyckte det men att du skulle fråga experterna här på familjeliv istället.Inget illa mot dig då alltså...
    Vad fel det kan bli ibland

• Fillay

Ja, men det är bra! Det var det jag trodde, men ville bare forsäkra mej om at det ble rett

• anna68

Mammas tjej: Eftersom du undrar - Amanda är ett gränsfall om du frågar mig....Kan attrahera dem som väljer Melissa, Cassandra, Melwin och Kevin

Zazla: Att din dotter har ett WT-namn gör dig naturligtvis inte till en sämre människa, jag anser mig inte heller vara "bättre" för att mina barn inte har WT-namn...men däremot skulle jag nog säga att du är en annan typ av människa än vad jag är. Naturligtvis grovt generaliserat....WT-namn kan ju också förekomma i familjer som inte är WT...min chef tex som kommer från Danderyd (högutbildad, hög lön, sommarhus i skärgården, med en fru som är gymnasielärare) slog till på namnet Melwin. Obegripligt, men visst...

• Linda1976

Fruktansvärt fult och väldigt WT. Tänker på Melanie Griffith och hon är ju allt annat än fräsch.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Angels with silverwings

men allvarligt talat, menar ni white-trash? för i USA skulle Melanie inte vara white-trash och det är ju därifrån uttrycket kommer. Sverige har ingen riktig motsvarighet till white-trash, i så fall borde ni hitta på ett bättre ord för låg-status namn...

• zazla

anna68: Men jag förstår fortfarande inte vad som ger dig rätten att döma andra människors namnval på det sättet, för det är ganska radikalt, för att inte tala om nedvärderande. Det är ju ungefär som att jag skulle säga att "alla som heter "Anna" måste ha fruktanvärt tråkiga föräldrar som inte har mer fantasi än så". Men skillnaden mellan dig och mig är att jag inte gör så (det var enbart ett exempel). Och då är jag ärligt talat hellre ödmjuk än högutbildad (även om jag har gått 2 år på högskola och har minst 1 år kvar innan jag är klar).

Sjukt trångsynt är det.

• Auris

Angels with silverwings: Bra talat!

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Melanie ?