Mirremama skrev 2007-05-07 14:37:16 följande:
Hemma igen från bvc! Albin väger nu 9060 gram och är 70,5 cm lång!! Växer fortfarande duktigt alltså Mensen saknar jag verkligen inte heller, får bara hoppas att den inte bestämmer sig för att spontankomma tillbaka mitt i sommaren när man sitter nånstans i vita byxor bara Sånt har man väl inte behövt oroa sig för sen man var fjortis Angående spiraler så har jag också funderat på kopparspiral, alla preventivmedel med hormoner går tyvärr bort för mig pga av förhöjd blodproppsrisk, jag har nåt genfel som ca. 6% av befolkningen har.
Får man fråga vad det där "genfelet" heter...själv har jag nåt som kallas APC-resistens och då ska man visst ha lättare för att få blodproppar?! Jag får inte äta P-piller pga det. Men P-stav, hormonspiral, minipiller och jag tror P-spruta oxå....det kan jag ha.
Jag har aldrig haft nån propp eller nåt annat symptom på den där APC:n....men men, bäst att lyda farbror doktorn
Men iaf.....hormonspiral avger sååå himla lite hormon jämfört med p-piller så hör med barnmorskan om du inte kanske kan ha det ändå.