• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • MagicAngel

Hej..jag hoppar in här med..Min son är född 15:e november..

Han är dessutom kusin med criffegirls lille pontus..

Han drar idag strl 74 på både body och byxor..*hjääälp*

*detta verkara vara en bra tråd*

• Criffegirl
    Carro skrev 2007-05-07 23:14:47 följande:
    Criffegirl;Nu vet jag ju inte riktigt hur man plockade ut stavarna du hade, men Implanonstaven var iaf jättelätt att plocka ur iom det bara var en stav!Jag har ju tur på så sätt att jag inte kan bli gravid på naturligt sätt (mina äggledare är totalfördärvade), jag behöver ju inte tänka alls på preventivmedel..Men om jag hade behövt så hade jag nog inte valt spiral iaf (eller, isf hormonspiral), jag har hört så många som haft problem med kopparspiral..Den har gjrt ont, haölkat fel, halkat ner så mannen stuckit sig på den (ollonet har stött emot), och min mamma är det största skräckexemplet..Hon hade hormonspiral som ung och den växte fast i den ena äggledaren (hon tog ut den i tid, så det var inte pga att den satt för länge) så den orsakade kraftiga smärtor och fördärvade äggledaren Vad funderar du på för preventivmedel nu då? *nyfiken*
    Det är inte själv ingreppet när stavarna skulle ut som är krångligt....men för mig vara det JÄTTESVÅRT att få en tid hos läkaren som gör det (en enda på vårt lasarett). Jag och sambon bestämde oss i maj 2005 att vi skulle försöka få barn...väntetiden gjorde att jag inte fick ut stavarna förrän i september och då hade liksom den där roliga spännande barnlängtan avtagit lite ju. Men den kom iofs snabbt tillbaka bara man påbörjade försöken

Jag har satt in kopparspiral för ca 1½ månad sedan...mest av "snålhet", jag ville prova att ha spiral överhuvudtaget liksom...ville vara säker på att jag inte kände av den där inne Tyckte att då kunde jag lika gärna prova med den som var gratis IFALL jag var tvungen att ta ur den snart igen.
    Som sagt, nu har jag haft den ett tag....i början typ första 2 veckorna blödde det litegrann varje dag och det gjorde lite ont (mensvärk)...ja sen kom ju mensen direkt på det och den va ju liiite rikligare än förut men inget jag inte står ut med, jag som aldrig har haft mensvärk förr fick ju lite känningar men de är oxå uthärdliga
    Nu får vi se hur det blir nästa gång....det har iaf varit heeelt problemfritt sedan mensen slutade
  • Criffegirl
    MagicAngel skrev 2007-05-08 06:37:47 följande:
    Hej..jag hoppar in här med..Min son är född 15:e november..Han är dessutom kusin med criffegirls lille pontus..Han drar idag strl 74 på både body och byxor..*hjääälp**detta verkara vara en bra tråd*
    Hejsan syster!!
  • Marijjasol

Vi har köpt en hoppgunga på tradera och igår kom den. Så när vi var uppe med tuppen imorse så provade vi den.. stor succè! Allt där man får stå upp är Ottilias favoriter.

Igår kom även en barnmatsbok som jag blivit rekommenderad av Öppna förskolan så nu ska här ätas..

• MagicAngel

familjencooper:

Tack så mycket...har följt tråden länge men har inte riktigt kunnat hoppa in förrän nu..*ler*

• SassieStar

det är många som har skrivit att era barn bojkottar välling..

har ni provat att blanda ut det med ersättning eller bröstmjölk?

när jag gick över till välling så hade jag t.ex. 5 mått ersättning och 1 mått välling och sen ökade jag måtten med välling och minskade ersättningen, succesivt och nu äter han välling..

och ni som ammar kan juh pumpa i bröstmjölk då barnet känner igen den smaken tills barnet vant sig vid vällingen..

• islandgirl

Välkommen MagicAngel och grattis till bebben!

• islandgirl

Karl sitter nu själv för det mesta, han står superstadigt och han tar steg när man håller i honom. Han kan dessutom stå själv en liten stund om han håller i sig. Men ligga på mage... funkar om han är på gott humör, nakenfis och leker med leksaker. Men aldrig mer än ngra minuter....

Fattar inte att jag skall stressa så över att han inte vill ligga på mage. Han vänder över direkt till rygg istället.

Men han är en man med stark egen vilja så det är bara att fortsätta ge förutsättningarna men låta honom bestämmma.

Tänk att man är totalt toppstyrd av en 6månaders...

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!