• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • sleepygrodis

Ja, man får garanterat ta på kläder för jämnan sen när de blir lite större och kan ta av sig själva Skrattande Jag jobbar på småbarnsavdelning, och ibland tycker jag inte att man gör annat än att ta på mössor och jackor när vi är ute. Alva försöker redan dra av sig mössan, så knytband är bra Glad

• Mill06
    Carro- Vad skönt att få innan bf!! Glad Min lilla jänta skulle kommit ut 31/10, men vi fick sätta fart på henne själva, eller tant doktorn! den 14/11.. Pust....
  • mexisis
    Mill06 skrev 2007-05-06 19:15:31 följande:
    Carro- Vad skönt att få innan bf!!  Min lilla jänta skulle kommit ut 31/10, men vi fick sätta fart på henne själva, eller tant doktorn! den 14/11.. Pust....
    ja det var ju skönt att slippa gå sista månade för jag kände mig tillräckligt stor som det var, men det var ju samtidigt jobbigt att det hände så plötsligt, var inte ett dugg beredd på att han skulle komma så tidigt. sen att gå en hel vecka med sipprande vatten och knappt inget i magen var inte kul. oroade mig hela tiden för hur det skulle gå 
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Marijjasol

Vilka söta bebisar ni har..*ler* Är det bara min snäcka som inte sitter? Vet att man inte ska bli stressad av sånt men hon är ju NOLL intresserad

Vi har det lite körigt med lunchen för vi har ännu inte hittat ngt som hon jublar över att äta fast hon gapar villigt. Hon är väldigt intresserad av mat men en finsmakare kan man säga.

I veckan fick hon avoccado i bitar som hon bara älskade att få tugga så hon åt en halv.

• TheCoopers
    Marijjasol :

Min dotter sitter inte själv ... inte har hon ngn tand heller ...och inte så intresserad av att prata just nu heller .
    Inspector Gadget is King
  • Marijjasol

FamiljenCooper:

Låter som våra döttrar är rätt lika utvecklingen då..*ler*

Jag har beställt en barnmatsbok som jag blev rekommenderad på öppna förskolan så nu ska här bli matlagning..

• Mill06
    Marijjasol skrev 2007-05-06 19:56:02 följande:
    Vilka söta bebisar ni har..*ler* Är det bara min snäcka som inte sitter? Vet att man inte ska bli stressad av sånt men hon är ju NOLL intresseradVi har det lite körigt med lunchen för vi har ännu inte hittat ngt som hon jublar över att äta fast hon gapar villigt. Hon är väldigt intresserad av mat men en finsmakare kan man säga. I veckan fick hon avoccado i bitar som hon bara älskade att få tugga så hon åt en halv.
    Nej min lilla tjej sitter inte heller än! Glad Hon är inte heller särskilt intresserad av maten... Men det tar ju lite längre tid för en del barn att gilla den nya konsistensen!!
  • CarinaB

Inga tänder för Elba inte. Hon sitter jättebra när man sätter henne, ramlar inte mycket... men rulla runt har hon bara gjort 5 gånger totalt, dock ålar hon sig ett halvt varv ofta både i rygg och magläge.

• Marijjasol

Skönt är dock att Ottilia älskar gröt så det äter hon morgon och kväll.. sen är hon förtjust i fruktpuré.
    Idag fick hon smaka lite av sin pappas glass när vi satt och fikade det gillade inte en av våra vänner..

Rullar runt gör hon mycket och torrsimmar.. Hon greppar bättre och bättre oxå men hon kan inte gnaga på rån eller så för hon får inte riktigt till det. Men det kanske man ändå inte ska börja med ännu?!
    Hon är ju bagarbarn så lite bröd har hon fått..*ler*

Sover era barn i sin egen säng?
    Ottilia sover mellan oss men nu har hon börjar åla omkring så mycket så hon måste nog snart flytta över till egen säng..

• islandgirl

I dag satt Kalle själv under en längre tid för första gången. Han har varit stadig länge, men ändå behövt lite stöd. men i dag när vi var på picknick tyckte han det var dags. han satt så kavat och käkade banan. Han var så söt att jag höll på att gå åt. Jag lägger in en bild i galleriet

Börjar bli lite orolig för min lillemans humör. att han har humör visste vi sedan tidigare. Det har han ärvt av mig. Men jösses, i dag när han duschat färdigt med sambon blev han helgigt urförbannad och skrek som en stucken gris och vägrade låta mig ta på honom blöjan. Ojojoj, var skall detta sluta.

I dag har han också legat en bra stund på mage och haft jättekul.
    Han avslutade den sessionen med att bajsa ner hela stället och avrundade kvällen med att bajsa ner hela sig ända upp till öronen. Passade perfekt eftersom vi var borta på middag. Var bara att låna duschen och spola av allt som varit i kontakt med Lilleman. Tror han slog världsrekord av ngt slag. Att det kan finnas så mkt i en så liten kropp...

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!