• Burkamelen

Hur ser missfall ut i vecka 4????

Jag har precis testat positivt (dag4+2) efter provrörsbefruktning. Jag har blödit igår och i förrgår, innan dess några dagar med brun spotting.

Igår kom det ut slemhinnevävnad som var 2 cm lång och seg, vitaktig. Nu undrar jag om jag fick missfall, men ändå testade positivt idag pga att det fortfarande finns HCG i urinen.

Ni som haft missfall, kan ni beskriva hur det ser ut, om ni fått ut något tillsammans med blödningen. Jag menar ni som har fått tidigt missfall, strax efter ett positivt grav test.

• Svar på tråden Hur ser missfall ut i vecka 4????
  • Janna84

Det blir som en vanlig mens. Embryot är inte större än 1 mm.

Gravid i vecka 14
  • Janna84

En blödning behöver inte betyda missfall. Du får helt enkelt avvakta och göra ett nytt test om en vecka för att se om det fortfarande är positivt. Hoppas det för din skull!

*Kram*

Gravid i vecka 14
  • Mene

Hej! När jag fick ett missfall i v.5 blödde jag väldigt mycket och hade mycket ont. Jag blödde också ut någonting avlångt, dock inte vitaktigt. Detta var flera klumpar.

Det tydligaste för mig att det var ett missfall var att det var så pass mycket blod och smärtan i magen. Jag tvekade inte. Däremot behövde jag inte komma in.

Jag tycker verkligen att du ska ringa gynakuten och prata med dem, de ger bra svar.

Hoppas det inte är någon fara och lycka till!

• Mussebus

Känner en som precis har gjort sitt första VUL efter ivf. Det var i v 7 och då var embryot bara 2,2 mm skulle du haft missfall så tror jag inte du skulle ha sett något mer än blödningen. Dessutom brukar man få väldigt ont. Det känns ju ungefär som förvärkar när du verkligen föder barn.

• Burkamelen

Tack för svar!

Jag har inte alls haft ont. Jag har blött en del men jag har tänkt på att jag har haft mindre ont än vid en vanlig mens. Denna blödning har inte liknat en vanlig mens. Men jag blev väldigt förvånad över att det var plus på graviditetstestet i morse!

Men det är den här slemmiga sega vävnaden som jag oroar mig för att det var embryot...

Hoppas bebben är kvar!

Berätta mer om era tidiga missfall i vecka 4 eller runt omkring.

• Göteborgsbruden

Vill oxå veta, testat svaga plus 4 ggr o så blev det starkare igår(än dem 3 första) o igår fick jag en liten blödning som var början på mensen då, tydligen. Har menslikande blödning just nu. Är i v.5(4+0).

Screw you guys, I'm going home
  • Janna84

Vävnaden kan inte vara embryot eftersom det endast är 1 mm i vecka fem.

Gravid i vecka 14
  • Cacca81

När jag fick missfall i v.4-5 så började det med bruna flytningar i någon dag, fick sen tryck på vänster sida. Började blöda dagen efter och fick värk i mage och rygg precis som vid mens. Såg ut som en vanlig mens också. Men oroa dig inte, en kollega till mig hade mens i 3 månader och det visade sig att hon hade varit gravid hela tiden.

Kram

• taca

Jag fick också missfall vecka 5...detta var efter min första IVF..Jag hade jätte ont i nedre delen av magen och blödde mycket...Det kom också något slemaktig och massa klumpar...
    hoppas verkligen att bebisen vill stanna...lycka till

• Cia o krabaten

Jag fick ett av mina mf på Bim +5.
    Det var som kraftig mens med mera klumpar i. Lite mera mensvärk, men ungefär lika lång som vanlig mens. Mina 2 senare mf (v7+8) har varit längre blödning.

• FrökenBokmal

Jag fick missfall i vecka 4 och det började precis som mensen kan göra när man får riktigt ont. Små små klumpar i. Det började under dagen med först en riklig brun flytning och sedan blod...

• Nioli

Vid mitt ena missfall som jag hade i v.6 hade jag inte ett dugg ont, men alla utom det sista som inte ville komma självmant har börjat med bruna flytningar först. Ja, nästan svarta flytningar.
    Och när det väl börjat blöda har jag blödit mycket mer än vanlig mens.

• Burkamelen

Verkar som det var ett missfall eftersom jag inte längre testar positivt.

• Lundahl81

*Kramar om*

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • fmbnpp

Hade en blödning kring BIM som en femkrona, med små små klumpar i. Färskt blod. Men inte mer än så och lite lätt molande värk som kommer och går såhär 3-4 dagar efter? Inte mer blod än så och ingen värk som gör ont.

Var detta tidigt missfall? mens som avtog? (Har aldrig sen mens, och den har inte kommit... blödning? 
    Vad tror ni som känner igen missfall? :)

(Kan ett missfall vara så pyttelitet som en femkrona?)

Kram på er!!{#emotions_dlg.flower}

• Mar14
    fmbnpp skrev 2014-01-12 22:58:33 följande:
    Hade en blödning kring BIM som en femkrona, med små små klumpar i. Färskt blod. Men inte mer än så och lite lätt molande värk som kommer och går såhär 3-4 dagar efter? Inte mer blod än så och ingen värk som gör ont.

Var detta tidigt missfall? mens som avtog? (Har aldrig sen mens, och den har inte kommit... blödning? 
    Vad tror ni som känner igen missfall? :)

(Kan ett missfall vara så pyttelitet som en femkrona?)

Kram på er!!{#emotions_dlg.flower}
    Väldigt gammal tråd du hittat här, kanske bättre att starta en ny?

Vid ett såpass tidigt missfall så stöter ju kroppen förr eller senare ut alltihop, så att du får som en vanlig mens. Lite blödning i början är inte ovanligt, men det är nästan helt omöjligt att säga om det var missfall eller ej. Ibland kan de se det på ett VUL (Vaginal ultraljud), så du kan alltid ringa och fråga. Du kan också be att få ta Beta Hcg, så att de tar blodprov på hcg-värdet två gånger efter varandra (men någon dag mellan) för att se om det ökar som det skall. Ibland kan man även se ökningen med hemmatest, framförallt de med veckoindikator.

Ökar hcg är det som regel inget missfall. (Men alla regler har ju undantag, tyvärr.)

Jag tror du är gravid och att allt gått bra och att den där femkronan bara var t.ex. en implantationsblödning när embryot fäste. Håller tummarna!
  • fmbnpp

Hej och tack så jättemycket för svaret!:) :) Jag har själv börjat misstänka det då mina värkar känns som en vanlig graviditet. Dem kmr o går nån minut o värker men inte så att det gör ont. Hela tiden tror jag det ska blöda eller öka i värk. Men det gör det aldrig? Kanske är samma för missfsll dock att värkarna kmr o går till fostret stöts ut? Min största fundering är att denna blödning skedde kring bim och var det embryot som fäste, kam det vara 3-4 stycken 1×1 millimeters klumpar? Förlåt om jag frågar för mycket :) men ditt förra svar hjälpte verkligen :) Och tack så mkt!!:)

• Mar14
    fmbnpp skrev 2014-01-13 11:09:14 följande:
    Hej och tack så jättemycket för svaret!:) :) Jag har själv börjat misstänka det då mina värkar känns som en vanlig graviditet. Dem kmr o går nån minut o värker men inte så att det gör ont. Hela tiden tror jag det ska blöda eller öka i värk. Men det gör det aldrig? Kanske är samma för missfsll dock att värkarna kmr o går till fostret stöts ut? Min största fundering är att denna blödning skedde kring bim och var det embryot som fäste, kam det vara 3-4 stycken 1×1 millimeters klumpar? Förlåt om jag frågar för mycket :) men ditt förra svar hjälpte verkligen :) Och tack så mkt!!:)
    Det är ju så svårt att säga (och jag är ju absolut ingen expert), och det enda man kan göra är ju att vänta och se. Jag tror man kan få sk "nidblödningar" (vet inte vad de verkligen kallas) så att man blöder lite de dagar man skulle haft mens i början, innan kroppen ställt om sig.

Dock är det ju så att om det är missfall så stiger inte hcg, så ring gynekologen/barnmorskan och fråga om du kan få ta beta-hcg för att se om du har ett pågående missfall eller ej (om du är otålig).

Tyvärr är det ju så att det inte finns någonting man kan göra åt så tidiga missfall, så även om de skulle se att det är det så kan de inte förhindra det. Och som sagt, det är inte säkert att de kan se så mycket.

Jag hade också ganska likadant i början av min graviditet (utan blod, men med spottings) och det gick bra då. Jag gjorde ett jättetidigt VUL för vi hade försökt länge och jag var väldigt orolig och ville veta så mycket som möjligt (så att jag skulle veta mer om vad som var fel ifall det inte gick bra), men det enda de kunde se var ungefär att det faktiskt var en graviditet och att den var i livmodern. Plus att hcg steg som det skulle. Alla sådana undersökningar är ju dock verkligen ögonblicksbilder, så även om det är bra ena dagen vet man ju ingenting säkert nästa dag. Det är helt enkelt en tid av osäkerhet.

Skulle du däremot börja må väldigt dåligt, få extremt mycket symptom eller något annat konstigt så åk och kolla.
  • fmbnpp

Tack så hemskt mycket för svaret!!{#emotions_dlg.flower}
    Jag var och testade mig idag och fick ett starkt positivt grav.test! 

Jätteroligt tyckte jag såklart, men kan inte oroa mig mindre nu då jag haft en blödning med små klumpar i helgen :(

Jag ska testa att ringa MVC imon och kolla om dem kan kolla HCG-värdena :)

På fredag har jag återbesök för att ta ett nytt grav.test. För en vecka sedan ville jag inte alls va gravid, men nu känns det bara SÅ häftigt och helt rätt... :)

Jag har ALDRIG oroat mig för någonting såhääär mycket tror jag. Och helt oplanerat... Det är verkligen en helt ny värld, och tänk att OM det ligger en liten och växer där inne, så är det ytterligare 8 månader av oro... 

Och TACK igen för svaret! Glad

Svar på tråden Hur ser missfall ut i vecka 4????