• Anonym

överviktig, yoga???

Ja ngn som är väldigt överviktig som testat power yoga?? Hur gick det?? Var det jobbigt, eftersom man kanske inte är så jäkla smidig..? :D

• Svar på tråden överviktig, yoga???
  • JenJa

Jag är väldigt överviktigt. Men jag vågar mig inte på Yoga.. men det är nog jätte bra att gå det om man är för stor...

Jag går typ spinning och i går provade jag rodd för första gången och det kändes som om jag förbrände i 5 timmar efteråt.. Men jag tror absolut att yoga är jätte bra om man vågar gå...själv är jag för feg....

• Anonym

Hehehehe.. Jag tänkte köpa hem en power yoga dvd o matta o köra själv! Så modig är man ju inte direkt..

Men då kanske man ska testa det då iaf..

• JenJa

TS: Absolut det tycker jag du ska göra!!!! Hemma ser ju ingen en.... Hur mycket övervikt har du? Behöver inte svara om du inte vill

• Anonym

Oj oj oj det är MKT det! Är ganska kort.. 160 o väger över 100 kg Men har börjat lite smått med Viktväktarna o börja promenera osv. Och nu har jag då beställt yoga grejjen..

Hur mkt övervikt har du? behöver ju självklart inte svara heller om du inte vill :)

• Miss USA

Jag tror att yoga blir jättebra för dig ! Yogan anspassar sig till varje person och man gör aldrig mer än man klarar. Det är inget krav på prestation.
    Men jag skulle gått en kurs om jag var dig, så du får in andningen.

Kärlek, familj och yoga - meningen med livet !
  • JenJa

TS: Åh då är vi rätt lika då...Jag är 1.64 lång och väger runt 105kg... Gjorde en Biamätning för ett tag sen och de visade attt jagharen fett procent på 46 och man ska ligga på 20-25 så nu är det bara hårda tag som gäller...

Det råd jag kan ge är att äta frukost, lunch och middag med två mellan mål som består av frukt....sen så får det inte ta mer än 3 timmar mellan varje mål samt att inte äta 3 timmar inna sänggående..HUr tycker du det låter...men ao är naturligtvis rätt motion....

jag har också varit med i viktväktarna men det var rätt länge sen...jag gick ner några kilon men sen stannnade de av....Deras räknesystem passa inte mig riktigt.....

Om du kan så promenera innan frukosten för då får du bra förbränning och variera gången. Snabbt ibland gärna uppför mycket...

Säg till om jag är för tjatig..

• Miss USA

Och ta en kopp kaffe innan ni beger er ut på morgonpromenaden, ingen frukost bara kaffe. Det kickar igång fettförbränningen

• Anonym

Jo det låter ju som om det inte ska va så jäkla svårt att fixa detta nu. Har försökt hitta motivationen till att ta tag i detta ett bra tag nu men så vaknade jag upp o kände "NU JÄVLAR" och jag vet dessutom att jag mår såååå mkt bättre när jag äter rätt o motionerar.. Så nu är det verkligen dags för en förändring =)

• Anonym

Ah, tack miss usa för tipsen :)

• JenJa

TS: Ja man måste ha jävlar anamma!!! Hur gammal är du?
    Och lycka till...här ska det förbaskemej bli andra bullar med

• Rockmama

Är inte överviktig men svarar ändå. Yoga är så bra för att man kan anpassa det efter sina egna förutsättningar. Däremot tror jag att det kan vara lite svårt att följa en DVD om du aldrig provat poweryoga förut. Jag hade nog rekommenderat en riktig yogakurs.

Lycka till!

• Anonym

JenJa:
    Jag är 24 :)
    Varit mer eller mindre överviktig hela livet.. "Föddes sån"...
    Hur gammal är du?

Rockmama:
    Tack så mkt för tipsen :)

• Anonym

TS: Jag är 25, blir 26 i maj... Jag började gå upp i vikt när jag var runt 17 år...Innan vad jag jätte normal,nästan mager, men när jag började med p piller och blev tillsammans med minsambo så gick vågenbara uppåt...

• Miss USA

Jag kan varmt rekomendera poweryoga, det är bra för kropp och själ.
    Men börja med en kurs.

• Anonym

grattis i förskott dårå
    Ja det är kämpigt med vågen.. men jag har aldrig tänkt som så "fan va tjock jag är, fan va ful jag är".. Har alltid gillat mig själv som jag är.. men det är nu jag börjar känna att knäna tar stryk o så ska det ju inte behöva va. Man är ju inte gammal direkt.. så nu är det som sagt, dags o göra ngt åt hälsan så man får leva ett långt liv utan att ha ont i knäna

• JenJa

TS: Tack!
    Ja det är inte lätt. Jag har väl känt likadant, att jag dyger som jag är men som sagt så är det ju inte bra för kroppen och jag känner mig så osmidig...Har en dotter på 9.5 månad också så jag känner att jag måste ner för hennes skull också...Om du vill så får du gärna skicka i min inbox eller skriva avtryck i min dagbok om du känner för det ..Kan ju följas åt och peppar varandra...

• Anonym

ska skicka ett meddelande till dig nu :)

• JenJa

TS: Trevligt!! Jag ska snart gå men du märker ju när jag är borta Men jag svara senare i så fall..

• Anonym

Hm, varför går det inte o skicka privat meddelande för

• JenJa

TS: Det ska ju gå...skicka till JenJa...Skicka meddelande till vänster p din sida.

Svar på tråden överviktig, yoga???