• vilsen

Märta, Irma, Rut och .... ?

Ja, alltså, kan någon komma på ett namn som passar ihop med Märta, Irma och Sonja? Framför allt pojknamn har vi jättedåligt fantasi när vi ska försöka få fram, så det kanske är tur att det ännu inte har dykt upp någon liten grabb!

Lite kriterier, men det är inte nödvändigt att följa alla:

-Inte mer än tre stavelser
    -Gärna en- eller trestavigt som omväxling
    -Helst inte samma begynnelsebokstav, men det går om namnet i övrigt inte är för likt.

Vill gärna ha en hel hög med brillianta förslag som jag kan presentera för min man! Det brukar behövas många månaders nötning innan jag får min vilja igenom, så det gäller att börja i tid!

• Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?
  • Zocute

Har vi tagit upp

Solveig?

Sedan såg jag ett namn på TV igår:

Graham?
    Funkar om man har engelska jobbarkompisar som ni har, varför man nu ska välja efter dem....

• vilsen

Hej hej! Ursäkta att jag bara försvunnit! Vi har varit sjuka i omgångar hur länge som helst och sedan fick vi väldigt trevligt besök! Nu ska jag kommentera. (Som om inte folk var less på mina kommentarer redan för länge sedan!)

Botvid- Alltså ... det blir lite för krångligt!
    FRANS- Det är ganska bra ...Har tänkt på det en del men det fastnar liksom inte.
    Ingrid- Fantastiskt fint! Dock skulle jag vilja undvika att ha en Irma och en Ingrid.
    Malou - nej
    Bianca- Hur tänkte du att det passar med Irma och "gänget"?

Douglas - Aldrig i livet!
    Vincent- nej
    Valborg- nja, så extrem är jag väl inte?
    Farnk - Frank? Nej.
    Morgan- Aldrig
    Valentin - Det låter för fjolligt! (Och det är inte så att jag skulle ha mer emot manliga fjollor än kvinliga, jag bara gillar lite rejälare namn! )
    Alf - nej
    Sigfrid - för krångligt
    Hugo- för vanligt och för upptaget
    Rolf- urk

Zocute: Solveig ... - Njae, kommer inte fram till varför.

Graham- Tänker för mycket på grahamsmjöl. Och vi väljer väl inte helt utifrån våra jobbarkompisar..... Skulle bara kännas så fånigt om man varje gång man hör någon uttala det måste tänka att det låter så fantastiskt fånigt!

• Zocute

Ja men TS nu får du faktiskt lägga fram ELVIS....gör det från mig!

• vilsen

Zocute: Jag måste i alla fall vänta tills han har slutat gnälla över sin förkylning!

• tessicka

Sally
    Gun
    Greta
    Anny

Karl
    Oskar
    Toby
    Tore
    Gustav

lägger till mina favoriter...tror inte du kommer att gilla dom men det är värt ett försök Räcka ut tungan

Alva
    Indra
    Nathalie

Elliot
    Kian
    Elias

• tottalisa

Stina
    Lovisa
    Olivia

Albin
    Samuel

Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?