• vilsen

Märta, Irma, Rut och .... ?

Ja, alltså, kan någon komma på ett namn som passar ihop med Märta, Irma och Sonja? Framför allt pojknamn har vi jättedåligt fantasi när vi ska försöka få fram, så det kanske är tur att det ännu inte har dykt upp någon liten grabb!

Lite kriterier, men det är inte nödvändigt att följa alla:

-Inte mer än tre stavelser
    -Gärna en- eller trestavigt som omväxling
    -Helst inte samma begynnelsebokstav, men det går om namnet i övrigt inte är för likt.

Vill gärna ha en hel hög med brillianta förslag som jag kan presentera för min man! Det brukar behövas många månaders nötning innan jag får min vilja igenom, så det gäller att börja i tid!

• Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?
  • vilsen

mamse: Men du, vi är ju fruktansvärt konservativa i vår familj, vi kan inte döpa ett barn till Olava eftersom vi för alltid kommer att vilja göra om det till Olivia eller Gustava. Förstår du? Vi är urtråkiga, det namnet fungerar inte för oss!

• Kapha

Men vilsen, Helge då??? det fick ju inte ens en liten ynka reaktion.....*deppar*....Ska jag hitta på nåt mer tro...hm...Kan upplysa om att Fritz+ Helge heter min pappa, har dock Eric som första namn. Har säger jämt "tala för faaaaan inte om för NÅGON vad jag heter!!!!" *Hahaha* Löjligt tycker jag, det är balla namn, och ett namn ska man ju inte skämmas för, det är ju en gåva man fått! Jag har i alla mina år talat om för folk vad han heter....(elakt- ja, lite)

Botvid?
    Tage?
    FRANS!!!!!!?

• twentyone

Nu kommer mina favoritnamn (vet ej alls om det är det du söker):
    Ingrid
    Malou
    Signe
    Majken
    Bianca

Douglas
    Vincent
    Valborg
    Farnk
    Morgan

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • awesome

Provar med några nya men vågar inte säga att alla inte varit uppe redan (orkar inte läsa igenom alla 21 sidorna för att kolla)

Elvy
    Henny
    Henny
    Hilda
    Hilma
    Illiana
    Olga

Jon
    Ivar
    Bengt
    Ingvar
    Lage
    Måns
    Amandus
    Orvar
    Eskil
    Göte

Garanterat gamla namn då jag letat i släkträden långt bak i tiden.

Nå, vad tycks?

• Rockmama

Ingen som har föreslagit Bertil? Eller Ritva!

• mamsandberg

Mina barn heter Fanny och Elias. Väntar en tredje och blir det en tjej ska hon heta Molly, en pojke....hmmm... funderar själv. Tycker att Joakim är fint. Men då blir han kallad för Jocke, och det vill jag inte.

• Linnet76

Vi har en Sonja och kommande syskon får gärna heta:

Ivar
    Harry
    Siv
    Harriet
    Olga

• sötast

Kom på att Doris och Daisy är två ovanliga och häftiga namn

• tinna

Utan att ha läst bakåt i tråden så var Agnes absolut det första flicknamnet jag tänkta på ihop med övriga. Eller Elsa... Pojknamn är jättesvårt, håller med. Fast om vi skulle få en son nångång så blir deten Filip Nils är fint också, kort och enkelt.

Kramar och Ramar!
  • cameli

Anton
    Edward
    Valentin
    Valfrid
    Otto
    Ingemar
    Alf
    Hjalmar
    Sune
    Sixten
    Sigfrid
    Hugo
    Rolf

Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?