• vilsen

Märta, Irma, Rut och .... ?

Ja, alltså, kan någon komma på ett namn som passar ihop med Märta, Irma och Sonja? Framför allt pojknamn har vi jättedåligt fantasi när vi ska försöka få fram, så det kanske är tur att det ännu inte har dykt upp någon liten grabb!

Lite kriterier, men det är inte nödvändigt att följa alla:

-Inte mer än tre stavelser
    -Gärna en- eller trestavigt som omväxling
    -Helst inte samma begynnelsebokstav, men det går om namnet i övrigt inte är för likt.

Vill gärna ha en hel hög med brillianta förslag som jag kan presentera för min man! Det brukar behövas många månaders nötning innan jag får min vilja igenom, så det gäller att börja i tid!

• Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?
  • Kringlan

Måste bara säga ÅHH för Elvis! Vi får nog en tjej, men kommer en kille så är det en Elvis! Älskar det!
    Vi har bla Lisen på flickförslag, skulle passa med era töser oxå. Lycka till!

• Knutkerstin

Elisabet!! Det skulle vara superfint ihop med de andra namnen. (Tjejnamn, jag veeeet, kunde inte hålla mig).

Annars gillar jag Gottfrid på killfronten.

• vilsen

Knutkerstin: Det svåra med Elisabet är att min chef heter det .... Men vem vet, hon kanske skulle känna sig smickrad

Alla andra: Ska kommentera vidare när jag har 2 fria händer!

• DenDärAngie

Flicknamn:

Ragna
    Greta
    Svea
    Vera
    Viola
    Lily

Pojknamn:

Harry
    Ivar
    August
    Ragnar
    Helmer

Lycka till! Killnamn är supersvårt. Får själv en liten pojke till sensommaren och vi funderar på Jack, Elmer eller Mio.

• AnnaFreja

Jag tycker att Björn är ett jättefint namn. Det är så mjukt och fint. Det är ganska ovanligt, men ändå ett namn som finns i alla generationer. Enda nackdelen är väl att det kan funka ganska dåligt internationellt.

• vilsen

Kommenterar de som inte varit uppe (mer än två gånger i alla fall).

Abel - För mycket Kain och Abel
    Sivert - Nej, lite för "bertigt"
    Ebbe - Faktiskt gulligt. Låter dock lite som ett smeknamn.
    Åke - För mycket Å.
    Roland- Nej
    Birger- tjaaa ....
    Roy - Skulle aldrig falla mig in!
    Percy? (niiiiiiilegård) - Precis och hur får du ihop honom med syrrorna?
    Sune - Bara såååååå tråkigt!
    Stellan - Nej
    Joel - Fel
    Sture- Bättre
    Tommy - Över min döda kropp!
    YVONNE- Nej, nej, nej!
    Kjettil..lite norskt kanske? - Ja, lite väl norskt och lite för mycket kittel!
    Elmer - för mesigt
    Wilfrid - för krångligt
    Hektor - ... för hans pappa är rektor. Tänker på en orm i en gammal läsebok ...
    Ragna - nej

• siamusen

Fjalar?

Annars finns Fulbert här i Frankrike, men det kanske är lite elakt...

• siamusen

Nagon som sagt Norman förresten?

Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?