Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl
Vad intressant det är att höra hur om hur era barn förhåller sig till att mamma/pappa är adopterad.
Vad intressant det är att höra hur om hur era barn förhåller sig till att mamma/pappa är adopterad.
Christalia: Välkommen och grattis!
Lime25: Det vore skoj! Känner att jag nog kommer att ha ont om tid och engagemang nu när jag börjar jobba igen så om ni bokar en tid så kan jag ju kolla om jag kan den tiden om det är OK.
Ja, men sambon verkar lite sugen på att flytta hem till Göteborg...
Nja, sonen har fått ännu en förkylning med dålig sömn som följd. *Gäsp*
Och om en vecka är det min tur att jobba och lämna över föräldraledigheten till sambon. Fattar inte hur jag ska orka, jag som knappt sovit mer än fyra timmar i sträck det senast året. *trött och gnällig*
Oji: Jag har en vanlig fransböjare som jag värmer med hårtorken och det funkar bra!
meandra5: Jag ska tänka på dig!
Har nyligen snackat med min syrra om hennes korearesa och möte med biosläkten. Vill inte lämna ut henne så jag nöjer mig med att säga att hennes bioföräldrars historia om hur det gick till när hon adopterades bort verkligen var gripande och bitvis riktigt hemsk. Kunde knappt somna den kvällen... Att ta beslut om att lämna bort sitt barn och att genomföra det rent praktiskt måste vara bland det svåraste som finns...
Fortsatt trevlig helg!
Filips mamma: Hoppas allt går bra på sjukhuset! Så bra att ni kan vara uppkopplade!
maria1978:
Jag har ju börjat jobba för några veckor sedan och hinner inte vara lika aktiv här inne längre. Det går dock bra, utnyttjar dock möjligheten att flexa till max så att jag kan gå hem i hyfsad tid.
Filips mamma:
Hur går det för er på sjukhuset? Allt väl hoppas jag!
Filips mamma: Ska kolla bloggarna lite senare när det blivit lite lugnare här hemma. Har en trött och gnällig son som pockar på uppmärksamhet. Kram på er!
maria1978: Nej, jag skulle vilja byta jobb men en fördle med mitt gamla är ju just flexmöjligheten och dessutom kanske jag ska vara hemma ett par månader i vinter också så jag får nog vänta lite med att söka nytt jobb.
Filips mamma: Jag har varit inne och läst i din blogg och blev ganska tagen. Låter onekligen tufft emellanåt! Hoppas allt går bra!
Grattis Ahrodie! Gud så söt!!!
Är du redan festsugen? Själv var jag helt däckad (och är det väl delvis än idag ) den första tiden...
Oji: Känner som du angående syskon... *pust*
maria1978: Uppe ja..."skuttar" njae...
maria1978: I mitt fall handlar det om att jag har svårt att få tiden att räcka till sedan jag börjat jobba. Så mycket man ska hinna på kvällar och helger så familjelivsurfandet ligger lite på is.
Filips mamma: Vad fin han är!