Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl
Här är nya tråden, kopierade av allt i infon som stod i förra tråden. Hoppas det är ok!
Ja så var det dags för del 2 för oss adopterade som nu fått egna småttingar, eller hur?
(nu är jag världens lataste så jag kopierar cs68s eminenta press i gamla tråden, rakt av )
Själv är jag adopterad från Equador och min man är svensk.
I april fick vi en liten dotter som hunnit bli snart 7 månader nu och är världens underbaraste lilla varelse!
Mixen blev helt klockren!
När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!).
Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket..
Fast för det mesta går det bra!
Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.
Jag börjar:
1) Vilket land är du född i?
2) Vilket land är barnets far från?
3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?
Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!
Välkomna allihopa!
Här är länkarna till tidigare trådar
www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html
www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 07:26:07:
Oj ser att jag inte lyckades få till rubriken del III ser lustig ut, använde fel bokstav so sorry! Hoppas det är ok ändå.