• Coco33

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl

Här är nya tråden, kopierade av allt i infon som stod i förra tråden. Hoppas det är ok!

Ja så var det dags för del 2 för oss adopterade som nu fått egna småttingar, eller hur?

(nu är jag världens lataste så jag kopierar cs68s eminenta press i gamla tråden, rakt av Flört )

Själv är jag adopterad från Equador och min man är svensk.
    I april fick vi en liten dotter som hunnit bli snart 7 månader nu och är världens underbaraste lilla varelse!
    Mixen blev helt klockren!

När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!).
    Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket..
    Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 07:26:07:
    Oj ser att jag inte lyckades få till rubriken del III ser lustig ut, använde fel bokstav so sorry! Hoppas det är ok ändå.
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl
  • Underbarson

Jag är absolut så avis att Coco ska ner till Korea...vill också det och det är trist när ekonomin sätter käppar i hjulet men men....

JO, jag har sett här på listan att förutom jag och Coco så är det några till som är från Korea och bor här i GBG....det är så att vi två är med i AKF=Adopterade koreaners förbund och nu råkar det vara så att jag både har kommit in i styrelsen och är dessutom nya kontaktpersonen (finns en till kontaktperson) och det hade varit jätteskoj om ni boende här i Gbg ville kanske veta mer om Korea och få en inblick i vår förening och även kanske vill delta i våra trevliga och roliga träffar. Kan också säga snabbt att man kan bli både medlem och stödmedlem.

Nu vet jag inte det jag skrev anses som reklam men förhoppningsvis så hinner ni läsa inlägget innan ngn isåfall tar bort den. Jag vågar inte skriva allt för mkt här....

Tyvärr så kan man inte komma in i min sida pga vissa omständigheter men det går bra att inboxa mig om ni är intresserade vilket jag hoppas ni blir.

• Underbarson

Förresten så får ni andra icke boende i Gbg givetvis också kontakta mig om ni har frågor och funderingar...

• Grenadjären

Är adopterad från Chile.
    Men biologiske far är från Peru och min biologiska mor från Chile vad jag vet. Kom till Sverige när jag var spädbarn.
    Min sambo är svensk och vi har fått en liten Alma som nu är 10 mån.
    Hon såg ut som en liten inkaflicka när hon föddes.
    Nu liknar hon en liten indianflicka när man sätter på henne en liten mössa och kofta. Jättesöt mix..hehe

• F I N E

GRENADJÄREN - Hej, välkommen! Vad roligt...vi är inte fullt så många som är från Chile här så jag tycker verkligen att det var kul att du tittade in! =)
    Min dotter är snart 11 månader...och liknar mycket riktigt oxå en liten indianflicka. Fått höra det flera gånger. Ännu har hon lite för kort hår för att göra flätor...=)

• Genni

Var inne och tassade lite i den förra tråden, så jag anmäler mig till den här med;)

Jeniffer heter jag o e född i Cali, Colombia. Har en dotter ihop me en ettrig spanjor. Emma heter hon och har hunnit bli 6½år. Har ännu inte varit tillbaka till Colombia, men funderar starkt på att söka upp mina rötter.... Bor för tillfället ihop med min sambo (Emmas bonuspappa) och dottern i ett hur utanför Kristianstad

Kram på er alla adopterade föräldrar

• Oji

Coco33: Åh, lyckos dig! När åker du? Våren sägs vara fantastisk i Korea. Själv var jag där i februari/mars i fjol och det var redan då vårstämning i luften. Min resa var helt fantastisk, och jag åker gärna tillbaka igen. Funderar på om det kan bli en resa våren 2008 kanske... skulle gärna resa runt lite i landet då. Förra gången var vi bara i Seoul, vilket iofs var ganska lagom eftersom E endast var tio månader. Hoppas att resan blir bra i alla fall! Du får väl berätta här i tråden sen hur det var!

• maria1978

coco33: Va roligt att ni ska åka till soul Spännande om inte annat!! Glöm inte att vi vill veta allt i denna tråd...När du kommer hem Iof är det ju ett tag till innan du åker...men iaf!!

Grenadjärne: Välkommen en till från Chile

Genni: Kul att du äntligen skriver nå...kram kram!!!

Här är det sjukt på högsta nivå...Har tre killar här hemma som är sjuka...Det är alltså mina två barn och min sambo... Tre gnällspikar

KRAM KRAM PÅ ER ALLA....

• Nicema

Härlig tråd detta verkar vara!
    Tja tyckte det behövde fyllas på lite med Chilenare så här kommer jag!
    Är född i Santiago i Chile och kom hit som två åring. Detta år blir jag 33 så det är en massa år i Sverige.
    Har en liten trotsig son på 2 år och en ny på väg i september. Min sambo är svensk och jag har aldrig blivit bemött på ngt annerlunda sätt. Inte vad jag vet iallafall. Kan ju ha hänt men jag är så tankspridd så det kan ha gått mig förbi...
    Ska nu pyssla med min lille goding lite.
    Ha det bäst!

• Nicema

Hur gör amn för att lägga in sig på den där listan? E ju helt lost när det gäller sånt här!

• F I N E

Hej NICEMA! Välkommen! Blir alltid lika glad när chile adopterade ökar vår kvot på tråden =)

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl