• Coco33

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl

Här är nya tråden, kopierade av allt i infon som stod i förra tråden. Hoppas det är ok!

Ja så var det dags för del 2 för oss adopterade som nu fått egna småttingar, eller hur?

(nu är jag världens lataste så jag kopierar cs68s eminenta press i gamla tråden, rakt av Flört )

Själv är jag adopterad från Equador och min man är svensk.
    I april fick vi en liten dotter som hunnit bli snart 7 månader nu och är världens underbaraste lilla varelse!
    Mixen blev helt klockren!

När jag och min man är ute tillsammans händer det ofta att folk pratar över huvudet på mig och enbart vänder sig mot min man, av någon underlig anledning, precis som om jag inte förstår svenska (har bara bott här i över 30 år!).
    Då känner jag att jag måste överbevisa att jag verkligen är svensk också och artikulerar överdrivet mycket..
    Fast för det mesta går det bra!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 07:26:07:
    Oj ser att jag inte lyckades få till rubriken del III ser lustig ut, använde fel bokstav so sorry! Hoppas det är ok ändå.
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl
  • Coco33

Ja precis!Glad orkade inte skriva något nytt så jag kopierade rakt av från förra tråden.

Ha en bra dag Myrna!

• Coco33

Läste att någon/några varit tillbaka.

Den 26juli kommer jag att åka tillbaka till Seoul för första gången.

Det ska bli jätte spännande och man kommer säkert få en omtumlande resa, åker tillsammans med AKF här i Sverige och det kommer vara en träff för alla adopterade Koreaner i hela världen som träffas.

• Coco33

Har inte varit så intresserad av att göra en återresa tidigare. Men sedan jag fick barn och de frågat efter mitt ursprung och hur det var därifrån jag kom. Då växte intresset mer och mer.

Jätte intressant att höra om andra som varit tillbaks! Undrar så vad man kommer att känna när man väl kommit dit!

Kram

• Coco33

Välkkommen alla nya och GRATTIS Miabia till din son!Glad

• Coco33

VÄLKOMMEN alla nya bebisar och alla andra nya här inne.

Myrna så homla spännande det måste vara för din syster, du får berätta vidare hur det går för henne!

Själv längtar jag efter den 26juli då jag själv ska iväg, men det är ju en evighet dit!

• Coco33

Här har vi pratat om det emellanåt med barnen, äldsta dottern är 11år nu. Men när hon var yngre och önskade sig syskon och jag sa att jag kanske inte orkade med att ha en bebis till i magen så sa hon "Men vi kan ju skaffa en sån aborterad som du!" då var hon nog runt 4år.

Vi pratade mest om det genom att förklara att jag inte legat i mormors mage, att jag kom hit med flyget mm.

Barnen tycker det är spännande att jag blev lämnad som bebis och så säger dom att dom är glada att jag kom hit, för annars hade dom ju inte fått mig som mamma.

• Coco33

Ahrodie Grattis till er söta Joline!

Jättte söt är hon, vilken tur att allt gick bra.

KRAM

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl