Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl
Jolo: Kul att "se" dig igen! Vi var ju först i tråden en gång...
Ponne: Kul att "se" dig med och grattis i efterskott till sonen då!
Jolo: Kul att "se" dig igen! Vi var ju först i tråden en gång...
Ponne: Kul att "se" dig med och grattis i efterskott till sonen då!
TTS mamma: Jo det finns ett helt gäng koreaner här inne! Jag är en av dem!
TTS mamma: Jag har inboxat e-postadressen till SWS i Korea. De har hjälpt både mig och syrran att kontakta bio-föräldrarna. De har även ett vandrarhem som man kan bo hos. Syrran bor där nu och SWS har bokat träffen med biopappan.
TTS mamma: Jag har alltså skickat adressen till din inbox.
TTS mamma: Jepp, det är engelska som gäller! Kul att göra resan med sina barn och sin mamma!
TTS mamma (och ni andra med lite äldre barn): Är era barn intresserade av er bio-bakgrund? Och på vilket sätt yttrar sig intresset?
maria1978: Tack för svaret! Ska bli spännande att se på vilket sätt min son kommer att förhålla sig till sitt utländska påbrå.
Tack för era svar!
Tänker mig att sonen kommer att få en del frågor om sitt halvasiatiska utseende efterhand och att han kanske blir intresserad (eller bara trött på frågorna?) av den anledningen. Ja, vi får väl se...
Hej svejs!
Har fått ett långt brev från syrran som är på resa i Korea nu. Hon har träffat bio-pappan och allt har varit fantastiskt enligt henne. Vill inte skriva mer detaljer eftersom jag inte frågat henne om lov ännu men jag återkommer. Är så glad för hennes skull då jag vet att detta betyder så mycket för henne! Hon var ju mycket äldre än mig när hon adopterades bort och sådant spelar säkert in.
Ja, gör det!
SWS (=Social Welfare Society)