Mina tjejer har ju utretts i 6 månader nu för att de tycker de är små. De väger ca 10,8 och är 87 långa och är 2,5 år. Det är ju fortfarande inget mot din lilla tjej. Det som har konfunderat läkarna så mycket är att mina tjejer äter MASSOR!
De har testat dem för allt vid det här laget. Men nu när cf visade sig negativt så kom en läkare där på PCD. Mina tjejer har inte fått ta provet än, men jag tror att de tar det genom ett sk borstprov i näsan och eller halsen och sen analyserar de flimmerhåren i det provet.
PCD är ju kort att flimmerhåren inte fungerar som de ska och det gör att lungorna blir dåliga och de får mycket infektioner eftersom flimmerhåren inte kan transportera bort smuts och slem.
Tänkte att om de misstänker CF men det inte är det och man har kvar problemen så borde de ju kanske testa för PCD.
Har hon fått näringsdrinkar och så? Mina tjejer ska få det nu trots att de faktiskt får i sig så mycket näring redan. Men de har tagit alla prover de kan nu och inget visar på att kroppen inte skulle kunna ta upp näring utan mer på att nåt är tokigt så att de verkligen behöver så mycket näring.