Inlägg från: Catchie80 |Visa alla inlägg
  • Catchie80

Varför hatar alla muslimer?

Lisa, Katarina och Muppet

Kultur och religion är INTE samma sak. I Sverige har skåningarna skillnad i sin kultur mot norrlännigar osv. ALLA funkar inte likadant.

Och allt tjaffs att det INTE är en majoritet av muslimer som är puckade. Har ni en aning om hur många som är muslimer i världen? Det är väl klart som fan att kristna i SVerige inte begår lika mycket brott som muslimer! Hur få är inte svenska kristna gentemot muslimer!? Bara i Turkiet finns det 70 miljoner människor. Majoriteten är muslimer. Men hör och häpna, det finns både kristna och judar också! Kolla gärna upp procenten muslimer mot procenten svenska kristna i världen, jesus...

Det är som att säga att såklart amerikaner är mer kriminella än svenskar. Klart som fasen eller? Det bor HUR mycket människor som helst i USA, klart det finns mer brott!

Och vem har sagt att man MÅSTE be 5 ggr om dagen? I den familj jag bodde i var det INGEN som bad, INGEN bar slöja, MANNEN serverade oss kvinnor te, och HAN gick ut när vi kvinnor ville prata.

Varför är det så jävla lätt för vissa att samla ihop världens alla muslimer och säga att dom gör ditt eller datt?

Visste ni att många thailändare är muslimer? Att många i Indonesien är det? Vart bombar dom? Vart mördar som sina döttrar?

Bra citat:

"De visa samlar på kunskap, den oförnuftiges mun bjuder på olycka"

• Catchie80

Muppet

Läs Koranen så kommer du få en annan bild.
    Och dom som startar krigen anvnder sin religion felaktigt. Då är väl den MÄNNISKAN sjuk i huvet? Inte hela religionen eller?

• Catchie80

Mentat

I det exemplet du tog upp.

Folk i de muslimska länderna sa ju då själva att dom skämdes över hur vissa reagerade av teckningarna. Dom tyckte det var otäckt hur en liten del av befolkningen kunde straffa så många, när dom flesta av muslimerna INTE gick bärsärkargång.

Sen är det ju så också att media framställer saker hur dom vill. Det är läskigt hur mycket hets man kan skapa bara genom att människor tror på det dom ser på TV. Det är som att tro på Jultomten enligt mig.

Men jag tackar för ditt inlägg, äntligen en person som framställer sina åsikter på ett sätt som inte framstår som varken rasisitiskt eller nedvärderande.

• Catchie80

Mentat

Jag håller med att fundamentalismen är skrämmande. Men inte att det skulle vara främst muslimer som blir det. Däremot kanske fundamentalismen yttrar sig på olika sätt beroende på vilken religion man tillhör.

Det finns kristna i USA som mördar och offrar människor, därefter äter upp dom medan dom fortfarande är varma för detta skulle rena blodet på syndare osv. Det finns dom som utropar sig själva till Guds sändebud och driver igenom mass självmord. Det finns dom som mördar feta för det är ett av de 10 budorden.

Jag menar, varför ska dessa muslimer hängas ut som ett terroristfolk med sned syn på allt mellan himmel och jord? Det är alltid lätt att se brister hos andra, men svårt att se hos sig själv.

Men om vi spinner vidare på Turkiet, så går inte lagstiftningen i religionens namn. Vidare så är det ramaskri i hela landet om någon mördas tex. Detta då trots att dom är ca 8 gånger fler människor än oss tex. Våldtäkt hörde jag inte ens talas om när jag bodde där.

De erfarenheter man har ska användas med sunt förnuft, inte predikas ut på ett sätt som trycker ned en annan människa.

(Nu inte riktat direkt till dig då jag tycker du som sagt framför dina åsikter på ett bra sätt)

• Catchie80

Mentat

Vad jag menar är att det finns kritsna fundamentalister som mördat en fet människa och slängt till med att dom gjort det i Guds namn för att det är en av döds synderna. En "direkt" länk har jag svårt att ge dig.Men självklart finns det!

På dom som äter människor för att rena syndare finns det tom inspelat på film, just vad den heter vet jag inte för den hade ett polskt namn.

Dock om det är vanligt eller ej har jag väl aldrig påstått?

• Catchie80

Badsector

Nej det är dom inte. Och bara för att några puckon har blivit terrorister så är det anledning att hata ALLA muslimer?

"Jag tänker inte respektera den som inte är visare idag än vad han var igår"

Berömt citat som tål att funderas på kanske, eftersom rasism är förlegat.

Kan du inte diskutera så behöver du inte vara här.

• Catchie80

Bad sector

""Nej det är dom inte."

Har du mer än undantag som bekräftar regeln bakom dig när du påstår detta, eller menar du att muslimer inte står för oproportioneligt hög andel av (närmare 95%) av terroristhandlingar?

"Och bara för att några puckon har blivit terrorister så är det anledning att hata ALLA muslimer?"

Naturligtvis inte, och det var inte det jag sa heller.
    Jag sa, som svar på TS fråga;
    "-Varför hatar alla muslimer?"
    Svar: "-För att alla terrorister är muslimer."

Om det sedan är vettigt eller inte är väl upp till var och en att bedöma.

"Kan du inte diskutera så behöver du inte vara här."

Haha.
    Harkla ur dig nåt annat än dynga så kanske det FINNS nåt att diskutera. :) "

Om du läser ditt inlägg så förstår du dumheten. Du påstod att ALLA terrorister är muslimer. Jag svarade att NEJ det är dom inte. Du svarar i ditt inlägg själv att 95% av terroristerna är muslimer. Hmmmmmmmm........ Då ÄR DET JU INTE ALLA!

Eftersom det är jag som är TS. Nej du svarade inte på min fråga. ALLA terrorister är INTE muslimer, varför detta INTE är ett svar på min fråga, dvs varför dom som INTE tycker om muslimer ska sprida skit om dom i ALLA sammanhang dom kan.

Uppenbarligen så är det okej att hata alla muslimer för att några puckon är terrorister, annars hade du inte ens kommenterat det.

Dynga? Om du menar att det är dynga att tycka att varje människa har rätt till sin egen ÅSIKT, så fine. Om du menar att det är dynga att inte tycka att rasistiska påhopp på muslimer är okej, so fine. Om du menar att du tycker det är rätt av föräldrar att bannlysa sina egna barn för att dom har blivit kära i en muslim, so fine. Men här inne vill vi diskutera, inte slänga skit.

• Catchie80

Santosv2

Ja självklart är folk rädda och därför tycker att muslimer är idioter. Men då MÅSTE man skaffa sig mer kunskap. Jag kan inte påstå att ALLA pitbull är aggressiva bestar bara för att jag är rädd för dom som anfallit människor.

Man kan ju dra hur många relevanta och irelevanta exempel som helst. Men det är ju samma sak alltihop. Bara för att 1 är dum är inte ALLA dumma.

Man måste ju skilja på saker och ting eller?

• Catchie80

Smurfan28

Vad gör du här då om du inte vill diskutera?

• Catchie80

Badsector

"För att slippa hårklyverierna så kan jag omformulera;

Muslimer är illa omtyckta för att muslimer ligger bakom en väldigt stor del av världens terroristhandlingar."

Du kanske skulle BÖRJAT med att diskutera på denna nivå så hade du nog inte fått den respons du fick eller?

Förstår fortfarande inte varför du ska kalla folks åsikter för dynga osv för att få fram vad DU tycker.

Och om man tror allt som visas på TV... Vad vet du/ni om hur muslimer ställer sig till terroristerna? Det är inget som visas på TV direkt. Så om man inte pratat med muslimerna direkt, så kan man inte veta. Om man har deras egna TV kanaler däremot, så kan man se ganska tydligt vad dom tycker om vissas beteende.

"Självklart leder sådant till att islam och muslimer betraktas med misstänksamma ögon"

Ja, men det är just det. Du har inte uttryckt en misstänksamhet. Du har gått på som att du inte alls vill ha med dom att göra. Det finns en viss skillnad.

Jag eftersträvar acceptans för muslimer. Har du uppfattat min TS som något annat, så får det stå för dig. Jag har INTE påstått att det är fel att vara misstänksam mot muslimer, det kan jag också vara. Men att uppfostra sina barn till att inte vilja ha med muslimer att göra är fel, enligt mig. Jag vill veta, från dom som gör så, VARFÖR dom gör så. Jag förstår inte alls varför jag, som simpelt vill veta detta, ska bli påhoppad med att det jag säger är dynga osv, för att jag är av denna åsikt.

Du tycker att de muslimer som INTE tycker att det är okej för terrorister osv att göra som dom gör, ska protestera mer. Men man ser ju redan på denna nivå som vi är på att det inte funkar. Här sitter jag och protesterar mot diskrimineringen av muslimer och direkt blir jag påhoppad av er som tycker att den på något sätt är rättfärdigad?

Nej, jag fattar verkligen inte varför man ska bli smutskastad för att man vill att alla i världen ska komma överens.

• Catchie80

Badsector

Artikeln du länkat. Ja jag kan bara beklaga. Det är lika förjävligt att en muslim kan särbehandla en amerikan som tvärtom. Jag försvarar inte NÅGON som är diskriminerande mot andra, vare sig det är en muslim, svensk osv. Nu tog jag upp just detta pga det är den diskrimitionen som är störst just nu.

• Catchie80

Badsector

""Men att uppfostra sina barn till att inte vilja ha med muslimer att göra är fel, enligt mig."

Du har inte ett smack med hur andra uppfostrar sina barn att göra"

Jag har uttryckt min åsikt om detta, inte talat om för världen hur barnen ska uppfostras. Vad är problemet? Du tycker uppenbarligen att det är okej, vad har DU med det att göra? Ska alla i världen tänka att man inte ska lägga sig i orättvisor? Ja, vilken fin värld vi skulle leva i då va? Vi skiter i att grannen slår sina barn, för jag har inte med det att göra hur han uppfostrar dom eller? Lägg ned nu.

"Hur många muslimer reste sig upp till försvar för yttrandefriheten i relation till de tusental som stormade och brännde danska, norska osv ambassader i samband med muhammedkarrikatyrerna"

Ja, det vet ju inte du, eftersom du koncentrerade dig på vad som visades på TV.På VÅRAN TV. Hade du gått in och tittat på Mohammeds TV, så hade du sett det.
    Skitsnack, det jag gjorde var att föklara för dig varför så många tittar snett på muslimer - därför att varenda jävla terrorist är just muslim.
    Visst finns det några undantag, det vet vi alla, men det är bara hårklyverier att tjafsa om det"

Det är just hårklyverierna som du beskriver det, som skapar motsättningarna. ALLA terrorister är inte muslimer, men om man påstår det, jag då sprider man falsk anklagelse, det är brottsligt. Rätt ska vara rätt, annars blir det fel.

Att säga åt folk hur dom ska vara är en sak, att fråga HUR dom kan vara som dom är, är en annan. Läs igen, fundera lite vad som står och kom tillbaka när du förstått min TS.

• Catchie80

Badsector

Att anmärka ett stavfel visar din status.

"Diskrimineringen" är störst mot muslimer, inte tvärtom.Därför har jag tagit upp just det.

Jag slutar diskutera med dig här, för att bli påhoppad osv pga att man tycker att alla ska accepteras är som sagt inte något jag tänker acceptera. Man kanske ska hoppa på dom som jobbar med rädda barnen osv också, för dom motsätter sig ju behandlingen och diskrimineringen av barn?

Jag skulle nog hellre välkomna någon som vill göra världen bättre, än att hoppa på den med en massa skit. Men tack, nu vet jag varför det finns orättvisor i världen.

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?