Inlägg från: Catchie80 |Visa alla inlägg
  • Catchie80

Varför hatar alla muslimer?

Hur kommer det sig att alla så enkelt drar upp islam och det muslimska folket som ett mindre värt folk av något slag? Vart kommer allt hat ifrån? Hur kan man uppfostra sina barn till att tycka mindre om visa människor än andra? Hur kan man uppfostra och lära sina barn att vissa är mindre värda? Varför ska inte barnen få bli en fritt tänkande människa som SJÄLVA får upptäcka hur världen funkar? Hur kan man älska barnen så lite att man hellre bryter med dom, än accepterar att dom valt en partner av annat ursprung? Man vill så gärna få bort mobbingen från skolorna i Sverige, men att hata ett helt folkslag, det går bra tycker vissa. Är svenskar verkligen så kallsinniga och onda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 17:46:43:
    Ja, jag märker att en del missupfattar. Med ALLA, så menar jag ju såklart dom som INTE tycker att muslimer är precis som alla andra. Som påstår att dom förtrycker kvinnor, hedersmördar osv. Om en muslim har våldtagit eller misshandlat någon, så är vissa VÄLDIGT snabba med att säga att det är pga deras religion. Vissa uppfostrar sina döttrar till att INTE träffa en muslimsk man osv. Det är DET jag undrar hur man kan göra.

• Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?
  • Catchie80

Peanutbutter

Ja, men det är väl upp till oss i väst att vara så öppensinniga då att förstå att Usama och hans gäng inte representerar ISLAM, även om det är det dom ropar ut. Dom represenmterar en bunt fundamentalister med sne syn på världen. Varför kan inte vi i väst lära våra barn det istället för att lära dom att alla är som terroristerna, för det vet ju varje vettig människa att så inte är fallet.

• Catchie80

Kagura

Du har missupfattat min trådstart. Jag påstår inte att ALLA hatar muslimer. Jag undrar varför EN DEL människor är så snabba med att peka ut dom. Läs Trådstarten igen.

• Catchie80

Anonym(Lisa)

Men då är det väl VÅR plikt som västerlänningar att fatta att det är en minoritetsgrupp i desas länder som beter sig som svin. Likväl som det finns minoritetsgrupper hos oss som beter sig som svin? Eller, ska inte vi vara långt före U-länderna i utvecklingen?

Bara för att Usama använder Allahs namn felaktigt, så ska väl för f-n vi här vara intelloigentare än att vi tror att hela religionen är sjuk eller?

Ska vi hata kristendomen också bara för att Fossmo i Knutby använde Guds namn att mörda sina fruar med?

Mej, jag tycker vi västerl'änningar ska ha mer intelligens än så faktiskt eller?

• Catchie80

Lisa

Jag har inte sagt att vi ska rättfärdiga dom. Jag har sagt att vi ska fatta att det är en liten grupp av människor som förstör för en majoritet. Turkiet tex, som sökt till EU, kommer få inträde om nåt år, eftersom dom sedan dom fick en ny regering arbetar på att få upp landet ur den svacka dom varit i med en idiot till ledare. Precis som i Chile tex och dom är inte muslimer, eller som tyskland hade med Hitler osv? Det finns länder borta i Asien, Korea tex, som har en idiot till ledare. Är dom muslimer?

• Catchie80

Kagura

Om du inte är intresserad av att läsa som det står, eftersom du uppenbarligen missuppfattat hela inlägget, så behöver du inte göra inlägg i tråden. Jag har fortfarande inte påstått att ALLA hatar muslimer.Jag undrar varför ALLA DOM SOM HATAR MUSLIMER, lär ut detta till sina barn osv.

• Catchie80

Katarina

Om du se till antalet muslimer världen över, så är Usama mfl en MINORITET. Och hedersmord är kulturellt, inte religiöst.

Har du en aning om hur många kristna i tex USA, som kör med mord, självmord i grupp, sekter osv?

• Catchie80

Anonym (Lisa)

"Anonym (Katarina): Mitt i prick! Det var det jag ville säga!

Knutby hörde man om men det var 1 omgång på kanske 5 år.... Om islamiska länder hör man VARJE dag på tv att de konstant tar död på varann, grupper hämnas på varandra! Barn flyger i luften av raketer! Ingen har vett att se att det är oskyldiga barn!!

Ja, det är för OFTA och för MÅNGA händelser för att kunna viftas bort som tillfälligheter!

Ovanpå detta gifter de bort unga flickor med någon som föäldrarna valt, vilket strider mot varje människas rätt till val av liv och partner!

Och hur blir det nu med EU??"

Och svenska föräldrar bannar sina barn att umgås eller bli tillsammans med muslimer. Gifter man inte bort dom med någon som föräldrarna valt då?

Svenska kungahuset tex. Inte fasen får kungabarnen gifta sig med vem som helst. Det ska godkännas först. Dubbelmoral....

• Catchie80

En svensk man som mördar sina barn och fru. Är inte det hedersmord? Det finns ju exempel faktiskt.

Vad som är HEDER är ju upp till varje människa.

En man som mäördar sin fru för att inte förlora sin ´heder när hon träffar en annan, är inte det hedersmord?

Hitler som mördade näst intill ett helt folkslag?

Judarna som FICK en del av muslimska Palestina för att dom inte hade ett eget land, och nu mördar Palestinier för att dom blivit giriga och vill ha mer än dom redan fått?

• Catchie80

Lisa

Jag snackade inte om kungen. Jag pratar om deras barn. Inte fan fick Viktoria gifta sig med den före killen Daniel hon hade. Och Madde fick ju INTE ha kvar någon av de gamla killarna hon hade.

Jag snackar inte om att de måste vara av kungligt blod, jag snackar om att dom inte får vara med vem som helst.

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?