• LiMo

Nyårslöfte mindre storlek

Jag skickar in listan igen! Kan någon klistra in bmi länken också??

Janssonkatten, startvikt 60 (56), 6 kg kvar, GI, BMI 22,7
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87.2) 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Osynlig, startvikt 63,7 (62) målvikt (58)Bmi 22,5, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (78) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, kost + mkt motion.

• LiMo

Hur går det tjejer? Min man kom hem med semlor idag, suck... Ashungrig var jag dessutom men vi äter ju inget sådant innan maten som tur är! Jag åt en nyttig middag och var sedan inte särskillt sugen längre, skönt. Den semlan får bo i någon annans mage, hihi!

Jag blir mer och mer frustrerad varje dag över att vågen visar samma. Jag vet inte hur länge jag står ut utan resultat för jag sköter mig verkligen!! Jag hoppas att det plötsligt skall rasa men än så länge är det mest trögt ghaaaaa....

Jag längtar verkligen till att vågen skall visa under 60 kilo!! Jag är ju 166 cm lång så under 60 vore underbart! I mitt resultat står det ju fortfarande 62 vilket inte är helt sant utan snarare 62,5 (hmmm inte så stor skillnad?)

Jag har efter bägge barnen vägt en bra bit över 70 kg och haft jättelätt att gå ner i vikt bägge gångerna. Denna gången stannade jag vid 63 och blev ståendes där ett tag. Jag gick sedan upp till 65 slutade med minipiller och efter det verkar det ju stört omöjligt, morr.... Behöver jag p-piller för att gå ner i vikt kanske?

Jaja jag har ju bara hållt på 3,5 veckor och gått ner 3 kilo i alla fall.... Stopp 3 kilo låter ju bra men ta hänsyn till de där vattenkilona som man tappar precis i början så är det inte längre så bra, eller hur?

Har ni råd eller peppning så dela gärna med er!!!!!!!

Kramar

• LiMo

Janssonkatten!!!!!

Jag har letat ihjäl mig efter det där lasangereceptet, har du hittat det? Snälla söta du skicka det till mig isåfall!!!

Här är det för övrigt som varnligt. Jag väger fortfarande runt 62 kg men har typ 68 cm i midjemått vilket väll är bra när man är 166 cm lång??

• LiMo

Ghaaaa hur f*n skall man orka tänka på vikten med en 3,5 åring som psykar  mig dagarna igenom och en 1,5 åring som bara grinar, ghaaaaaa... Missdförstå mig rätt (jag ÄLSKAR mina barn) men just nu är det så jobbigt, suck.....

Jag skall stå ut men fyyyy vad tufft det är. Jag kämpar som bara den och äter verkligen bra men vågen visar fortfarande 62 kilo.... Jag slutade i alla fall att amma (ja jag vet att jag ammade länge) i söndags så vi får se om det hjälper??

• LiMo

Janssonkatten, startvikt 60 (56), 6 kg kvar, GI, BMI 22,7
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (65), 10-15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87.2) 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (63,5) målvikt 55 kg Träning, BMI 23,7
    Osynlig, startvikt 63,7 (61,7) målvikt (58)Bmi 22,1, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (76) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, Viktväktarna + motion.

• LiMo

Janssonkatten...

Nix pix fast i den farten som det går just nu så är det väääldigt lååångt!! Jag skall ju i bikinin redan om 4,5 veckor så jag får väll dra på ett extra kol snart, hihi... Dessutom verkar det bli 2 badsemestrar under mars (tro det eller ej). 8/3 drar vi till Egypten och 24/3 verkar det bli lyxhus med egen pool, bubbelpool samt bastu i danmark en hel vecka på varje ställe, underbart!!

Hur går det själv föresten, du väger ju ingenting jämfört med mig!! Räknade i alla fall ut fettprocenten på den där sidan du givit oss i tråden och med ett midjemått på 68 cm till en vikt på 61,7 och längd 166 cm skulle det bli 27% vilket verkar ganska mycket tycker jag, eller? Kvinnor mellan 19-35 (var det väll?) skall ju ligga mellan 20-30% och då tyckte jag att 27 verkar högt?!

Hmmm bara att kämpa på men........ IDAG ÄR DET LÖRDAG!!

• LiMo

Janssonkatten!

Jag räknade lite på skoj med de där procentsiffrorna och det krävs ganska mycket för att de skall gå upp eller ner så det känndes ju bra. Om jag tex går ner till 56 kg och får ett midjemått på 65 cm så har jag fortfarande 25% kroppsfett. Det betyder att om jag går ner 5 kilo så gör det ändå BARA 2 %. Aaaa hoppas du fattar vart jag vill komma?!

Igår var det lördag då har jag "ätardag". Idag känner jag mig nästan bakis efter allt godis jag åt igårkväll, nästan skönt att det är 6 "nyttiga" dagar som gäller nu! På fredag skall jag och min man åka till ett vattenpalats och jag skall tvinga på mig en baddräkt eller bikini, fyyyyyy... Hatar verkligen att "klä av mig"....

Ha det!! 

• LiMo

Vet någon föresten hur "farligt" det är att äta en tunn skiva blodpudding (nykelhålsmärkt) med ett tunnt lager lingonsylt?? Bara nyfiken eftersom jag försöker räkna lite på vad jag äter!

• LiMo

Halloj!! Ingen som skrivit under dagen. Går det bra för er allihop? Jag är skitduktig vad gäller kosten men än så länge ger det ju inget jätteutslag på vågen. Jag hoppas, hoppas, hoppas kunna se en siffra som börjar på 5 innan jag drar till Egypten 8/3!! Alltså måste jag ner minst 1,8 kg på 4 veckor men det skall väll vara ett rimligt mål (hoppas jag).

Nu skall jag åka och rida, skönt med lite motion!!

God kväll!

• LiMo

Janssonkatten.

Måste bara få fråga om du också vill bli gravid? Jag har inte riktigt förstått vilka som vill bli det och vilka som "bara" vill gå ner i vikt, äsch du fattar?! Själv har jag samma diagnos som du (fast jag talar inte öppet om det offtast). Jag är liksom inte riktigt bekväm i rollen?! Jag har ju 2 barn som jag verkligen INTE har behövt kämpa för och det är jag otroligt tacksam för!!!!! Jag undrar om det är som du skriver att man kan få mensen mer regelbundet om man äter bra? Hur som helst har jag en skitjobbig dag idag. Det sägs ju att vi har ett ökat kolhydratsug och om det är så då har jag en riktigt tuff dag idag, ghaaaaa... min kropp skriker efter vitt bröd med honung och ost, korv med bröd och ketchup, kladdkaka med grädde, bullar, lösgodis och ja allt gott man kan tänka sig. Jag vet inte om jag kommer klara dagen utan att "synda" men hittills har jag gett kroppen en rejäl promenad och ett knäckebröd med keso för att motverka suget men det går inte så bra, suck..... Vad gör du när du har riktigt usla dagar?

• LiMo

Janssonkatten:

Fy för sjutton...... jag äter fullkorn. Faktum är att jag tror att jag kanske ätit lite för lite det sista eftersom det är lite frustrerande att jag inte släpper ifrån mig någon vikt. Vågen visar drygt 61 kg och jag tycker att jag gör allt i min makt för att siffran skall minska. Kanske är det också så att alla hysteriska promenader resulterar i muskler vilka väger mycket?? Suck bara 4 veckor kvar tills bikinin skall på, urk och jag känner mig som en gris......

• LiMo

Känner mig bakis!! Har ätit kataastrofalt dåligt över helgen men nu får det räcka!! Dags att återgå till gamla goda vanor igen så inte kilona smyger sig tillbaka.

Ni andra då? Lika duktiga som alltid eller?

• LiMo

Janssonkatten...

Hmmm skönt att höra att man inte är ensam om att karaktären sviktar ibland ... eller du kanske "tillät" sämre kost under några dagar. Jag är så jäkla nära att hoppa på cambridge eller något nu för jag lyckas verkligen inte......

Ha en bra dag!

• LiMo

Janssonkatten....

Något särskillt eller "dålig period"? Jag hade en katastrofvecka förra veckan. Onsdag-söndag slank det ner onödigheter dagligen och allra mest på lördag. I måndags tog jag nya tag men redan idag känns det som att jag kommer att explodera om jag inte får sötsaker, suck....... fattar inte att det skall vara så svårt?! Tänk om det vore så enkelt som det är "de enkla dagarna" då man tänker att det är ju bara att låta bli att äta det där onyttiga..... Faan vad svårt allting måste vara då........ Ännu svårare tycker jag att det är när man är lite som vi 2 faktikst är... vi har ju ingen övervikt utan bara "snyggkilo" (som jag brukar kalla dem) kvar.

Personligen mår jag skit över att vad jag än gör verkar det inte ha någon jävla effekt..... väger fortfarande drygt 61 kg fast det kanske inte är så konstigt med tanke på förra veckan?? Ikväll skall jag på tjejkväll med vin och ost hur kul är det på en skala att tacka nej till ALLTING, bläääääääää..... Pest är det också att man går hemma hela dagarna och inte har så mycket annat att tänka på än MAAAAAT när ungarna skriker och regnet vräker ner.

Jösses vad mycket skit du fick lyssna på nu .....

Nu har jag i alla fall läst en bok av Paulún och skall försöka hitta lite inspiration där.

Vi hörs snart igen!!!!!! Hoppas att allting ordnar sig!!

• LiMo

Skrattigtjej..

Skickar några tröstkramar och hoppas att du snart mår bättre!!!

• LiMo

Ursäkta föresten om jag läste något som inte var till mig

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek