• Anonym

Någon annan????? Gravid/ångest?

Hej jag äter sedan många år tillbaka antidepressiva tabletter för att jag haft en del depressioner, ångest och panikångest!
    De senaste åren har jag mått bra, har mina mediciner som en krycka!
    Nu är jag gravid, i vecka 5. Har fått lite smått ångest som kommit ibland, på mornarna?
    Lite rädsla, oro och nervositet?
    Någon annan som känner igen sig, vad händer? Vill må bra, må bra, må bra i min graviditet
    Rädd

• Svar på tråden Någon annan????? Gravid/ångest?
  • Anonym

Om Lergigan inte är farligt finns väl ingen anedning till at gå runt och må dåligt, det verkar som man mår värst när man stiger upp?? men det är väl typiskt för ångset

• Anonym

Asfaltsblomma
    Du vill inte ta tabletter säger du, jag undrar varför?

• asfaltsblomman

därför att det känns som jag ger upp då? har dövat mig mycket med tabletter och alkohol och det känns som jag får skuldkänslor om jag skulle börja med medecin..

maskrosbarn
  • Anonym

Vill du hellre gå omkring och må dåligt då?
    Du vet väl att av lergigan kan du inte bli beroende, och du behöver inte trappa upp eller ner för att dom ska ha effekt, utan dom hjälper när du behöver hjälp.
    Ibland kan det räcka att bara ha tabletterna liggandes i skåpet.

• asfaltsblomman

jag är väldigt rädd för alla biverkningar man hört talas om..dels ska vi skaffa barn i vår så det är vl några till anledningar till att jag helst inte vill ta medecin..ahhhhh, blir galen!
    ge mig ett råd!!!!

maskrosbarn
  • Anonym

Det är ju du som bestämmer över din egen kropp, så du gör väl som du vill. Jag bestämde mej väldigt fort att inte må dåligt i alla fall. Den tablett som jag äter påverkar inte barnet i magen.

• Anonym

Kan huvudvärk vara ett grav.symtom, har haft huvudvärk lite till och från, eller är det något annat? Kanke håller på att bli dålig?

• asfaltsblomman

men tror du jag vill må dåligt el????

Jag får ju fan dödsångest så fort jag petar i mig nåt jag inte känner till!

lergigan verkar bra dock, ska säga till min läkare om det!

maskrosbarn
  • asfaltsblomman

jag menar inte att klanka ner på er som äter medecin!! men jhag hafr gått genom livet med tablett och alkoholmissbruk i bagaget därför det skulle vara sååå skönt att kunna må bra utan att äta medecin varje dag... förstå mig rätt!

maskrosbarn
  • Anonym (ledsen mor)

Hej igen TS!

Om du får huvudvärk så kan det bero på ångesten! Stress (inre stress) kan ge alla möjliga kroppsliga symptom.
    Kom ihåg att stress behöver inte betyda alla gånger att man har för mycket att göra..

Äter du och dricker ordentligt?

asfaltsblomman skrev 2006-12-13 15:53:10 följande:
    Anonym skrev 2006-12-13 15:45:36 följande: Jag hade nyss början till attack, men lyckades häva den med lergigan. Mina attacker yttrar sej oftast som att jag plötsligt känner mej stressad, orolig, kan inte sitta still, kan definitivt inte koncentrera mej på nånting. Allt känns otryggt och overkligt, som om jag inte känner igen mej. Allt känns meningslöst, och det är så otäckt att känna på det viset att man som någon utryckte sej tidigare i tråden "man vill bara krypa ur sitt eget skinn". Som att läsa om dig själv!!!!! maskrosbarn
    Know the feeling..!

Det jobbiga var att jag hade så varenda vaken minut i nästan 1 års tid..

Kom ihåg att det är ångesten som ställer till det, och det är inget farligt i sig!

Kramar till er alla!
Svar på tråden Någon annan????? Gravid/ångest?