• Anonym

Någon annan????? Gravid/ångest?

Hej jag äter sedan många år tillbaka antidepressiva tabletter för att jag haft en del depressioner, ångest och panikångest!
    De senaste åren har jag mått bra, har mina mediciner som en krycka!
    Nu är jag gravid, i vecka 5. Har fått lite smått ångest som kommit ibland, på mornarna?
    Lite rädsla, oro och nervositet?
    Någon annan som känner igen sig, vad händer? Vill må bra, må bra, må bra i min graviditet
    Rädd

• Svar på tråden Någon annan????? Gravid/ångest?
  • Anonym

Jag har kontakt med psykolog och psykiatriker, äter antidepressiva, ska träffa min läkare på måndag!
    Varför får man så??

• Anonym

Ingen annan ??

• Anonym
    Anonym (ledsen mor)

NEJ vad hemskt!!!!!!!!!!!!!! Åhhh gud!!! Har hela tiden föröskt att tänka att jag kanske skulle må mycket bättre under en graviditet?
    Hur orkade du ta hand om ett barn sedan då? När du var deprimerad?
    FAAAN vad rädd jag är nu....
  • Anonym

Har haft många djupa depressioner pga av förflutet...men nu var det länge sedan....har mått bra länge och har mina atidepressiva som en krycka....
    Men nu fick jag plötsligt ångest?? kommer då jag stiger upp sedan försvinner det...

• Anonym
    Anonym (ledsen mor)

Tack
    När jag vaknar känner jag mig orolig/nervös, det brukar bli bättre när jag klivit upp, då kan jag fått lite ångest??

Känner mig inte glad???
  • Anonym

TS
    Jag är i samma situation som du, fast jag är inte deprimerad i vanliga fall. Jag är i v 16 och har dom senaste 4 veckorna haft ångestattacker med jämna mellanrum, jag äter nu lergigan mot detta och det hjälper om jag tar tabletten så fort jag känner minsta lilla. Lergigan är dessutom inte skadligt för barnet i magen, åt dessa även under min förra graviditet och fick en välskapt liten pojke.
    Jag tror att om du har en depression i botten så gör graviditetshormonerna att det hela förstärks.
    Lergigan är ett antihistamin som dämpar oro och ängslan.

• Anonym

Tack för att ni stöttar mig, tack så jätte mycket, idag bara jag gråter hela tiden??? vet inte varför, vet inte vad jag gråter för???? Jag gåter förtvivlat, tårarna forsar ner??
    Vad skönt att höra att det finns något man kan ta för ångesten om den kommer!!! Får se hur det utvecklas, blir det jobbigare får jag väl be att få det...

• Anonym
     asfaltsblomman

Jag vet ju inte hur du har det i din vardag  men jag har det inte stressigt, jobbar välldigt lite och är sjukskvien resten, så min ångest kan inte bero på det, utan det är väl all förändring i kroppen, oro, nervositet, spänning etc?????
  • Anonym

Jag hade nyss början till attack, men lyckades häva den med lergigan. Mina attacker yttrar sej oftast som att jag plötsligt känner mej stressad, orolig, kan inte sitta still, kan definitivt inte koncentrera mej på nånting. Allt känns otryggt och overkligt, som om jag inte känner igen mej. Allt känns meningslöst, och det är så otäckt att känna på det viset att man som någon utryckte sej tidigare i tråden "man vill bara krypa ur sitt eget skinn".

Svar på tråden Någon annan????? Gravid/ångest?