Synd att man bojkottar något bra enkom pga hur det låter
Det är väl syftet som är det väsentliga??
Visst låter det larvigt i början, men det hade säkert näsa och bröstvårta och ett flertal andra ord också gjort om vi inte hade haft namn för dem.
Jag och min sambo är glada över att våra barn inte kommer tro att flickors könsorgan är så tabu så de inte ens har fått ett EGET NAMN. Fram tills idag så har det ju faktiskt bara fått heta en massa smeknamn.
Tänk om vi skulle döpa våra barn till pluttan, skrotlisa, älsklingen, stumpan, pluttskrutten osv, och inte ha en aning om vad de heter egentligen
Visst, kärt barn har många namn, men de har alltid ett EGET innan smeknamnen haglar. Vi lär ju våra barn att handen heter just hand oavsett om vi sen kallar den näven, kardan, labben etc.
Och när barnen själva börjar prata om snopp och snippa så låter det inte alls larvigt längre. Tro mig, jag och min sambo är levande bevis på detta
Om jag pratar med mina barn så säger jag snopp/snippa men inte är det något jag tar med mig in i sovrummet sen.
Ringer jag till läkaren så inte säger jag ?Jag har problem med kuken.? alt min sambo ?Jag har problem med fittan.?