• Svar på tråden Killar! Vad lär ni era barn att kalla flickors kön?
  • Julias Farsa

Vi får väl förklara för de barn vars föräldrar är fördomsfulla föräldrar och tycker kuk och fitta är fula ord att det är de inte alls.

• Sector primordius invalidus

Julias Farsa: Jag hållert med Mikkel räv i hans svar.
    Visst ska man gå sina egna vägar och måste inte alltid följa med strömmen men det finns saker som jag tycker är helt ok men som resten av samhället inte ser helt blitt på så varför sätta barnen i ?riskzonen? bara för att det är ok för mig?

Är det inte bättre att förklara för barnen vad de riktiga orden är men att ni inom familjen kallar dem för kuk och fitta?

Kuk och fitta ÄR slangord, oavsett hur mycket de används.

• byström

vi kör än så länge bara med rumpan...det har bara blivit så, och hon är bara 2 år nu. efterhand antar jag att vi lär komma på nåt bra, men snippa är väl det de flesta använder nu?

• Gixxerpappa

klurig fråga! jag har funderat lite på det och snipa låter löjligt. fitta kommer inte på tal.

• cruZZe

Vi lär våra döttrar muttan och musen. Våran 2-åring refererar mest det hela som muttan Snippan tycker jag låter så satans löjligt och påhittat av moralfolk.

• Mikkel räv

Snippa låter som en diminutivform av snopp - inte som något eget och vackert... Jag tänker såssnipa, snipigt leende...

• Buffyhusse

Håller med Mikkel Räv om att snippa inte låter som något eget. Jag och min sambo började därför fundera ut lite egna neologismer.
    Det första som kom var, av någon outgrundlig anledning, "kalenderglädje". Går ju fetbort förstås. Ja, sen kom vi inte på så mycket mer, säger väl nåt om hur svårt det här ämnet är kanske. Någon som har lite bättre förslag?

• Mikkel räv

Buffyhusse - kalenderglädje?! Är det jag som är dum som inte begriper?

• NiklasG

Oj svårt att välja...

Kanske blir det till en början som ett barn sa, "framstjärten" eller så får vi kanske säga musen eller något annat. Har inte tänkt så lång ännu.

Svar på tråden Killar! Vad lär ni era barn att kalla flickors kön?