• Svar på tråden Killar! Vad lär ni era barn att kalla flickors kön?
  • D4N13L

det undrar jag också. Min sambo försöker få mig att säga snippa den dagen han kommer att fråga...men det ordet känns konstigt.
    Har iofs inget bättre på lut antar jag =)

• Mikkel räv

Vi säger "skrutta". Snippa låter så... så... snipigt.

• andersjoensson

snippa e ingt bra ord tycker jag

• Micke64

Jag tycker snippa är ett bra ord. Det låter lika gulligt som snopp som grabbarnas heter.

• Julias Farsa

Kommer köra med att det finns inga fula ord. Så det blir kuk och fitta, känns åldersneutralt också. Penis och vagina/slida/vula låter för medecinskt. Snopp och snippa låter larvigt.

• Sector primordius invalidus

D4N13L: Jag kan helt ärligt säga att jag hade ingen förut, har inte funnits någon anledning, idag, ett par år efter att jag faktiskt anammat ordet så känns det lika naturligt som snopp, särskilt som många börjar nyttja ordet.

Mikkel räv: Skrutta? Ok, det kallas småtjejer i den här familjen =)

Andersjoensson: Men du har inget bättre att komma med än att konstatera det?

Micke64: Ja, jag tycker det är precis lika ?vardagligt? med snippa som med snopp.

Liveit1971: Det kommer nog ska du se. Tänk på att pilla är något man gör

Jag tycker att det är bra att även kvinnornas kön får ett accepterat ?samlingsnamn? efter att tidigare ha haft ett otal namn, mer eller mindre ?vulgära?.

Kom på en annan sak, vad kallar ni killarnas kön?

• Sector primordius invalidus

Julias Farsa: Jag måste bara få fråga. Om du hjälper din dotter i badet/duschen så tycker du att det är helt lugnt att säga ?glöm inte att tvätta fittan också?? För mig är det ett sexrelaterat och nedvärderande ord.

• Julias Farsa

Vi tänker inte ge ord olika värderingar. Så svar på din fråga, ja.

• Mikkel räv

Julias Farsa - jag förstår andemeningen i det du menar, problemet är väl bara att även om NI inte tycker att det finns fula och fina ord osv så tycker typ 99% av resten av befolkningen att det gör det. Så när din dotter kommer på dagis och pratar om kuken och fittan så lär hon få problem... Känns inte rättvist mot henne.

Svar på tråden Killar! Vad lär ni era barn att kalla flickors kön?