Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Tha princes: Jag accepterar andra människor, men inte handlingen att skära i barn.

• palmblad

ligo: Barnen lider visst av stympning. Bedövingen gör ont och det gör ont då den släppt. Ingreppet är onödigt o därför också bedövingen.

• palmblad

Utopia: Bra skrivet! Min kompis son skelade kraftigt, men led inte av det själv. De blev rekommenderade att operera, för att slippa mobbning. Det tog emot, men de gjorde det.
    Varför inte operera alla barn, så de ser exakt likadana ut?

• palmblad

Det där med prickning är så löjligt, anser jag. Även om man bara får skada flickan lite, så gör man vad man för att skada. Tacka vet jag svenska välkomstcermonier för barn, där man sjunger o ev. ber, läser dikter mm. Jag behöver inte orsaka mitt barn smärta för att välkomna det.

• palmblad

Tha princes: Ja, tyvärr finns det folk som till varje pris vill skära i sina barn. Hade du själv velat bli skuren i? Du har inte svarat på varför ett barn till en muslim o en kristen, ska fostras som muslim. Varför inte fostras till kristen?

• palmblad

Tha princes: Kan ni inte komma på traditioner som inte innebär att skära i barnen?

• palmblad

Vargtass: Hon har skrivit att hon är helsvensk o har varit muslim i 3 år.

• palmblad

Tyckte ritualen Tha princes skrev ang. sin mans stympning, lät som tortyr och det hävdar jag att det är. Jag hoppas det finns några muslimer som byter tro, så vi får veta hur de känner av att ha blivit tvingade in i en religíon och är fysiskt märkta.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning