Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Tar blodprov gör man för att man behöver kolla upp hälsan och huden läker igen.
    Det ska va extremt ont om rent vatten, för att man ska stympa barn.

• palmblad

Kedu: Omskära är ett ord som täcker det svepskäl det är. Barn har rätt till hela sin kropp, vad du än tycker.

• palmblad

Indianica: Skyddar mot HIV? Kondom skyddar mot HIV. HIV smittar via sperman o inte via smegman.

• palmblad

Det kan visst jämföras. Man stympar både pojkar o flickor.
    Tror inte på det där med rent vatten. Då hade de skurit av både det ena o det andra också.

• palmblad

Nej, män kan vara väldigt känsliga i förhuden.

• palmblad

De flesta stympade kvinnor dör inte, för då hade de inte kunnat fortsätta. Visst kan det jämföras. Man skär i bägge.

• palmblad

Om en man njuter av beröring av förhuden, ska han då stympas för att ev. njuta ännu mer av hårt ollon? Han kanske mister den njutning han uppskattade.
    Finns pojkar som också blir stympade med smutsigs knivar.

Precis, Lillan! Barn har inte sex.

• palmblad

Kedu: Om en man njuter av beröring av förhuden, stör man inte funktionen om man tar bort den då?

Jag har sett stympning på TV och det förstärker bara mina argument mot det.
    Finns andra sätt att skydda sig mot sjukdomar än att skära i barn.

• palmblad

Det jag sett på TV räcker o blir över. Skulle aldrig vara publik då ett barn stympades.
    Och Kedu; Om en man inte är stympad o njuter av beröring av förhuden, då tar man ju en njutning ifrån honom om han stympas.

Jag har 2 söner och jag hoppas de inte kommer i kontakt med stympade killar o män, så de slipper hävda att de duger. Blir det aktuellt ska jag lära dem, att de ser ut som man ska, så länge man inte behöver ta bort föhuden av medicinska skäl.

• palmblad

Jag har sett stympning på Tv, som skulle vinkla både för- o nackdelar. Det spelar ingen roll vilka argument jag får höra, för det är inte tillåtet enligt barnkonventionen att skära i barn.
    Har frågat dig Tha princes, om du skulle stympa din son utan bedövning. Du svarar inte på frågorna.
    Spelar ingen roll hur barnet mår av att stympas. En bedöving för ett onödigt ingrepp gör ont. Det gör ont efteråt. Det räcker.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning