Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Det största problemet är att barnen inte får välja o de kan inte välja, förrän de blir vuxna o kan ta konsekvenserna. Skulle va intressant att se hur många som valde stympning, om de fick vänta tills vuxen ålder.

• palmblad

I länder med stympning som sedvänja skulle nog många kvinnor stympa sig för att bli gifta, men manlig stympning skulle nog bli mindre vanlig.

• palmblad

Rätt eller fel. Man får skära bort förhuden, men inte lilltån! Om jag hade velat skära av lilltån på mina barn hade jag inte fått det, men förhuden får man ta bort. Snacka om orättvist, om det nu ska kapas kroppsdelar.

• palmblad

Men man stympar barn oavsett hur mycket man stympar. Vill påminna om att killar kan känna stor njutning i beröring av förhuden.

• palmblad

Sheitan: Fast jag tror inte förmågan till orgasm osv försvinner särskilt ofta. Då hade man väl hört mer om det?

• palmblad

Tha Princes: Skulle du stympa din son om du visste att du blev straffad?

• palmblad

Tha princes: Men om det vore som med kvinnlig stympning; att man straffas även om stympningen görs utomlands. Hur skulle du göra då?

• palmblad

Utopia: Jo, det blev ändrat för ett par år sen o nu har 2 st fällts för sånt brott.

• palmblad

Tha princess: Jag tänker visst hävda att det är lika fel med manlig STYMPNING som med kvinnlig. Oavsett vad man STYMPAR är det att skära i friska kroppsdelar.
    Om lagen hade sagt att boende i Sverige, straffas även om stympningen sker utonmlands, vad hade du gjort då? Det var det jag undrade.

Det är bättre att det görs av läkare, men det borde enligt mig o många inte ske att man skär i friska barn.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning