• Ammi1970

Yahooooo Äntligen :)))))

NU ÄNTLIGEN händer det saker,
    Idag påbörjar jag min hormonbehandling och om 4 veckor cirka i vecka 47 ska vi göra vår första äggdonationsförsök

Jag är glad, nyfiken, nervös och givetvis rädd...

Alla tips om hur man ska göra, vara och inte göra och vara dom första 12 veckorna, är välkomna... Om det nu fäster såklart.

Ja det var väl "bara" det jag ville berätta...Kan väl tillägga att jag nog är en av dom lyckligaset i världen just nu

GULDRAM åt ALLA donatorer och LYCKA TILL alla ofrivilliga...

*KRAM*

• Svar på tråden Yahooooo Äntligen :)))))
  • Misty

Ammi - vi har också planerat för äggplock och sedan insättning av ägg vecka 50.

Jag äter nu Progynon för att fixa till slemhinnan tjock och bra!

Kram Misty

• Maria 2

Grattis alla tjejer ! Följer trådar om ÄD eftersom det kan vara ett alternativ för oss.
    Får jag fråga ??....hur lång tid tog det för er innan det blev aktuellt.jag menar alltså i kötid för själva insättningen och beskedet när det skulle bli.

• pimpom

Hoppas allt går bra vecka 50 Ammi.

Det börjar även röra sig för oss.
    Äntligen kom det där efterlängtade samtalet för ett par veckor sedan; det finns en donator för OSs i januari/februari. JIPPI, äntligen händer det något. Ett par dagar senare ringer dem igen och säger att vi kan få en donator redan innan jul. Gissa om glädje var stor. Jag började med Progynon.

I förra veckan ringde de för tredjr gången; då var nyheterna inte lika goda. Donatorn hade inte dykt upp för de provtagningarna som skulle göras, så det blev inget innan jul. SURT. Som tur är står vi ännu kvar på donatorn i jan/feb. Gissa om vi håller alla tummar vi kan.

Maria 2. Omjag förstår din fråga rätt så är mitt svar att vi har stått i kö ett år. Vi hade turen att få en egen donator, som kunde tänka sig att donera till någon annan. När det var gjort har det gått fort. Om det nu går som det ska för oss.

Lycka till alla som väntar!!! /pimpom

• Ammi1970

svarar snabbt nu skriver mer en annan dag

jag mår skit jag är deprimerad jag bara gråter och är inge rolig social just nu...skriver som sagt en annan dag...

kram alla och lycka till

• Misty

Maria 2 - för oss som också har en egen donator tog det bara 6 mån vilket är den tiden man måste vänta mellan donatorns blodprov.

Väntetiden är olika lång på olika kliniker men vi går på Akademiska i Uppsala och där tror jag att väntetiden inte är speciellt lång då de har ganska "gott om" donatorer.

Lycka till!

Kram Misty

• Ammi1970

Tack alla för ni håller tråden vid liv...

Tack alla för allt stöd...

Så här ser det ut för mig nu: Jag ska på ultra på tisdag för att kolla att slemhinna är bra... Sen är det att vänta på Huddinge att ringa om tider i vecka 50...

Men som sagt vågar inte tro nåt förrän jag har datum på papper, förra gången kom det ju ett bakslag. Jag trodde allt var klart men när dom då ringde på fredagen så hade inte donatorns resultat varit tillräckligt bra.

Det är en jätte jobbig tid just nu, jag är väldigt överkänslig, kan gråta för att jag spiller lite mjölk på golvet, är väl allmänt nere. Och det väl inte så konstigt, jag har aldrig haft dessa kvinnliga hormonerna i min kropp och nu är jag fullproppad med dom.

Och man är verkligen starkare än vad man tror, jag känner själv med tanke på vad jag har gått igenom i mitt liv så borde man vara slutkörd. Men man fixar det.

Denna helgen ska jag bara tänka på mig själv, imorgon fyller jag år. Då kommer det en gemensam vän från Örebro till oss. Fast min sambo vet ingenting, en överraskning åt honom för han fyllde förra helgen. Så denna helgen är det jag som ska uppvaktas
    På lördagen ska vi gå upp till världens bästa granne och ha en liten fest. Söndag e d skyltsöndag då ska vi gå på stan en runda. Så helgen kommer gå fort.

Men jag efterlyser snö...

Som sagt TACK ALLA som vill donera TACK ALLA för allt ert stöd...

Hoppas ni får en trevlig första advent helg...

*kram*

• Ammi1970

Jaha då är man där igen, ultra idag för att kolla slemhinna, vilket jag inte är så orolig för. Sen är det då "bara" att vänta på slutbeskedet som kommer på fredag om det blir Huddinge nästa vecka.

Men den gången vågar jag inte tro något innan dom har ringt...

Hoppas ni alla haft en bra första advent... Min har varit toppen...

Många kramar och en massa lycka till till alla kämpare...

• Ammi1970

MÅNDAG den 11/12 ska sambon lämna spermier
    ONSDAG den 13/12 ska sker DET vi väntat på, då ska vi göra vår efterlängtade ÄGGDONATION
    FREDAG den 29/12 ska vi ta G-test

Jag tror jag kan säga att jag idag är den LYCKLIGASET Qvinnan på jorden i världen...

oj oj oj vad jag gråter jag är så lycklig....

Skriver mer när jag lugnat ner mig..

Tack alla för allt stöd....

• miss maple

Åh vad underbart.
    GRATTIS!!!!
    Då ska jag hålla tummarna så dom blir blåa.

Lycka till!
    Kram på dig

Svar på tråden Yahooooo Äntligen :)))))