Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

Mycket rasism på Familjeliv?

Pellinell - "En rasist ÄR, enligt alla vedertagna normer, en person som anser att mänskligheten kan och bör delas in i raser- varför har ni något emot den definitionen?"

Nej en rasist är den som anser sig stå över andra raser.

Ja ni kan ju fortsätta ordbajsa om I-landsproblem. Faktum kvarstår att man kan vara rasist mot folk med samma hudfärg.

Marina - Är klarsynt som alltid.
    Jag har stött på otaligt med mörkhyade som är rasister mot andra mörkhyade och mot vita.

Alla Afrikaner är upptagna med att överleva... snacka om att generalisera, mycket akademiskt uttryckt.

• IlsaBlackWidow

Japp men faktum kvarstår, det är mycket betydelsefulla skillnader mellan raser.

• IlsaBlackWidow

AAliyah - Tänk att jag visste att du skulle dyka in med en fråga... som du sedan inte bryr dig om svaret på och struntar i att svara på nya frågor riktade mot dig.
    Så jag avstår vidare diskussion med dig, inget personligt.

• IlsaBlackWidow

Nej precis vad jag skrev, "Så jag avstår vidare diskussion med dig, inget personligt" ALLTSÅ.

• IlsaBlackWidow

Gisse - Exakt varför jag inte längre diskuterar med A men gärna med andra som kan diskutera.

• IlsaBlackWidow

Jag tar en paus och testar Aaliyahs teknik.

• IlsaBlackWidow

Utopia - "IlsaBlachWidow, vi har ju redan debatterat detta så mycket förut, och jag har fortfarande inte fattat varför det är så ENOOOOORMT viktigt för dig att dela upp människor."

Jag har förklarat det otaliga gånger i andra trådar.
    Det är beskrivande och förenklar när man beskriver.
    Kan ställa en motfråga som svar, varför är det så viktigt för dig att förneka rasernas existens?

Ja vad ville du säga om mediciner som jag inte håller med om?
    Vi är olika och det gör även att mediciner måste anpassas.
    Men vi kan ju förneka olikheterna och trycka i oss samma mediciner och hoppas de gör någon nytta.
    Vi kan ju lita på den gode antirasistguden och dess pk-apostlar om tillfrisknande.

För övrigt så är säkerligen miljö en faktor och precis som i djurvärlden anpassar vi oss efter miljön och evolutionen kör sin grej.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?