Mycket rasism på Familjeliv?
jag är inte ett dugg aggressiv, jag bemöter på samma nivå som jag tilltalas.
Men visst jag kan börja larva mig jag med istället.
Vad vill du leka idag då?
jag är inte ett dugg aggressiv, jag bemöter på samma nivå som jag tilltalas.
Men visst jag kan börja larva mig jag med istället.
Vad vill du leka idag då?
I din lilla värld så är det nog så.
Men här i verkligheten så är det andra bullar.
Vem gjorde det?
Japp trams var ordet.
Pellinell - Har jag klagat på att du försvann? Har själv gjort en avstickare på några timmar...
Och jag klagar inte nästa gång du försvinner.
Det var du som verkade ha något emot att folk inte sitter här hela tiden.
"Allvarligt, Ilsa: vilka rasister och Sverigedemokrater är inte puckon? Säg en enda."
Jag tror inte att ett antal namn hjälper dig, du får väl forska och undersöka.
Kom gärna med ett mer konstruktivt uttalande som låter högutbildat så diskussionen kommer vidare.
Pellinell - Så om du har en puckad ståndpunkt så är du ett pucko? Då är väl i princip alla människor puckon...
Lalalala jag nivån är hög.
Pundig var ju också ett akademiskt ord, vad betyder det i universitetsvärlden?
Marina81 - "På tal om SD..jag läste nyss att nån av de ledande partimedlemmarna i Landskrona hade en dotter som är ihop med en kosovoalban Pappan sa om det : kärleken har inga gränser"
Det var ju ett rasistiskt par.
Jag har faktiskt aldrig i mitt liv stött på någon som ansett att människor har olika värde på grund av hudens färg.
Det är nog den största klichén som cirkulerar om rasism.
"Jovisst, men nu pratar vi om vad ordet rasist innebär. Tycker mig märka i samhället i stort att folk har olika uppfattningar om vad ord betyder. De flesta ord har en vedertagen definition som vi använder för att förstå och kommunicera med varandra, det kallas ett språk. Ett ord betyder det det betyder, inte vad varje person tror tycker."
Eh ja och ordet rasist betyder för DIG att man tycker illa om någon på grund utav hudfärg...
man kan ha samma hudfärg som den man ogillar på grund av ras och ändå vara rasist.
Ok om rasist betyder att man hatar någon på grund utav hudfärg så tror jag knappt det existerar rasism.
Jo en rasist känner nog igen en neger eller vit eller arab etc på utseendet men det är inte på grund av hudfärg som rasister ogillar en annan ras.
Gumlan - "om ja skulle va rasist skulle ja hata min sambo på sommaren men gilla han på vintern låter vettigt va?"
Hahaha!