Mycket rasism på Familjeliv?
Så intelligens säger inget om att personen kan skilja moraliskt på rätt och fel.
Så intelligens säger inget om att personen kan skilja moraliskt på rätt och fel.
jag tror många har råkat ut för grejor också, och så känner de ingen invandrare så då bildar de sin uppfattning efter den där otrevliga typen som skrek h*ra efter en på stan eller liknande. Jag har råkat ut för en massa i mitt liv, svenskar och invandrare som behandlat mig som sk*t, men eftersom jag känner folk från alla möjliga länder så drar jag ingen annan slutsats än den att just den person som var otrevlig är ett "pucko". De andra som tillhör samma "grupp" drar jag inte med i bedömningen.
Men, det är svårare att inte döma en hel grupp om man inte känner några inom den gruppen. Själv har jag tyckt colombianska män varit så oerhört jobbiga, eftersom de hela tiden visslar och ropar efter en då man går ut här där jag bor. Jag har snackat en hel del skit om dem. Sen så har jag lärt känna några colombianer och insett att de är rätt trevliga människor ändå.
På tal om SD..jag läste nyss att nån av de ledande partimedlemmarna i Landskrona hade en dotter som är ihop med en kosovoalban Pappan sa om det : kärleken har inga gränser
dashuri moj dashuri (kärlek åh kärlek)
fast de flesta som jag hört som inte gillar "invandrare" gör det inte pga deras utseende utan för att de tycker att de uppträder på ett visst sätt (generaliseringar blommar friskt här) eller att "de" kostar samhället en massa osv.
De enda jag träffat på som inte gillat nån enbart pga av hudfärg är inte av svenskt ursprung, utan själva invandrare. De svenskar jag träffat på som klagat på "invandrare" har klagat på olika beteenden som de anser vara unika eller överrepresenterade bland "invandrare". De har inte nämnt hudfärg.