Inlägg från: marina81 |Visa alla inlägg
  • marina81

Mycket rasism på Familjeliv?

fisbubbla skrev 2006-09-29 18:55:13 följande:
    Inte märkt.. men folk får väl ha åsikter? Man behöver ju inte vara rasist bara för att man tycker att sverige tar in mycket invandrare?
    nej, det gör ingen till rasist..jag gillar inte alls sveriges invandringspolitik..men inte sjutton sitter man för det o tycker att de som inte är etniska svenskar till 100% är mindervärdiga varelser..
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • marina81
    AnnaKlara skrev 2006-09-29 19:07:51 följande:
    saraseal: tror att det väldigt ofta bottnar i missnöje över den egna livssituationen - hellre än att "ta tag" i den hittar man en syndabock.Det, och stor okunskap och oförståelse inför hur olika allas våra liv och bakgrunder ser ut. annaklaraunderbara.blogs.se
    mkt troligt..folk som bär på en massa hat brukar ha problem med sig själva o sitt liv på nåt sätt..
  • marina81

Men man kan inte tiga ihjäl problemen som finns heller i t.ex. invandrartäta områden..men att diskutera det med nd-anhängare på ett vettigt sätt är nog svårt..

• marina81
    Diiiva skrev 2006-09-29 19:15:28 följande:
    Ähhh sluta spela duktiga nu ut med packen de tycker vi alla bara de att vissa vågar inte säga det
    med packen antar jag att du menar alla små nassar?
  • marina81

ja, okunskap..sen så verkar det som en hel del baserar sina åsikter på enstaka invandrare som de träffat som inte varit trevliga..vilket man faktiskt inte kan göra. Isåfall så skulle jag tro att alla skånska tanter är rasister för de flesta sånna jag har mött har varit oförskämda mot mig för att jag är så mörk..

• marina81

Det som sånna där människor inte verkar fatta är ju att ingen kan reduceras till enbart en etnicitet, en människa är ju så mycket mer än så. Ska jag se till de bästa och de värsta människor jag har mött i mitt liv så finns där både svenskar och invandrare. Man måste se en människa för vem denne är, inte vad den är.

• marina81

Missnöje med invandringspolitiken respekterar jag! Jag fattar att folk är missnöjda, inte ens invandrarna själva gillar hur det ser ut på många ställen, eller gällande arbetslöshet o bidragsberoende. Men att tycka att nån är mindre värd för att den inte är svensk, det är rasism, i sin renaste form.

• marina81

Jag tycker att extremhögern också verkar ha mycket tid för FL!

• marina81
    Sisso skrev 2006-09-29 19:46:56 följande:
    KJN, skrev du så för att provocera eller vad vill du?Skillnaden mellan att prata sansat om invandringspolitiken i Sverige och att vara rasist är enligt mig hårfin...sorry!
    Men att inte erkänna att det finns problem för ju inte heller debatten framåt. Nåt har gått fel, det är ju uppenbart.
  • marina81
    hillson skrev 2006-09-30 00:12:58 följande:
    Om jag fattat allt rätt så är det ok att kalla någon NEGER..Är det ok då om jag kallar svenskar för jävla svennehora?
    Hora betyder eg livmoder..det är väl inget fel med det ordet va?
Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?