Inlägg från: marulli |Visa alla inlägg
  • marulli

Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

Ifall att ni vill se världens finaste Irma kan ni gå in på min systers hemsida www.flyingyogamat.dk och klicka på people & links och sedan Irma. Det är min Irma det.
    Har inte haft tid att fylla galleriet...
    Tjingeling!

• marulli

En kompis ska komma över, vi ska dricka vin, titta på idol och fnissa lite.

Är inte så sugen längre på att gå ut, känner mig obekväm uppklädd. Och oftast brukar "förfesten" vara roligast. Det är dock trevligt att gå ut och käka, men blir dyrt i längden.

• marulli

Hej allihopa!

Skriver snabbt från jobbet. Ingen dator hemma för tillfället. Kram till alla som behöver det!

• marulli

Läst ikapp...

Braxton - läskigt. Förstår att det känns tungt att lämna iväg honom. Tur att han var glad när du ringde och verkade nöjd.

Diana - Rolig unge. Irma är också lite fixerad vid bajs. Men inte riktigt lika mycket som V verkar vara.

Mamajan - vad hurtig du är. Jag är imponerad av din disciplin.

Leli - Grattis till intervjun! Kommer gå bra, de verkar ju heta på dig.

Vad bra med boktips! Hemma hos oss är Mamma Mu, Bu och Bä och Emma poppis.

• marulli

Hej hopp!

På jobet, men det är luuugnt idag.

Irmas kompis har vattkoppor, de lekte i söndags och måndags. Antar att Irma kommer att ha prickar om sisådär två veckor. Nåja, lika bra att ha det överstökat. Det jobbiga är att mina hippie-föräldrar inte kommer ihåg om jag haft vattkoppor. Suck. Vad jag förstått är det jobbigt att ha det som vuxen = God jul.

• marulli

Det är lugnt idag på jobbet. Och tråkigt. Slutar om 45 minuter dock. Då ska jag springa hem för att träffa Irma.

Måste ni lämna en viss tid på dagis?

Jag och J pluggar heltid + att jag jobbar 75 % = Irma har heltidsplats.
    De dagar jag inte har supermycket att göra och börjar kl. 12 -18 lämnar vi Irma kl. 10. Jag vill ju hinna träffa henne... Nu verkar dock dagis tycka att hon ska komma dit till kl. 9.00. Men varför? Det är utelämning och händer inget innan kl.10. Vad tycker ni? Ska vi ta henne till dagis utan att vi behöver det. Vi kan inte hämta innan kl.16 dessa dagar (J pendlar till Sthlm och jag jobbar).????

• marulli

Mina fötter har vuxit 1/2 storlek. Också opraktiskt då inte alla skor tillverkas i halva storlekar.

• marulli

Tjohooo!

Jag kom in! Till våren börjar jag äntligen att plugga!!!!

Försökt läsa ikapp, men lite svårt. Jag har ingen dator hemma för tillfället, bara på jobbet.

Braxton - vad trist. Tur att du har J = någon att ösa din kärlek över.

Tant - Läskigt med Laban, tur att han blev bättre snabbt.

Gonzo - Lycka till imorgon. Det går nog super, du har ju rätt liksom. Stå på dig och kräv ett rekordstort skadestånd.

Ozzan - Jag förstog inte vem det var man kunde glutta på. Vad det idol i år eller förra året?

Wyrm - tråkigt med utbildningen. Finns det någon med platsgarant du kan läsa? Som känns givande vill säga... Annars kanske det går att läsa en termin på distans?

/Moa

• marulli

Tack!

Nej, det blidde ingen psykolog av mig. Jag skulle ha börjat ht. 04 i Umeå, men Irma kom istället, så jag tackade nej. Nu har antagningskraven höjts, så jag kommer inte in.

Istället ska jag gå ett program på 160 poäng som heter Sociala omsorgsprogrammet med inriktning barn och ungdom. Halvflummigt,men verkar bra med en stor bredd.
    Man får en mag. examen i psykologi och en social omsorgsexamen. Det finns bara 30 platser så jag har varit nervös.
    Första året läser man med psykologprogrammet.

• marulli

Gonzo - 4 år va?

Ozzan - Halva släkten bor i Umeå, så det skulle ha varit bra tycker jag med. Men vi skulle byta våran trea till en vindsvåning (1 1/2:a) på Haga. Utan hiss. Meningen med flytten var att jag skulle börja plugga (samt släkten) och J skulle söka in på konstskolan där.
    Nu kom J in i Stockholm och Irma kom. Och nu vill J inte flytta. Snyft. Var i Umeå bor du?

Jag tror att det är en bra utbildning. Den finns på www.uu.se. Men lite ångest också. Tänk om jag floppar totalt. Och nya klasskompisar. Tänk om alla är pretansiösa knäppisar?

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!