Inlägg från: vanna k |Visa alla inlägg
  • vanna k

Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

Ettårssprutan avklarad. Barnet skrattade och mamman svimmade inte. Men storebror passade på att välta vågen under tiden.

Men jag blev fan sur på sköterskan:

- Har du Isak med dig? Går han verkligen inte på dagis än? Men stackars stora pojken som måste gå hemma med mamma och lillebror hela dagarna. Nu är det väl verkligen dags?

Vad har hon med det att göra?! Han har precis fyllt två.

• vanna k

ylle- jag känner mig lite hormonvinglig för tillfället så jag höll faktiskt en liten föreläsning. Vet inte om den var så bra dock. Men hon fick det att låta som om han var tretton år och jag hemundervisade honom.

• vanna k

Heja Gonzo!

Lena- låter spännande. Vad är det för jobb?

Fan. Vad jag är arg. Det blir ju nästan lite trist.

• vanna k

Lena- kofta och korsord låter mycket trevligt

Uppsala- ja, vad olika det kan vara. Om vi får en unge till och Fjosak får vara hemma ännu längre så ska jag nog byta sköterska.

• vanna k

Uppsala- aha. Ja, det är ju inte så kul inställning heller. Där är faktiskt min bättre. Hon var helt lyrisk över att J var hemma länge med Fjosak och vände sig mest till honom när det var han som var hemma. Så helt ska man väl inte klaga på henne.

Men jag känner mig inte så bekväm med bvc egentligen. Visst kan man väga och mäta och vaccinera...men fråga något viktigare om barnen skulle jag inte göra där.

• vanna k

Här glor ungarna på teve ganska exakt 45 minuter per dag. Lika schemalagt som allt annat Och jag orkar mycket sällan ha dåligt samvete...

• vanna k

Förresten. Hjälper ni era ungar mycket med påklädning? Jag kommer ofta på mig själv med att klädserva honom från topp till tå när vi ska ut. Fast han egentligen kan själv.

• vanna k

Jag bryr mig om haltande grammatik Så det så!

• vanna k

ylle- ja, det är klart att lena får hållas...det är kul när hon haltar eftersom hon egentligen har för många ben för att kunna halta

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!