• Rettis

nya ullared/gekås-tråden

Nja.....

Men.... kanske runt 99 för en hel hink med duplo!! Då menar jag en femlitershink ungefär!! Nåt sånt...

• Rettis

Machapuchare:
    Var där igår och de hade overaller i bävernylon för 199:- och uppåt!!

Lillkillen:
    Bondgård eller garage kan de nog ta ca 139-169:- för!!

• Rettis

När min dotter var 3 månader var hon med! Hon låg i sin Maxi Cosi hela tiden och hade det jättebra!! Sov hela tiden!! Den ställer du bara på tvären i vagnen så hänger den på kanterna!!

• Rettis

Minja:
    Vi var 4 st tjejer som skulle handla julklappar, kläder och annat till våra familjer!!
    Nu har 3 av oss två barn var och 1 av oss har inga alls!
    Vi åkte en Volvo v70 och sov över, så vi var in 3 gånger på 2 dagar!!
    Jag handlade för 4000:-, en annan för 5000:-, en tredje för 6000:- och den sista för 2500:-!! Det blev FULLT, men det gick bra!! Vi hade en enda påse framme i baksätet. Annars låg allt därbak i skuffen!! Så visst går det men ni får räkna med att det blir trångt!!

Då hade ju vi packning med oss oxå för att vi sov över!!

• Rettis

Just ja jag skulle ju tillägga: Hade jag tillgång till mini buss så skulle jag ta den utan tvekan i a f!!

• Rettis

Julsakerna fanns där när vi var ner i slutet på sept!!

Vi hyrde stuga på campingen!!
    Det är jättefint!!

• Rettis

När ni är på parkeringen vid Gekås så är det ett stort berg bakom Gekås, det ska man åka runt så att man kommer på baksidan av just Gekås där alla lastbilar åker in!
    Man följer den vägen och kommer då till campingen!! Den går inte att missa för det är -stort-!!
    Man går in på deras incheckning och får nycklar och de visar vart det är!!
    Det är ca 500 meter från Gekås till stugbyn!!

• Rettis

Men vi har 40 mil och vi betalade 200:-/person i bensinpengar!! Alltså 800:- tur och retur!! Det blir inte mer!!

• Rettis

Jo det var vi som åkte i en volvo v70!! Vi bor 15 mil från Stockholm. Mellan Västerås och Örebro!!
    Sist vi åkte ner så blev det samma summa (vi åkte ju förstås med en v70 då med, men inte med samma bil)!!!!

• Rettis

Jag köpte en amningsbh där när jag ammade för några år sen, den gick på 39 kr och va det bästa jag köpt där!!!!
    Det var en sån som man får ge flera hundra på en vanlig affär!!

starliiight:
    Du behöver INTE vara orolig för att det blir utplockat!!! De kommer ju med lastbilar med varor varje halvtimme!!

• Rettis

thefrog

Jodå jag har för mig när jag var där att det fanns!! Det är för ca 3 veckor sen!

• Rettis

Jag brukar ha en handväska, som jag hänger över axel, som har både blixtlås och knäppning!! Känns säkert tycker jag!!

• Rettis

Minja:
    Ni skulle ju ta bussen, skrev du innan ni åkte!! Hur gick det??! Blev bussen full, eller hade ni klarat er med "lilla" bilen??!

Jag längtar dit igen!!!

• Rettis

Minja:
    Jo, det var ungefär samma summa, vi betalade 800:- i bensin!! Det var ju jättebra för er att ni kunde vila!! Det är faktiskt lite jobbigt när man sitter "trångt" som vi gjorde!! Men det är det ju värt!!!!
    Längtar till nästa gång som antagligen blir i vår någon gång!! Vi brukar försöka komma iväg vår och höst!!

• Rettis

Peterpani:
    Jag tycker nog att du är smart om du åker senare så att du är kvar till de stänger!!

Vi är ett par tjejer som brukar åka ner och sova över!! Då går vi in andra gången vid 17-tiden och då har alla som åker buss åkt hem så då är det "jättelite" folk där inne!! (om det nu kan vara lite folk där inne)

Då kan man prova kläder i lugn och ro utan att stå i kö!!

• Rettis

Var där för ca 1,5 månad sen och då köpte jag gummiset som gick på 199:-!! Det fanns bara jämna storlekar; 100, 110, 120, 130 osv!!
    Det är väl inte jättebra måste jag säga!!

Det är ju bävernylon på knäna och i rumpan, den bävernylonbiten som sitter på knäna går ända ner till fötterna och det slits ju mer än om det hade varit gummi som det är på t ex HM:s gummiset!!
    Men tänker man på att HM:s gummiset kostar tredubbelt så mycket, så är setet från Gekås väl ändå värt pengarna!!

• Rettis

JAG SKA DIT PÅ FREDAG!!!!

Det blev bestämt idag, fick en restplats!!
    Det var en tjej som inte kunde följa med i bilen och jag var INTE sen att hoppa på!!!
    Var där i sept, men det är massor som jag missade känns det som!!
    Tar semester och far vid 04.00 på morgonen!!! jiiippiii....

• Rettis

ifen:
    Ska dit imorgon!! Jag kan kolla, om du vill......
    Ska i a f gå lite där och kolla lite till mig själv!!

• Rettis

Nu är jag hemma igen!!
    Jag åkte igår morse kl 04.00!!

Hela dagen trängdes jag med en massa folk!!
    Tänk vad jobbigt det är att behöva tänka innan jag vänder mig om, jag måste se vart jag går, för om jag inte gör det, så kör jag in i tio personer som står runt mig!!
    Det var såååå mycket folk!! Och det slutade aldrig att komma folk, heller!!
    När vi åkte hem så kom det fortfarande folk!!!

Vi åkte hem och var hemma här kl 23.30!!

De hade mycket snyggare kläder nu än i sept när vi var där!! Tyvärr skulle jag inte ha så mycket kläder, den här gången, men det blev lite i a f!!
    Längtar redan till nästa gång vi åker, alltså nån gång i maj!!

• Rettis

Fru Indosaurie
    Va kul!!!
    Vi har åkt två gånger om året nu de senaste 4 åren!! Men nu den här gången så hyrde vi ingen stuga och det känns.....
    Det är värt de pengarna, som man lägger på stuga, om man har så långt som jag har!! 42 mil enkel resa!! Det blev jättejobbigt att vara vaken i nästintill 24 t!!
    Sen börja jag jobba imorse kl 7!! Har gått som i dvala hela dagen!!
    Men det var det värt!!!!

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden