nya ullared/gekås-tråden
Har för mig att regnskydden kostade runt 39-59 kr sist jag var där! Eller nåt sånt! Jag köpte inte såna men köpte nätkasse till vagnen och de gick på 19 kr!!
Har för mig att regnskydden kostade runt 39-59 kr sist jag var där! Eller nåt sånt! Jag köpte inte såna men köpte nätkasse till vagnen och de gick på 19 kr!!
Bess:
Jo jag gör!!
Vi ska bo där mellan den 25-26 sept!! Bodde där förra året runt den här tiden och det var jättebra!!
Då hade vi stugan för 8 pers, en dubbelstuga!! I år så tar vi en stuga som är för 4 pers!!
Det ska bli så kul!!
Jo visst gör dem det!!
Det är väl bara priserna som gäller dit tror jag!! Det är nämligen olika priser under hela året!! Under högsäsong kostar det mer, har jag för mig!!
Jag var tvungen att gå in och kolla och om du går in och kollar på den stugan som vi ska hyra; Campingstuga 4 pers så finns det olika alternativ på veckor, ändå till v 52!!
Ja, det är sååå skönt att ha två dagar på sig där inne!!
Aldrig att jag åker över en dag igen med en busstur eller så!! Det finns bara fördelar med att sova kvar!!
Ja, nu blir det fjärde året i rad vi åker ner!!
Vi bor inte så långt ifrån er då!! Vi bor i Arboga som ni antagligen passerar....
Vi åker kl 5.30 härifrån så vi är nere strax innan lunch!
Då är vi där innan den värsta lunchruchen och kan äta i lugn och ro!! Det är ganska bra!
Då när alla andra ska gå och äta så går vi in för första gången!! Då kan vi gå ända till kvällen om vi vill!!
Det finns ju lite "mat" därinne som man kan ta senare!!
Men vi åker antagligen med en del grejer till stugan och checkar in vid 16-snåret! Då ska man till kassan innan dess för då ska alla bussresenärer ut till sina bussar!
Sen kommer vi tillbaka till kl 17 och kan prova kläder i lugn och ro utan en massa köer!!!
Då åker alla resenärer hem!! Då är det "jättelite" folk där inne!!
Dagen efter så har man provat alla kläder hemma i stugan oxå och de som man inte tyckte om kan man byta!! Då är vi där när det öppnar runt 8!! Sen kan man gå till lunch och sen äta och åka hem!!
Så brukar vi lägga upp våra dagar!!
Skriv lista med allt i olika grupper med en barnkläder, vuxenkläder, tillbehör, mm, mm!! Då behöver du inte springa efter listan i hela varuhuset utan tar det utifrån varje avdelning!!
Här kommer lite förslag på julklappar!!
Lillebror 2 år:
Bondgård med traktorer mm
Har sånt till min son som jag köpte där för några år sen och den gick på 49 :- tror jag!!
Lillasyster 3 år:
Utklädningskläder, prinsessaker.
Har köpt till min dotter där nere och det är superbilligt!! Kan skilja 70:- och uppåt på utklädningskläder från vanliga affärer!!
Tyvärr har jag inga äldre barn som dina andra syskon men det finns massor med grejer där nere som du kommer märka!!!
Puhgumman:
Det KAN finnas, de har en del Fisher-Price leksaker, men det är ju inte säkert!! Kolla i Ullared först (om du ska dit vill säga) innan du handlar på ICA Maxi!! Det kostar säkert hälften där nere!! Runt 199 kr kan jag tänka mig!!
Jag har köpt en massa saker där som jag sen har hittat här hemma i de större städernas leksaksbutiker och där har det kostat näst intill dubbelt upp!!
T ex Byggare Bob lotto, gav jag 39 kr för, hittade det i vår leksaksaffär där de tog 99 kr! Byggare Bob set, med en av maskinerna och Maja och lite andra saker i, det gav jag 169 kr för i Ullared. Hittade det här för 269 kr!!
Så det garaget kan finnas och i så fall antagligen mycket billigare!! Jag skulle chanse i a f!!
Visst är det bra??!!!
Vi har åkt två ggr om året nu i 4 år!! Jag handlar kläder nästintill uteslutande där åt barnen!!!
Nu åker vi igen 25-26 sept! Det ska bli sååå kul!!
Handlar de flesta julklappar och födelsedagspresenter där oxå!!
Idefix:
Det beror ju på vilken tid på em när ni kommer dit!
# Kommer ni vid 13-14 så kan ni nog lugnt gå in för då är "alla" ute och äter och det är lite folk inne!
# Kommer ni vid 14-15 så är det nog många som ska in igen för andra gången under dagen, efter att ev. ha ätit och kanske lastat av grejer i sina bussar(om de åker buss vill säga)!!
# Kommer ni vid 16-17 så är det många som går ut då för att många bussar går vid 17-18 och man måste ställa sig i kassan vid 16-17 för att vara helt säker på att komma ut i tid och hinna med allt som ska göras innan dess att bussarna går!!
Efter 17 är det väldigt lugnt där inne, då har de flesta bussar åkt och man kan gå i lugn och ro och t o m prova kläder utan att känna sig stressad!!
Oj... vad långt svaret blev....
Idefix:
Tror nu, när jag ser mitt svar till dig, att jag börjar bli en Gekås-nörd!! Eller...?!
Märks det att jag vart där några gånger....???!
Ska ner igen den 25/26 sept!!!! Åhhh vad jag längtar!!!!