• Salmiak6

VAd kan hosta i 4 mån bero på hos en vuxen?

Min man har haft en besvärlig hosta sen i maj och nu har han sökt läkarhjälp för det. De hittade inga bakterier men däremot ska han på lungröntgen om en dryg vecka. VAd är det de letar efter då? Inte kan det väl vara cancer de misstänker?

• Svar på tråden VAd kan hosta i 4 mån bero på hos en vuxen?
  • danei

Har själv hostat i 2 mån och min dr trodde det var Mykoplasma och hon sa inget om att testet var dyrt utan bara att det tar 1 vecka att få svar. Min hosta blir värre på kvällen då kan jag nästan kräkas så mycket hostar jag...ska ringa imorgon och få provsvaret...Dr sa även att det är vanligt att hosta i ca 2 mån men din man har haft 4? Om han har ont i bröstet kan bero på att han hostar så kraftigt. Ring till dr igen och ta prover...de säger att man inte ska gå läöngre än 3-4 veckor med hosta utan man ska söka hjälp

• ladyS

Jag har jämt hosta men det förvärras i samband med rökluft, andas in kyla eller vid ansträngning.

• november2006

Låter lite olustigt.... Kan vara legionella, har jobbat på lungmedicin och många av dem som fick legionella hade just fått det utomlands. Symtomen var långvarig hosta, ont i bröstet osv. Lätt botat med antibiotika, hoppas ni får svar snart!

• Salmiak6

Legionella? Ojdå! Ja,det verkar som om en penicillinkur skulle vara en god idé!

• InteBaraMamma

Hur har det gått med din man?

• ying yang

Min kompis hostade i nästan ett halvår det visade sig att hon hade lymfkörtelcancer (tror jag det hette). Hoppas det inte är något allvarligt.

• Salmiak6

'Han ska röntgas imorgon. Hostan har defintivt INTE blivit bättre. Så något är det ju! Vi väntar både med spänning och fasa på morgondagen!

• InteBaraMamma

Håller tummarna för att allt är ok imorgon på röntgen Salmiak.

• Flotta

Vissa blodtrycksmediciner kan man få hosta av, om han äter nåt sånt? Hoppas det blir bra!

Svar på tråden VAd kan hosta i 4 mån bero på hos en vuxen?