• ming

Brukar du kissa utomhus?

Jag undrar om du brukar kissa utomhus, med hänvisning till den här artikeln: www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,863117,00.html

Själv kissar jag aldrig, verkligen aldrig, utomhus, det är så äckligt tycker jag. Kan inte ens gå på bajamajor, utan det måste vara en riktig toalett. Och man måste framförallt kunna torka sig, och därför kissar jag aldrig utomhus, inte ens i skogen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du kissa utomhus?
  • lillaHåkan

Tycker utekissare ska ha blöja och snibb i stället. Kan gott skämmas lite!

• Mrs Jane Doe

(Kvinna ;o) Brukar: Nej... Har det hänt: Ja

• abedissa

Är man inne i ett samhälle så åker iallafall jag ut mot närmsta skog.  Inte pissar jag på privat egendom och inte på allmän plats heller. Men å andra sidan om det blir panik  och man inte kan hålla sig längre så skulle jag iallafall ta där det inte är så noga ex. vägkanten

• Åke Vilse

Sedan jag slutade att festa och ränna ute på krogen så har utekissandet minskat markant till närmast obefintligt antal gånger

• ACKAN

Det har hänt, när ingen toalett har varit i närheten. OBS inte istan utan i skogen när man kört bil

Tar dagen som den kommer... barntotal.se
  • Jesster

Brukar, det brukar jag ju inte (speciellt inte nu när jag är gravid och inta kan sitta på huk för då kommer jag inte upp igen )

Men finns det ingen toalett i närheten så sätter jag mig gärna bakom en buske, det känns t.o.m. mer hygieniskt än att sätta sig på en offentlig toalett vilka jag inte alls är förtjust i.

Numera är bajamjorna bra för de har den bakteriedödande gelen som man kan rengöra sitsen med innan man använder toaletten, men på varuhus och liknande finns oftast inget sådant.

• Zenobia

Är ja ute i skogen så pinkar jag där ute. Samma på auktioner som saknar toa så får man ta skogen. Gjorde jag förut frågade om en toa men de hade dom inte så då rekomenderade dom att gå bakom ett hus =)

Men inne i stan eller på ofentliga platser pinkar jag inte ute.

• Max mamma

I stugan får man minsann kissa utomhus.

• Rustibuss

Tror i alla fall inte att det går att straffa bort beteendet med blöjor som en del föreslår.

• jennypennypannkaka

Om man sätter sig och skiter bakom en buske mitt i stan så kan jag förstå att folk reagerar. Men urin är sterilt.. Fan, skitsamma. Måste man så måste man..

• Anonym (Charlie)

Person av manligt kön här och kissar hellre utomhus än inomhus. Det är något befriande med att kissa utomhus. Tycker fler borde kissa utomhus. Har bott i Berlin och där brukar HBTQ-organisationer stå och dela ut sådana där kisstrattar till kvinnor så de kan stå upp och kissa och slipper sätta sig på en smutsig toalett. Har kissat i kors med många kvinnor efter några drinkar på stan. Underbart befriande och jämlikt. Som vi har skrattat när vi kissat i kors.

Svar på tråden Brukar du kissa utomhus?