• Esrael

Ensamstående Mammor

Hejsan

tänkte starta en tråd för oss ensamstående mammor...tror vi är några stycke, kan ju vara skönt att prata av sig.

själv blev jag ensamstående för ca 2 veckor sedan och jag har en son på snart 10 månader.

• Svar på tråden Ensamstående Mammor
  • Anneli Loke

Esrael: Om han inte kan ta hand om sin egen son, varför ta hand om någon annans dotter?
    Jaja, kan ju tyda på en hel del omognad..

Hoppas det blir bättre snart! Hur gjorde ni med födelsedagen?

• Esrael

annelie loke

han firade sin fördelsedag hemma hos mig inte ett ljud från hans andra släkt...hans far skcikade ett mail kvällen före att jag skulle ge rasmus en kram..mailewt jag skcikade tillbaka vart inte ens läst utan raderat direkt....

• MammaAnnaCarina

en till ensam mamma här!! jag e ensam med två tjejjor o nu e jag gravid oxå.... hehe..... har velat ha fler så när sommarromansen bjöd på en..... tackade jag ja.... fast nog undrar jag lite stilla hur jag ska få ihop det.... det e tufft att vara ensam om allt ansvar o ekonomin...ojoj.... det e knapert!

• Mhy

Esrael:
    Bor pappan till din son långt ifrån där ni bor? Det är ju förjävligt ändå att bara skicka ett mail på hans första födelsedag. Sen hade jag tänkt skriva nåt jättebra så du skulle må bättre men hittar inte orden och sen insåg jag att sådana ord finns liksom inte. Däremot känner jag igen mig i det du skrivit; anklagelser som inte riktigt stämmer men som sårar. Skit i det han säger, förmodligen känner han sig i underläge och vill få dig att må dåligt. Stå på dig och vill du ventilera dina tankar och känslor så finns ju vi. Hoppas du mår bättre...

• Anneli Loke

Esrael: Håller faktiskt med Mhy helt & hållet..
    Här finns ju vi

Jaja, imorgon skulle Lokes pappa ha honom, men tyvärr (??!!) måste han ju jobba, så det går inte, jag däremot som skulle jobbat..får vara hemma istället!
    & I Tisdags när vi bestämt att han skall komma hit & umgås med honom, kunde han inte, (inte den här Tisdagen heller..) för han var faktiskt sjuk! Stackarn
    Så det är just såna grejer jag inte förstår, vi kvinnor för oftast är det ju faktiskt vi, vi kan ändå liksom..

& det är just det, när min son kommer säga när han är 15, shiit morsan du är så BRA! Då kommer det vara värt alltihopa, & redan nu varje kväll få den där blöta gonattpussen av min 1åring & höra när han säger natt.., det är kärlek, kärlek som jag får & gärna tar emot, synd att hans pappa missar den!
    Eller idag när han tog sina första steg..

För mig är det, det värsta, att inte kunna dela sånt med någon, dela alla underbara ögonblick

Loke är mitt allt..
  • Esrael

mhy. han bor 3mil bort...en resa på en halvtimme,,,,

jo men de är så här att han är en maktgalen kontroll freak...och han lyckades inte med mig så därför tog de slut och därför hqan åller på nu..han försöker knäcka mig...och folk säger att han inte kommit över mig...alltså han är inte kär i mig längre om hqan nånsin vart de...de jag menar med kommit över är att han kan inte släppa att han inte lyckats dra ner mig i skten...jag har alltoid sagt ifr¨ån att sånt tolererar jag inte,,,och ju mer har han tagit i...på vissa plan lyckades han och andra inte...sen fick jag nog och sa ifrån..vilket resulterade i att vi bor hemma hos min aföräldar sedan 3 mpånader...han skaffar sig en 17 åring...antagligen för att henne kan han nog forma,
    själv är han 33 har säkeert skrivit de förr men ja tycker de är så upprörande...äör så rädd att min son ska behöva åka till den där missären......

• Mhy

Esrael:
    Det låter som om du beskriver mitt ex... Enda skillnaden är att han var tillsammans med en 18 åring då han var ca 35 och det var innan vi blev tillsammans. Jag tror att kontrollfreaks skaffar sig en ung tjej eftersom då kan dom ju forma henne efter som dom vill ha det. Och 3 mil är ju ingenting.

Anneli Loke:
    Jag tycker åxå det är supertrist att inte kunna dela speciella ögonblick med någon. Jag var på ÖF idag med sonen och känner att det känns jobbigt där åxå ibland när man hör alla andra mammor/pappor prata om fam.liv och sånt. Men, men sonen har i alla fall kul där o det är ju det som räknas.

Ska på soc imorgon för att bestämma hur vi ska ha det med lillkillens boende nu när jag börjar jobba. Usch vad jag gruvar för sådana samarbetssamtal. Håll tummarna för att han får fortsätta att bo hos mig. Är det föresten ngn som kommer från Umeå här? Skulle vara kul med en lista med sånt... eller vad tycker ni?? Det har ju kommit till några.

• Anneli Loke

Mhy:
    Vi håller alla tummar & tår för dig
    Det går bra skall du se!
    Du måste berätta sedan..

Kram till er alla, nu väntar nog sängen här!

• Mhy

Fy vad jag känner mig deppig. Har en stor klump i halsen och en i magen. Det blev bestämt på soc att sonen ska börja sova hos över hos sin pappa. Först en natt och sen 2 nätter iföljd. Bara tanken på att vara utan min lillkille och att han ska vara hos någon man inte tycker vidare om känns förjävlig. Jag vet att det är bra om sonen får börja vänja sig att sova där men det känns jobbigt. Sen är vi fortfarande oense om var han ska bo så vi ska tillbaks dit i slutet av okt. Kommer vi inte till nån kompromiss då blir det tingsrätten. Sen blir jag så arg o frustrerad på mitt X. Då sitter vi där på soc o han vinklar det mesta så det ska låta så bra till hans fördel. Jävla irriterande och vilken jävla smilfink. Falskare får man leta efter. Förlåt alla svordomar... Nä fy måste nog se nåt på TV för att slippa tänka på det här. Fattar inte hur det ska gå att ha vv med honom.

Trevlig helg till alla!!!

• Esrael

mhy: vet hur de känns....hur gammal är din charmknutte?
    jag pratade med famrätten idag och som dom tyckte de lät så har inte rasmus pappa mycket att hämta....vi står som nr 2 i kön iaf...men jag är andå nervös att de ska bli nå skit

Svar på tråden Ensamstående Mammor