Ensamstående Mammor
Hejsan
tänkte starta en tråd för oss ensamstående mammor...tror vi är några stycke, kan ju vara skönt att prata av sig.
själv blev jag ensamstående för ca 2 veckor sedan och jag har en son på snart 10 månader.
Hejsan
tänkte starta en tråd för oss ensamstående mammor...tror vi är några stycke, kan ju vara skönt att prata av sig.
själv blev jag ensamstående för ca 2 veckor sedan och jag har en son på snart 10 månader.
ingen hjälp här heller,..
Elise har träffat sin pappa 1 gång det senaste halvåret... det var för 5 månader sedan...
Det känns ändå bra att det är så,.. nu får jag ju ha sessan för mig själv & slipper lämna bort henne.
Sömnbristen känns igen,..
har jag en riktigt dålig dag brukar jag passa på att vila när lillan sover middag..
Här hemma så sover inte storebror Max någonting längre så om jag har tur kan jag sätta på en film i mitt sovrum när liten sover och då kan jag ligga ner bredvid Max en stund men jag kan ju inte slapna av så pass att jag somnar..
Grabbarnas pappa hjälper till då och då på dagtid när jag har haft något speciellt att göra, men han har bara haft killarna en natt hittils och det var iofs jättejobbigt att var ifrån dem...
Anna h84 // Varberg // (Elise 17 månader)
LinaP // Malmö // (Tilda, 10,5 månader)
esrael // Grycksbo/falun// (rasmus snart 11 månader)
MoLs mamma // Örebro // (Max 3 år & Lucas 15 månader)
JennyThe // Västerås // (Shoan 4 år och Lilly 9 månader)
Ulllis(gullis99// Stockholm// (Evelina inne på 11 månaden)
linn84 // Örnsköldsvik - Ville & Milton 16 månader
soofee // Stockholm // Anton snart tre år
Isyndra // Göteborg // Stella 15 månader
MaddoxxMamma // Helsingborg // Maddoxx 8½ månad
Liin // Växjö // Tilde 2 år
La till mig här över men glömda skriva
Vet inte vad jag ska kalla mig längre... hihi Har träffat en underbar kille och vi lever som en familj haha... Hör kanske inte hit längre då... hmmm
Jaha då sa man till höra ensam stående mamman kategorin då!
Jag har en 8åring en 5åring och en 5månaders.känns väl inte så kul...nu ska man sälja hus och hitta bostad...igen! Fy.
Liin // Växjö // Tilde 2 år
sara84// Stockholm// Denise 9 månader
Hur gör ni med egentid ? Hur ofta ?
Jag har barnvakt 1-2 gånger i veckan då ajg gör saker för mig själv.
Tränar ca 1 timme/3 ggr i veckan. Då ställer min underbara mamma upp och passar. Känner att jag behöver det för att må bra, speciellt nu när man e mammaledig och hemma med barnen.
Pappan tar pojken en natt i veckan för tillfället. Ganska skönt för då får jag lite extra tid för lillplutten.
Egentid??..
hmm,.. jag hade lite "egentid" när jag flyttade runt den första Juli & var tvungen att städa ur lägenheten...
..annars har jag nog bara egentid när jag hälsar på någonstans, då brukar någon tycka att det är kul att ge dottern maten eller kanske leka med henne litegrann..
Har lämnat bort henne till min mamma några få gånger under några timmar sedan december, men de gångerna kan jag nog lätt räkna på mina tio fingrar...
Hade onekligen varit skönt med någon timme i veckan bara för mig själv...