• Anonym (Mamma)

Vattenpipa (Önskar information)

Hej!

Jag önskar skulle vilja veta allt om vattenpipor.
    Om det är Farligt?
    Vilka typ av droger kan man använda till vattenpipan.
    Hur vanligt det är med att börja med vattenpipa och byta ut det mot tyngre saker.

Har en kompis till min son som använder det och tycker det är tufft. Min son har även smakat pipan.

Jag skall ha ett samtal om det i morgon och vill därför veta så mycket som möjligt om det så jag är förbered på vad som kommer att bli sagt.

Snälla svara mig....Jag är osäker på vad vattenpipan står för...

Mamma

• Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)
  • gambia90

Jag känner ingen som använt sin vattenpipa för droger.......däremot till att röka äpple etc...

• Anonym (killah)

Jag känner INGEN som röker snälla preparat i en vattenpipa...

• Anonym (killah)

Sen kan jag ju påpeka att det kanske inte är så smart att låta minderåriga kids röka pipa. Det är ju lätt så att det kan börja me annat när deras luftvägar vant sig me röken... och så är det inte så långt till nästa steg.

• Anonym

Jag pluggade i Australien i några år, där hade alla jag kände en vattenpipa. Och där röktes ingen äppletobak direkt..

Bara för att vi bor i Sverige och många använder vattenpipa på ett harmlöst sätt, så tycker jag (till skillnad mot många ovanstående inlägg) inte att man ska utesluta möjligheten att pipan används till droger. Å andra sidan är det väl ganska så konstigt om din son skulle berätta det för dig om det vore fallet?

Om din son och hans kompisar sysslar med vattenpipa, droger eller ej, kan det ju kanske ge en indikation till att han är lite nyfiken på att testa nya grejer. Vilket är naturligt, men också bra tid att hålla lite extra koll.

Bra att du är vaken tycker jag!! Och lycka till med samtalet!!

• Blåkråka

Jaa, den där vattenpipan, är sygen på att skaffa en sån hem som prydnad och som för att användas. Men det låter ju inte bra att det finns tobak i den. Har barn, finns det något som man kan ha i som är ofarligt från nikotin mm synpunkt för sig själv och omgivningen?

Glad för svar, ifall någon vet!

• Fred

ska man röka harch så är det lättare att bara karva ur en potatis eller köpa en vanlig pipa.

• ping

Har också en vattenpipa hemma, köpt i Israel. Har "bara" rökt äppeltobak och liknande, och skulle aldrig komma på tanken att lägga i nåt starkare. Är f.ö. så skötsam att jag inte ens vet hur jag får tag i sånt...
    Visserligen är väl tobak illa nog, jag är mycket tveksam till myten om att det är "nyttigare" att röka ur vattenpipa. Som sagt, man blir snurrig av syrebristen, men jag tror nog man får i sig bra mycket skit i alla fall.
    Lycka till med din son!

• Anonym

Vi har oxå vattenpipa o jag tycker det är ett trevligt sätt att umgås. Vi röker självklart bara typ jordgubbstobak i den. I somras satt vi i trädgården med några vänner o hade vattenpipan framme. En socialtant kom in till oss o frågar om vi har trevligt "jaa tack svarade vi lite snopna "Och röker på lite ikväll ser jag" sa hon. Jösses höll på att ramla av stolen! Mina barn låg i sina sängar o sov och om hon trodde något sådant om mej!!!! Men hon var en "bra" sosstant o smakade själv sen o förstod att det inte var nåt.

Men att dra sånna slutsatser gillade jag INTE ska dom komma o smaka om man rullar egna cigg oxå? Vi är ju vuxna mäniskor!

• Blåkråka

Så det finns inga nikotinfria alternativ? Näe, då får den va

• Ailynda

har också vattenpipa hemma, så himla nice!!!
    Oftast är väl en "riktig" vattenpipa hyfsat stor, och för att kunna röka hasch i den och få någon effekt av det, krävs väl säkert åtminstone 20-30 gram hasch......

Våran vattenpipa används för närvarande bara till olika frukttobak.

Skall man röka annat finns bra mycket enklare metoder för det...

Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)