• Anonym (Mamma)

Vattenpipa (Önskar information)

Hej!

Jag önskar skulle vilja veta allt om vattenpipor.
    Om det är Farligt?
    Vilka typ av droger kan man använda till vattenpipan.
    Hur vanligt det är med att börja med vattenpipa och byta ut det mot tyngre saker.

Har en kompis till min son som använder det och tycker det är tufft. Min son har även smakat pipan.

Jag skall ha ett samtal om det i morgon och vill därför veta så mycket som möjligt om det så jag är förbered på vad som kommer att bli sagt.

Snälla svara mig....Jag är osäker på vad vattenpipan står för...

Mamma

• Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)
  • Anonym (Sambo)

Hum... ja kan väl börja med att antyda lite på Ailynda inlägg man behöver ej den mängden för att få effekt räcker med 1g.
    beroende på hur många som ska ha etc... 
    har ex vänner som håller på med sånt.. och ja vattenpipan har många syften.... röka smaksatt tobak som folk innan har skrivit, inget fel på det allt, personligen tycker ja det inte smaka gott =) men dock så kan man använda den till att röka deverse droger som hash,canabis och dyl...
    och tro du att din son röker nåt annat än smaksatt tobak så kan du jhu be han testa sig så du få ett klart svar. och detta inlägg är inte skrivet av sofie utan hennes gubbe micke hittade lite länkar du kan läsa i stället så du får redig info http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenpipa

http://user.it.uu.se/~peth7771/

/om ni ha motsättningar eller dyl klandra ej min fru för detta inlägg tack på för hand.. vill bara hjälpa //micke

• AdrianK

Jag har rökt vattenpipa med hasch för några år sedan, det är ju dock lite större effekt än vanliga "joints" eller pipor med samma substans. Farlig skulle jag inte kalla den i sig, eftersom den kan användas till både det ena och det andra.
    Det den gör är att förstärka aromer och tobaken genom att låta röken filtrera genom vatten. Vanligtvis så andas man in direkt, men i just drog-sammanhang så suger man in röken i "lufytrymmet" först för att sedan innhalera alltihop på en gång. Blir en explosions-effekt av ruset. Såvida det inte är mer än tobak så är det ju inte så farligt (Förutom risker för cancer osv osv)
    Det står ju dock inte hur gammal din son är.

• Anonym (Lugnt)

Vattenpipa röks det här hemma i socialt syfte.

Vi röker frukt tobak ibland, och jag tror inte den leder in på tyngre droger. Möjligtvis cigaretter då ifall din son lär sig dra halsbloss??

• LadyHell

droger i en "riktig" vattenpipa är ungefär som att elda för kråkorna, nästan allt försvinner.
    Har själv 2 pipor med äppeltobak. tobak är väl fel att säga oxå eftersom det inte är något nikotin i eller andra farliga ämnen.
    Provade att röka när jag var yngre men blev aldrig nån hit eftersom jag tyckte det smakade så äckligt, vattenpipan däremot är helt underbar.
    Att en riktig vattenpipa med äpple skulle bidra till att någon vill prova på något tyngre tror jag inte, då är nog både cigg snus och godis farligare.

hoppas samtalet gick bra och att din son förstår innebörden i både att röka vattenpipa och vad som kan hända om man börjar röka/prova andra saker.

kramis

• Ailynda

Tja alla fall i min vattenpipa skulle man nog behöva fler än 1g hasch, om det ska få fyr på riktigt.
    Och då menar jag att det inte blandas ut me massa tobak å skit.
    ok, kanske litye överdrivet me 20 g, men alla fall 10-15.

1g ramlar ju ner i "vädringshålen" hahahahaha........
    Förresten skulle jag väl bli medvetslös om jag rökte 20 g själv hahaha..... 5 räcker åt gången..

men nu var det ju inte det d handlade om!

• LadyHell

Anonym Lungt: tror inte vattenpipan gör någon effetk på det eftersom halsbloss med cigaretter så får du i dej nikotin och är du inte van vid det börjar du ofta hosta och det smakar skit. klarar själv inte av halsbloss med cigg (provade senast i vintras) men självklart är alla olika

• Anonym

Även om man BARA röker frukttobak, så är det inte nyttigt.

• LadyHell

godis chips och läsk är inte nyttigt heller

• Anonym (Lugnt)
    LadyHell skrev 2006-08-16 13:18:17 följande:
    godis chips och läsk är inte nyttigt heller

Kunde inte sagt det bättre själv

• Anonym

En bekant slutade helt med vattenpipa då hon fick höra att det inte är bra för lungor bl a, oavsett vad du röker i den. Även att slemhinnor kan ta skada av det.

Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)